Nem semmi!

2024.11.30. 14:55

Önkiszolgáló automatás csalások: ez történt ebben a két áruházban

Az idősebbeknek rengeteg problémája van ezekkel a gépekkel. Az önkiszolgáló automaták sokak számára könnyebbé teszik a fizetés folyamatát a boltokban, mások viszont visszaélnek velük, és egyre több helyen történnek csalások. Mert egyesek Miskolc városában is átcímkézik a termékeket, és igyekeznek olcsóbban megúszni a dolgokat, itt is vannak csalások.

Önkiszolgáló automatás csalások: ez történt ebben a két áruházban

Önkiszolgáló kassza a Tesco áruházban

Fotó: Csapó Balázs

Az önkiszolgáló automaták mellett átélt tapasztalatokról kérdeztük az Auchan és a Tesco sajtóosztályát. Korábban itt írtunk arról, milyenek az önkiszolgáló automaták Miskolcon. Itt a híres "banántrükkről" írnak, vagyis arról, hogyan csalnak az automatás fizetéskor. 

önkiszolgáló automaták
Az önkiszolgáló automaták meggyorsították a kiszolgálást
Fotó: Szabó Miklós

Önkiszolgáló automaták: minden második Auchan-vásárló ezt használja

Vorigin Dóra, az Auchan Magyarország Kft. külső kommunikációs menedzsere szerint az innovációs lendület vezetett az önkiszolgáló automaták nagyszámú elterjedéséhez az Auchan üzleteiben. A menedzser szerint az Auchan vásárlóinak pozitívak a tapasztalataik az automatákkal kapcsolatban, és egyáltalán nem érzik nehéznek az automaták használatát:

2019-től kezdve vezettük be az önkiszolgáló kasszákat áruházainkba. Ma már minden magyarországi üzletünkben egyaránt megtalálhatók a készpénzes és bankkártyás változatok, összesen 350 önkiszolgáló pénztárral rendelkezünk. Az átalakítás oka az volt, hogy szerettük volna modernizálni üzleteinket, és egy gyors, alternatív megoldást kínálni vásárlóinknak, amivel termékszám limit nélkül fizethetnek. Ma már minden második vásárlónk ezt a megoldást választja, - akár nagy bevásárlókocsik esetében is - mert használatuk könnyű.

Az Auchanban is vannak lopások, de a helyzet nem tragikus

A nehéz gazdasági helyzetben Vorigin Dóra szerint valamelyest több a lopás, ezen a biztonsági technológia fejlesztése segített:

„Az elmúlt időszakban áruházainkban némileg nőtt a lopások száma, főként az élelmiszereknél, ami nehezebb gazdasági helyzetben nem szokatlan jelenség. Ez azonban nálunk jóval a rendőrség által közzétett mérték alatt maradt. A számottevő különbségnek az az oka, hogy az Auchanokban hosszú ideje tudatos biztonsági stratégiát követünk, melynek értelmében folyamatosan fejlesztjük és modernizáljuk a biztonsági technológiánkat, továbbá nem vonunk ki erőforrást erről a területről valós kockázatértékelés nélkül. Ennek köszönhetően 2022 óta a veszteségmutatók nem emelkedtek tovább jelentősen”.

Maradnak az automaták az Auchanban?

A külső kommunikációs menedzser szerint igen, de a klasszikus kasszáknál is lehet fizetni: 

Vásárlóink mindkét lehetőséggel élhetnek áruházainkban, nem célunk a megszüntetésük. Az önkiszolgáló kasszáknak köszönhetően a pénztárak előtti várakozási idő az elmúlt években jelentősen lecsökkent, ugyanis ezeknél a kasszáknál általában egyáltalán nincs sorban állás, így ezzel a megoldással is emelni tudtuk a szolgáltatásaink színvonalát.

Tesco: „védjük az értékeinket”

A Tesco Sajtóosztálya részéről Varga Eszter külső kommunikációs menedzser válaszolt kérdéseinkre. 

„A Tesco vagyonvédelmi rendszere fejlett, számos módon védjük értékeinket. Az önkiszolgáló kasszákon arányaiban nem nagyobb a csalások száma, azok technikájáról ugyanakkor nem áll módunkban információt megosztani”- válaszolt megkeresésünkre a külső kommunikációs menedzser. 

Automaták: első a gyorsaság!

Varga Eszter szerint az önkiszolgáló automaták felpörgetik a vásárlás folyamatát, és a Tesco a hibrid megoldást részesíti előnyben a jövőben, hogy ne alakuljon ki hosszú sor a kasszánál:

„Általában elmondható, hogy az önkiszolgáló kasszák egyre népszerűbbek vásárlóink körében, de továbbra is vegyes megoldásban (hagyományos és önkiszolgáló) gondolkodunk, és mindig a választás lehetősége marad a fő szempont. Egyre jobban elfogadják a vásárlók az önkiszolgáló kasszákat, mert így felgyorsul a kasszasori áthaladás. A vásárlók keresik ezt a fajta fizetési lehetőséget, a tranzakciók több mint fele az önkiszolgáló kasszákon keresztül realizálódik. A vásárlókat munkatársaink segítik, amennyiben azt igénylik. Természetesen vannak, akik nem kedvelik ezt a megoldást, így számukra mindig biztosítunk normál kasszás kiszolgálást is. 

Fizetéskor nem annyira fontos a személyesség 

Varga Eszter szerint ma már kijelenthető, hogy nem mindenki keresi feltétlenül a személyes kommunikációt, kapcsolatot egy fizetési procedúra során:

„Mert fontosabb számára a gyorsaság, illetve a nagyobb költségkontroll, amelyre jó megoldás az önkiszolgáló kassza, illetve a Scan &Shop vásárlási lehetőség”.

Nagy kérdés, mikor bővülhet a Tescóban az önkiszolgáló automaták száma.

„Minden esetben figyelembe vesszük a vásárlók igényeit, és ezek alapján döntünk az újabb önkiszolgáló kasszák telepítéséről. Ahogyan a kihasználtsági igény növekedését tapasztaljuk, olyan ütemben létesítünk további önkiszolgáló kasszákat”- válaszolta Varga Eszter. 


 



 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában