Változás

2025.01.02. 20:00

Már nem sok ideje maradt, ha továbbra is szeretné használni az Ügyfélkaput!

Aki hagyott már jóvá adóbevallást, vagy Ügyfélkapun keresztül ellenőrzi az orvosi leleteit, már nem sok ideje maradt, ha továbbra is szeretné élvezni a digitális ügyintézés előnyeit. Január 16-tól gyökeresen megváltozik az online ügyintézés Magyarországon, hiszen a hagyományos Ügyfélkapu megszűnik.

A hagyományos Ügyfélkapu rendszert január 16-tól felváltja az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP). Az Ügyfélkapu + és a DÁP célja, hogy a felhasználók biztonságosabb és modernebb megoldásokat kapjanak ügyeik kényelmes, online lebonyolításához. Arról, hogy miért hasznos a digitális állampolgárság és hogy mit kell tennie, ha nem szeretné elveszíteni az Ügyfélkapu ügyintézési lehetőségeit, már több cikket is olvashatott a boon.hu-n.

ügyfélkapu, ügyfélkapu+, dáp, regisztráció, online ügyintézés
Az Ügyfélkapu automatikusan felkínálja az Ügyfélkapu+ regisztráció lehetőségét. Már nem sok idő maradt, hogy regisztráljon
Fotó: Gárdonyi Edina

Az Ügyfélkapu megszűnik, ha nem regisztrál az új rendszerbe, elveszíti

Azok, akik nem regisztrálnak az új rendszerbe, jelentős hátrányba kerülhetnek. Az online ügyintézési lehetőségeik megszűnnek, ami különösen azokat érintheti hátrányosan, akik rendszeresen használják az EESZT, az ONYA vagy az eSZJA szolgáltatásait. Ezek az eszközök lehetővé teszik az orvosi leletek, adóbevallások és egyéb fontos dokumentumok elektronikus kezelését, és elvesztésük jelentős kényelmetlenséget okozhat.

Egyszerű a regisztráció

Az ügyintézés megkönnyítése érdekében a regisztráció folyamata egyszerű és gyors. Mindössze egy létező Ügyfélkapu-regisztrációra, egy okostelefonra vagy tabletre, valamint egy hitelesítő alkalmazásra van szükség. A Google Authenticator alkalmazás különösen népszerű választás erre a célra. Az alkalmazás letöltése után a felhasználó beléphet az ügyfélkapu fórumára, ahol egy QR kódot kell beolvasnia a hitelesítő alkalmazással. Ezzel az egyszerű művelettel aktiválható az új rendszer, amely kétfaktoros hitelesítést alkalmaz, tehát a felhasználónév és jelszó mellett egy, az alkalmazás által generált kód is szükséges ezentúl a belépéshez.

Van, akinek kihívást okoz a QR kód

A váltás azonban nem mentes a kihívásoktól. Tóth Lívia például sikeresen telepítette a hitelesítő alkalmazást, de a QR kód beolvasásakor problémába ütközött, ami miatt sem a hagyományos Ügyfélkapuba, sem az Ügyfélkapu+ rendszerbe nem tudott belépni. Ez jelentős gondot okozott számára, hiszen az online felületen keresztül kezeli orvosi leleteit és adóbevallásait. Az ilyen helyzetekre a 1818-as ingyenesen hívható ügyfélszolgálat nyújthat megoldást. Az ügyfélszolgálat munkatársai készséggel segítenek a technikai háttér biztosításában, illetve eligazítást adnak a rendszer beállításához.

Tovább könnyítenek a hónap végén

Az átállás további könnyítése érdekében a kétfaktoros hitelesítés még egyszerűbbé válik 2025 januárjától – olvasható abban a tájékoztató e-mailben, amelyet december 29-én kaptak az Ügyfélkapu felhasználói. A könnyítés pedig az lesz, hogy alkalmazás által generált kódok mellett vagy helyett e-mailben érkező visszaigazoló kódot is használhatnak majd a felhasználók.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában