Járművezetők figyelem!

2025.03.27. 17:31

Óriási változás jön a jogosítványoknál, és erről a miskolciaknak is megvan a véleményük

Most már biztos, hogy ez jön. Hatalmas változást vezetnek be a jogosítványokkal kapcsolatban, ez is digitális lesz. Mutatjuk, hogy mikortól!

Az Európai Parlament és az EU Tanácsa új megállapodást kötött a gépjárművezetői engedélyek szabályozásáról, amely jelentős változásokat hoz majd. A reform célja a közlekedésbiztonság növelése és a jogosítványok egységesítése az Európai Unióban.

jogosítvány
Sokan buknak meg a jogosítvány megszerzésének kísérletekor.
Fotó: Bujdos Tibor

A digitális jogosítványok bevezetése

A tervek szerint 2030-ra az uniós jogosítványokat digitális formában is elérhetővé teszik.

 Ez azt jelenti, hogy a vezetői engedélyek mobilalkalmazásokban is tárolhatóak lesznek és ezeket minden tagállam köteles lesz elfogadni. Azok számára, akik kevésbé jártasak a digitális eszközök használatában, a fizikai jogosítvány továbbra is elérhető marad – írja a penzcentrum.hu

Nekem mondjuk maximálisan mindegy, hogy a telefonomon lesz a jogosítvány, vagy a zsebemben, tárcámban. Egyébként üdvözlöm az ötletet, mert könnyebb lesz így. Sokszor nem is hordok magammal pénztárcát, amibe a jogsit is tartom ugye, csak telefont viszek magammal a boltba is, mert a bankkártyám is abba van és tudok vele fizetni

 – nyilatkozta portálunknak Tóth Ádám, miskolci lakos.

Orvosi alkalmassági vizsgálatok és próbaidő

Az orvosi alkalmassági vizsgálatok rendszerét is harmonizálják, bár a tagállamok kapnak bizonyos rugalmasságot az alkalmazott módszerek tekintetében.

 A 65 év felettiek esetében lehetőség nyílik rövidebb érvényességi idő előírására, emellett a kezdő vezetőknek kétéves próbaidőszakot vezetnek be, amely alatt szigorúbb szabályok vonatkoznak majd rájuk.

Nagyapám már bővel 70 felett van, de még mindig jól vezet, ettől függetlenül szerintem jó lenne, ha legalább az egészségügyi alkalmasságot gyakrabban és felelősebben vizsgálnák az időseknél

 – nyilatkozta portálunknak Kovács Ágnes, miskolci sofőr.

Kevesebb, mint két éves jogsival szerintem nem kéne például 150 lóerőnél erősebb autóba ülni. Pont ebből vannak a balesetek, hogy a kisfiú megszerzi a papírt, gyakorlata meg nincsen, de beleül apuci BMW-jébe, Mercijébe, aztán azt hiszi, hogy 100-al be tudja venni a kanyart

 – mondta Bihari Attila.

Mi ezzel a cél?

Bár az elmúlt húsz évben jelentősen javult a közlekedésbiztonság az EU-ban, a halálos balesetek számának csökkenése még mindig elmarad a kitűzött céloktól. A reform végső célja, hogy 2050-re nullára csökkenjen a halálos kimenetelű közúti balesetek száma az Európai Unióban.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában