Tanulók eredményei

2025.03.26. 17:03

Elég rosszul teljesítettek a borsodi diákok a kompetenciamérésen

Nem szerepeltek jól a vármegyénkben élő diákok. Az országos kompetenciamérésből kiderült, Borsod az átlag alatt van.

A 2024-es Országos kompetenciamérés eredményei alapján Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye diákjainak teljesítménye továbbra is az országos átlag alatt maradt mind matematikából, mind szövegértésből, de angol nyelvből is. Ez a tendencia összhangban van a korábbi évek eredményeivel, amelyek szintén hasonló különbségeket mutattak.

kompetencia
Így teljesítettek a borsodi diákok a kompetenciamérésen
Forrás: oktatas.hu

Matematika, szövegértés és idegen nyelv

Matematika tantárgyból majdnem a legrosszabb eredményt érték el a borsodi diákok.

 Nemcsak az országos átlag alatt, hanem a 3. legrosszabb helyen állunk. Egyedül Zala és Veszprém vármegyében lett rosszabb az eredmény.

Szövegértésből még rosszabb a helyzet.

 Borsod az utolsó helyen áll, nálunk teljesítettek a legrosszabbul a diákok.

Idegen nyelv, pontosabban angol nyelv tekintetében a matematikához hasonló lett az eredmény, szintén a 3. legrosszabb helyen állunk, csak Békés és Szabolcs vármegyében teljesítettek gyengébben a tanulók.

A kompetenciaszint növelése érdekében

A vármegye oktatási intézményei és pedagógusai folyamatosan dolgoznak a tanulók eredményének javításán. Például a Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ 2024 őszén hírlevelet adott ki, amelyben bemutatták a tehetséggondozás területén végzett szakmai munkát B-A-Z vármegye köznevelési intézményeiben.

A vármegyei oktatási szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a kompetenciamérések eredményeinek elemzésére és az ezekből levonható következtetésekre, hogy célzott fejlesztésekkel támogassák a diákok fejlődését.

 Az Oktatási Hivatal által szervezett szakmai programok, mint például az Őszi Pedagógiai Napok, lehetőséget biztosítanak a pedagógusok számára a legújabb módszertani ismeretek elsajátítására és a tapasztalatcserére.

A cél, az eredmények javítása

A jövőbeni célok között szerepel a tanulók teljesítményének fokozatos javítása, valamint a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének biztosítása. Ezek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye diákjai közelebb kerüljenek az országos átlaghoz.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában