Útburkolat javítás

2023.05.31. 17:30

Elindul a kátyúzás Borsod-Abaúj-Zemplén útjain

Az útburkolati hibák tartós javítása érdekében indultak el a Magyar Közút aszfaltkeverő telepei tavasszal, amikor az időjárás is kedvez az aszfaltozásnak.

BOON

Burkolatjavítás tavaly nyáron a 37-es főút ongai és gesztelyi körforgalmak közötti részén

Fotó: Ádám János

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye útjainak rossz állapotáról gyakran panaszkodnak olvasóink, ezért a nagy volumenű aszfalt javításnak mindenki örül. Az egyik helyi autós a következő tapasztalatokat osztotta meg velünk:

Hol a legrosszabbak az utak Borsodban?

„Minősíthetetlen minőségű, balesetveszélyes és anyagi kárt okozó a megye útjainak többsége. Három hete volt hátsó spirálrúgó csere az autómon, törés miatt. Két helyen volt eltörve a jobb oldali rúgó, és mint tudott, párban kell cserélni. 80 ezer forintomba került. Kritikusak, a 3-as és a 26-os főutak és még lehetne sorolni. Elsősorban munkára használom az autómat” – írja olvasónk.

Hogyan javítják a kátyús utakat?

Az autósok, motorosok és a buszok biztonságos közlekedése érdekében a kátyúzás rendkívül fontos, ezért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavasszal intenzívebben dolgozik az aszfalthibák kijavításán.

Sok a kátyú idén a borsodi utakon a tél után
Fotó: Ádám János

 

„Munkatársaink az időjárási lehetőségekhez mérten az év minden szakaszában dolgoznak a burkolathibák javításán a kezelésünkbe tartozó úthálózaton az egész országban, így Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében is” – nyilatkozta a boon.hu-nak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője.

 

@magyarkozut Ettől egyszerűbben már nem lehet összefoglalni ezt a témát. #magyarkozut #nekedbe #fyp ♬ eredeti hang - Magyar Közút Nonprofit Zrt.

„A javításokat az útellenőri szolgálatunk által, napi szinten végzett hibafeltárások alapján ütemezzük a lakossági bejelentések figyelembe vételével. Az ütemezésben a burkolathibák balesetveszélyessége és az egyes útszakaszok forgalma a fő szempont, az évente előre meghatározott állami költségvetési források felhasználásával. A veszélyes, azonnali beavatkozást igénylő kátyúkat az észlelés, bejelentés után javítjuk, vagy ideiglenes táblázással jelezzük az úthibát.” - tette hozzá.

Mit lehet tenni a kátyúk ellen?

A melegaszfaltos technológia jóval tartósabb, mint a hidegaszfaltos.

A burkolatjavításokat a legtöbbször mozgó terelés mellett végzik
Fotó: Ádám János

„Mivel a melegaszfalt keverő telepek télen zárva tartanak, azt csak tavasztól-őszig tudjuk alkalmazni. A munkavégzésre minden esetben előjelzésekkel, korlátozó táblákkal hívjuk fel a közlekedők figyelmét. A burkolatjavítási munkálatok a legtöbb esetben mozgó terelés mellett folynak. Útnak indulás előtt az aktuális munkavégzésekről érdemes tájékozódni társaságunk Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu oldalon. A közlekedők úthibákkal kapcsolatos észrevételeiket E-Ügyfélszolgálatunkon keresztül jelenthetik be” - mondta Pécsi Norbert Sándor.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában