Ügyfélbarát

2024.10.20. 08:08

NAV: cél az érthetőség

Október 13-án volt a közérthetőség világnapja. Hogy miért fontos ez a NAV-nak? A hivatal 2019 óta dolgozik levelei, tájékoztatói, információs füzetei egyszerűsítésén. A munka tapasztalataiból módszertan is készült: Az érthető hivatal című kiadvány egyrészről a szervezeteket támogatja közérthetőségi törekvéseik termőre fordításában, másrészt gazdag példaanyaggal segíti a hivatali szövegek nyelvi egyszerűsítését.

Boon.hu

Már majdnem teljesen közérthető a NAV

Fotó: Móricz Sabján Simon

A NAV 2019-ben indult Közérthetőségi Programjában eddig 30 ezer oldalnyi szöveg lett érthetőbb: egyszerűbb, áttekinthetőbb lett a magánszemélyeknek szóló tájékoztatók, útmutatók és levelek nagy része. Az elmúlt öt év tapasztalataiból született módszertani kiadvány részletesen mutatja be azt a munkát, amely a NAV közérthetőségi törekvései és eredményei mögött van.

Mi a célja és a hozadéka a közérthető kommunikációnak? Miért jó a szervezetnek, és miért az ügyfeleinek? Hogyan kell felépíteni és működtetni egy közérthetőségi programot? Milyen buktatókra kell számítani, és hogyan lehet azokat elkerülni? Milyen a közérthető szöveg, és hogyan lehet érthetőbbé tenni a hivatali nyelvezetet? Ezekre a kérdésekre ad választ a kiadvány két kötete rengeteg példával és gyakorlati segítséggel.

Az útmutató hasznos lehet valamennyi szervezetnek, amely közérthetőbben szeretne kommunikálni ügyfeleivel. A kiadvány elérhető a NAV honlapján: Az érthető hivatal.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában