Vigyázzon!

2024.12.03. 14:07

Még mindig visszatekerik a kilométerórát a használt autókban

A kilométeróra visszatekerése, azaz az autók futásteljesítményének manipulálása évtizedek óta fennálló probléma a használtautó-piacon. Bár sok országban törvény tiltja ezt a gyakorlatot, mégis előfordul, hogy a tisztességtelen kereskedők megpróbálják úgy eladni a járműveket, hogy vissza van tekerve a kilométeróra, ezáltal úgy átverni a vásárlót, mintha az autó többet érne.

Még mindig probléma a visszatekert kilométeróra.

Fotó: © Cseh Gábor

A használtautók piaci értékének egyik legfontosabb meghatározója a futásteljesítmény. Az alacsonyabb kilométeróra-állással rendelkező autók általában drágábbak, mivel a kevesebb kilométer megtétele kevesebb kopást is jelent. Ezért próbálnak trükközni a kereskedők ezzel, hogy az autót jobb állapotúnak tüntessék fel.

kilométeróra
Még mindig probléma a visszatekert kilométeróra

Tényleg a kilométeróra, amit vásárláskor nézni kell?

„Az a baj, hogy a használtautót vásárlók részéről ez egy igencsak elterjed tévhit. Holott a valóság az, hogy nem a futott kilométert, hanem az autó állapotát kell megvizsgálnunk, mielőtt megvesszük. Ha, mondjuk, egy viszonylag régi, 10 éves kocsinak azt látjuk a mutatóján, hogy ment ez alatt az idő alatt 1000 kilométert, az nem reális. Ilyenkor viszont szemügyre tudunk venni pár dolgot, mint például árulkodó jel lehet, ha a vezető oldali ülés kopottas, esetleg már szakadt, annyira ki van ülve, vagy megnézhetjük a kárpit egyes részeit, mint szintén a vezető oldali ülésnél a könyöklőket vagy a gumírozott pedálokat. Ha ezek láthatóan eléggé használtnak tűnnek, akkor valószínűsíthetjük, hogy az autó nem olyan keveset volt igénybe véve” – mondta Székely Róbert, autószerelő a boon.hu-nak.

Megkérdeztünk egy rutinos autóst:

Erről a taxisok is tudnának mesélni, ugyanis mire a járművük kiöregszik (Magyarországon a taxi nem lehet 10 évesnél idősebb), addigra megtesz átlagosan 400-500 ezer kilométert. Ekkor a tulajdonosok megpróbálják eladni azt, több-kevesebb sikerrel, ugyanis ha valaki meglátja ezeket a számokat, egyből elmegy a kedve a vásárlástól, holott pont azért lehet egy ilyen futásteljesítményű autó akár sokkal jobb állapotban is, mivel munkaeszköz volt, amit bizony rendben kellett tartania a tulajdonosnak, hogy ne érje váratlan meglepetés és essen ki a munkából.

„Volt olyan kocsim, amit 3 millióért vettem, igaz, akkor már volt benne 120 ezer kilométer, de mire el kellett adni, addigra megtett összesen olyan 400 ezret, aztán amikor eladásra kínáltam, volt olyan kereskedő, aki 300 ezer forintot akart érte adni. Közben meg az autó tökéletes állapotban volt, rendesen cseréltem az olajat 10 ezer kilométerenként, vezérléscsere volt rajta, sőt hengerfej-felújítás is történt, ami olyan, mintha nulláról indulna újra, csak hát a kilométeróra nem nullázódik le olyankor” – nyilatkozta Balogh Márk taxisofőr.

Összegezve:

A kilométeróra visszatekerése egy tisztességtelen húzás, amely komoly veszteségeket okozhat mind a vásárlónak, mind a piac tisztaságának, holott nem is biztos, hogy a valóságban van értelme, hiszen aki valamennyire ért hozzá, azt nem feltétlenül ez a tényező fogja befolyásolni. Fontos, hogy ha nem vagyunk kellőképp informáltak a témában, mindenképp kérjünk segítséget az autóvásárláshoz, vagy vigyük el azt egy szervizbe átvizsgáltatni, nehogy kellemetlen meglepetés érjen, miután kifizettünk egy vagyont.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában