2025.01.24. 06:00
Sokan felejtik el ezt a fontos szabályt Miskolc egyik legforgalmasabb helyén – most tisztázzuk a helyzetet
Gyakori probléma a buszsáv szabálytalan használata a Makropolisz mellett. A KRESZ-ben ugyan egyértelműen le van írva, a sofőrök gyakran mégsem úgy használják, ahogyan azt kellene.
A közösségi médiában merült fel a most következő dilemma az egyik legforgalmasabb kereszteződés kapcsán Miskolcon. Habár a KRESZ-ben leírtak alapján egyértelműnek kéne lennie az autósok számára a buszsáv használatára vonatkozó szabályoknak, itt mégis rengeteg panasz merül fel a posztokban, kommentekben, hogy szinte lehetetlen normálisan közlekedni a szabálytalankodók miatt.

Forrás: Waze
Ezen a helyen van a probléma:
A Petőfi Sándor tér és a Makropolisz kereszteződéséről van szó, ahol a Laborfalvi Róza utca felé lehet jobbra kanyarodni a Szentpéteri kapu irányából érkezve (nem a lámpás kereszteződés, hanem a Deszkatemplom felé kanyarodó).
Ezt írták a közösségi oldalon:
Az egyik Facebook-csoportban ezt írta egy felhasználó:
Nem ismerem annyira a várost. Nem régóta járok Miskolcra, viszont párszor közlekedtem az Arany János téren keresztül, ahol észrevettem, hogy a jobboldali sáv buszsáv. Tehát ha a lámpánál jobbra szeretnék kanyarodni, akkor a kanyarodás előtti kereszteződés után mehetek a jobboldali sávba (zöld vonallal jelölt módon.) Ez akkor okoz problémát, ha más a forgalomban közlekedők tartósan a buszsávban közlekednek amivel nincs problémám, ha beengednek a jobb oldali sávba. Viszont péntekenként ha nagy a forgalom, akkor nem nagyon engednek jobbra kanyarodni és ez vicces tud lenni.

Forrás: Facebook / Google Street View
A téma láthatóan érdekelte a helyi autósokat, több mint 150 reakció és csaknem ennyi komment érkezett a posztra. A buszsávot nem megfelelően használó autósokra többen is kiakadtak, és azt is megemlítették, hogy csúcsidőben tényleg esélytelen a belső sávból kiengedjék a jobbra kanyarodókat.
Mit mond KRESZ és az oktató?
A témában az egyik miskolci autósiskolához fordultunk, hogy segítsenek tisztázni a helyzetet.
A buszsávot kizárólag kanyarodás céljából lehet használni, azon közlekedni tilos. Vannak persze kivételek, mint például busz, betegszállító, személytaxi, illetve kétkerekű motorkerékpár és segédmotor kerékpár használhatja kikerülésre, előzésre. Ebben az esetben az a probléma, hogy nagyon közel van egymáshoz a két kereszteződés. Ahhoz, hogy a nagy forgalomban feltorlódott járművek között be tudjon sorolni a lámpás kereszteződésben való jobbra kanyarodáshoz, már az előző kereszteződésben át kéne sorolnia, ami viszont szabálytalan, mert a kereszteződés közepétől lehetne csak, viszont csúcsforgalomban nem igazán tudja másképp megoldani. Tehát itt a probléma a rengeteg autóval van és azok mennyiségéhez képest egymáshoz túl közel lévő két kereszteződéssel van
– mondta Bencze Csaba, a Bencze autósiskola tulajdonosa.