Ünnep után

2022.12.27. 19:00

Bosszúság. Mit tegyünk, ha nem tetszik a karácsonyi ajándék?

Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a vállalkozások többsége minden további nélkül kicseréli.

Hiába adják nagy szeretettel, előfordul, hogy nem jó, vagy nem tetszik az ajándék

Fotó: shutterstock

Lezajlott a karácsonyi ajándékozás és a meglepetés természetrajzából adódik, hogy időnként méret vagy egyszerűen ízlésbeli különbség miatt cserére szorul az ajándék.

A korábbi évek statisztikája szerint az ajándékvásárlók 5-10 százaléka szokott cserélni, sokan karácsony és szilveszter között. Bár a kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a hibátlan terméket, többségük fogyasztóbarát szempontok miatt mégis megteszi. Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a vállalkozások többsége minden további nélkül kicseréli. Sok esetben, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, vagy visszaadják a pénzt. A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét. A szakértők szerint mivel néhány napra koncentrálódik a cserék zöme, nagyon megkönnyítheti a vevők és a kereskedők életét is, ha az üzletek aktívan kommunikálják az ajándékcsere feltételeit, rengeteg időt és bosszúságot lehet az előzetes tájékoztatással megtakarítani.

Csere izgalmakkal

Áronnak neten rendelték a karácsonyi ajándékot - az óhajtott, a 90-es évek fazonját idéző nadrágból hármat is kapott - ám a fazon miatt más méretű volt, mint amelyet hordani szokott. Szerencséje volt, mert némi dokumentáció beszerzése után és az áruházlánc helyi üzletét felkeresve, simán lebonyolították a cserét, egész pontosan visszakapta az áru árát, amelyet - most már próba után - megfelelő pantallóra költött.

Géza némi bosszúsággal konstatálta, hogy az ajándéklistán szereplő és megkapott fűthető és masszírozásra is képes ülésbetét nem tudja produkálni a leírásban közölteket. Ez ugyan alapjában nem változtatta meg a használhatóságot, de mégis a csere mellett döntött. 

- Gondoltam, teszek egy próbát, hátha bejön - fogalmazta meg. Hezitálását az is okozta, hogy sajnos elveszett a termék blokkja, így némi feszültséggel telve érkezett az üzletbe. - Meglepően könnyen belementek a cserébe, lehet, hogy már nem én voltam az első - kommentálta az eseményeket hóna alatt az új ülésbetéttel.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában