Hosszú hétvége

2022.11.01. 11:30

Nem tudták, hogy kinyitott a Miskolctapolcai Barlangfürdő

Sokan voltak Miskolctapolcán a hosszú hétvégén, a kirándulók csak a feltúrt sétányra panaszkodtak.

Hegyi Erika

István és Kata

Fotó: Bujdos Tibor

Ki biciklivel, ki gyalog, ki kutyával vagy kisgyerekkel sétálgatott hétfő délelőtt Miskolctapolcán, de a négynapos hosszú hétvégének mindenki örült. A Pazár István sétány ivókútjánál találkoztunk Istvánnal és Katával. A fiatal házaspár biciklivel vágott neki a városnak. Szívesen elmesélték, hogyan telik a négy nap, de kérték, teljes nevüket ne írjuk meg.

– Főleg pihenéssel töltjük ezeket a napokat, most éppen az aktív kikapcsolódást választottuk, és kerékpározunk egyet. Nekem sajnos dolgoznom is kell, mert folyamatos műszakban vagyok, éjszakás leszek. Tegnap Lillafüreden voltunk, a családdal ott ebédeltünk az egyik étteremben. A temetőlátogatást keddre tervezzük – sorolta István.

Hozzátette: jók a hosszú hétvégék, mert bár dolgoznia is kell, de a családdal ilyenkor tudnak együtt lenni. Csak az a baj, hogy gyorsan elmennek a napok. Az időjárásra nem volt semmi panaszuk. Igaz, kicsit borongós, felhős, de nincs hideg, biciklizéshez kiváló. Amikor van idejük, nyeregbe pattannak és Diósgyőrtől Tapolcáig kerekeznek. Az utak nem tökéletesek, de azért tűrhető, tette hozzá István.

Várták a mókust

Cserép Gábor két kisfiával sétálgatott Tapolcán. A gyerekek egy- és háromévesek.

– A testvérem itt lakik Tapolcán, hozzájuk jöttünk vendégségbe. Egyébként Budapesten lakunk. Sétálunk egy kicsit, játszóterezünk. A gyerekek szeretnek itt lenni. Most a mókusokat jöttünk meglesni – árulta el Gábor.

Ehhez a hároméves kisfiának, Gergőnek is volt hozzáfűznivalója: „kocogtattuk a diót, de a mókusok nem jöttek elő”, újságolta csalódottan. Azt azért elárulta, hogy már hároméves.

Gábor megjegyezte: a hosszú hétvégék mindenképpen jók, de a két kisgyerekkel ilyenkor is ugyanúgy kell foglalkozni, mint a hétköznapokon.

A Barlangfürdő közelében újabb fiatal párral találkozunk. Ők Mosonmagyaróvárról utaztak Miskolcra.

– Vasárnap érkeztünk. Már voltunk Lillafüreden, megnéztünk egy barlangot, a Hámori-tavat, ahol csónakáztak is. Lillafüred nagyon szép hely. Most itt sétálunk, de eléggé fel van túrva a sétány. Este az állatkertbe megyünk, mert halloween esti programok lesznek ott – sorolta Pakucs Gergely. (Hétfőn beszélgettünk, aznap este volt a program a Csanyikban - a szerk.) Ő is és a párja is megörültek, amikor megtudták tőlünk, hogy a Barlangfürdő újra nyitva van.

– Nem is tudtam, úgy hallottam, hogy bezárt. De ha tényleg kinyitott, akkor elmegyünk oda is – mondta lelkesen.

Megjegyezte: az ünnepek és a hosszú hétvégék mindig jók, mert olyankor lehet utazgatni, kirándulgatni. Eddig minden tetszett nekik Miskolcon.