Meglepetés

2023.05.21. 20:00

Ez várja a Martinkertváros felé autózókat

Érdemes figyelmesen vezetnie annak, aki a miskolci belváros felől közlekedik az Y-hídon keresztül.

Szaniszló Bálint

Illusztráció

Lassan fél éve, hogy átadták a forgalomnak Miskolc utóbbi évtizedeinek legnagyobb közlekedési infrastrukturális beruházását, a Y-hidat. Ezzel régi adósságot törlesztettek a beruházók, hiszen az utóbbi esztendőkben a Martinkertváros és Szirma irányába összeköttetést biztosító csomópont forgalma akkora volt, hogy a reggeli és délutáni csúcsforgalom idején túlélőtúrával ért fel eljutni a két városrészből a belvárosba, illetve vissza.

Régi adósság 

Az Y-híd projekt jelentősége abban rejlik, hogy az új közlekedési útvonalnak nagyobb az „áteresztőképessége” a nyugat–keleti irányú gépjárműforgalom számára. A Modern Városok Program keretében 2018-ban született meg a kormányhatározat az Y-híd megépítéséről, amely átvezet a két vasútvonalon, a kapcsolódó rendezővágányokon, valamint lakó-, parkoló- és szervízutak fölött átívelve valósítja meg a zavartalan gépjármű-közlekedést. 

Az Y-híd beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a He-Do Kft. végezte nettó 13,5 milliárd forint értékben.

Kiegészítő fejlesztések 

A projekt magába foglalta a Vörösmarty utca 2-szer 1 sávról 2-szer 2 sávra történő kapacitásbővítő fejlesztését mintegy 570 méter hosszban, kanyarodó sávok építésével. A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a korábbi jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat alakítottak ki.  

A Soltész Nagy Kálmán és a Vörösmarty utca keresztezésében lévő jelzőlámpás csomópontot is átépítették új kanyarodó sávok létrehozásával.

Így néz ki az új aszfaltburkolat

Hamarosan kész 

Az Y-híd megépítése megoldotta a közlekedési gondokat, hiszen gördülékenyen képes levezényelni a közúti forgalmat. A gond az volt - már mondhatjuk múlt időben -, hogy Martinkertváros főutcája, a Kisfaludy utca burkolata már közel sem felelt meg a közlekedés feltételeinek.  

Az útszakasz felújítása azonban nem volt benne az Y-híd projektben. Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője azonban már az Y-híd építése idején ígéretet tett arra, hogy megtörténik Martinkertváros útjának felújítása is. Az ígéret teljesítése finiséhez érkezett, napokon belül befejeződik a munka és korszerű körülmények között közlekedhetnek az arra autózók. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában