2025.01.21. 14:00
Lemaradt az Ügyfélkapu+ regisztrációról? Mutatjuk, mit tegyen!
Január 16-ától már nem tudja senki online intézni ügyeit a hagyományos Ügyfélkapu szolgáltatásaival. Mit tehet az, aki nem regisztrált az Ügyfélkapu+ rendszerébe? Csak személyesen intézheti ügyeit, vagy van megoldás? Van megoldás, mutatjuk!

Még be tudunk lépni a hagyományos Ügyfélkapura, de csak azért, hogy Ügyfélkapu+-ra válthassunk. Ügyintézésre már nem használható
Fotó: boon.hu
Bár az egyszerű ügyfélkapus ügyintézés már nem működik, mindenki számára adott a lehetőség, hogy zökkenőmentesen folytassa hivatalos ügyeinek intézését. Január 16-tól Ügyfélkapu helyett a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – jelentkezhet be az állami weboldalakon és alkalmazásokban – olvasható a tájékoztatás a kormányhivatalok hivatalos oldalán. Akkor miért tudunk továbbra is belépni az Ügyfélkapuba? Egyszerű a válasz, azért, hogy ha lemaradtunk, továbbra is élhessünk a váltás lehetőségével.

Fotó: boon.hu
Ügyfélkapu+ a biztonságunkért
Ahogyan arról a boon.hu is beszámolt, a változásra azért volt szükség, hogy biztonságosabban intézhessük ügyeinket. Az új, biztonságosabb rendszerek, mint az Ügyfélkapu+ és a DÁP, egyszerűen elérhetők bárki számára, míg a személyes ügyintézés továbbra is elérhető. Vajon mit tehet az, aki nem állt át az Ügyfélkapu+-ra vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazásra? A regisztrációs lehetőség továbbra is nyitva áll, és az ügyintézés egyszerűbb, mint gondolná. Azok számára, akik eddig nem váltottak, az átállás továbbra is lehetséges, méghozzá egyszerűen és kényelmesen.
Jelentkezzen be az Ügyfélkapuba a meglévő felhasználónevével és jelszavával. Kövesse a rendszer által megadott lépéseket, hogy aktiválja a kétfaktoros hitelesítést használó Ügyfélkapu+ szolgáltatást.
Legyen digitális állampolgár
Az Ügyfélkapu+ alternatívájaként elérhető a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazás, amely modern, mobilbarát megoldást kínál az állampolgári ügyintézésre. A regisztrációhoz elektronikus személyi igazolvánnyal kell rendelkezni.
A digitális állampolgárság lehetősége 2024-ben nyílt meg. A DÁP egyszerűen, okostelefon segítségével ad sok lehetőséget az állampolgárok kezébe. A felhasználók egyre több helyen igazolhatják magukat az alkalmazás segítségével. A DÁP újdonságai közé tartozik továbbá a minősített elektronikus aláírás, a szelfis azonosítás, de új digitális okmányok is érkeznek a közeljövőben.
Na de akkor mi változott január 16-án?
A dátum azért számít mérföldkőnek, mert ettől kezdve kizárólag az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP alkalmazás segítségével lehet online intézni az állami ügyeket. A régi Ügyfélkapu felület ugyan továbbra is elérhető az ugyfelkapu.gov.hu oldalon, de az egyszerű ügyfélkapus belépés már nem nyújt hozzáférést hivatalos ügyintézési felületekhez, csakis az Ügyfélkapu+ regisztrációhoz.

Fotó: boon.hu
Az emberek nagy része váltott Ügyfélkapu+-ra, a DÁP még újdonság
Az Ügyfélkapu megszűnésének hírekor még sokan nem voltak tisztában azzal, hogy mi a különbség az Ügyfélkapu+ és a DÁP alkalmazás között. A DÁP előnye, hogy a zsebünkben hordjuk, hiszen az alkalmazás mindig elérhető telefonunkon. Szabó Sára 17 éves miskolci gimnazista, eddig nem rendelkezett ügyfélkapu szolgáltatással, de a DÁP-ot letöltötte.
Előfordul, hogy otthon hagyom a pénztárcámat az összes iratommal együtt, de a telefonom mindig nálam van. A bérletemet is a tokjában tartom, hogy mindig nálam legyen. Az alkalmazást nem használtam még, de jó érzés tudni, hogy így is igazolhatom magam, ha szükség van rá. Jól hangzik az is, hogy digitális állampolgár vagyok.