Decemberre elkészül

2022.09.10. 15:30

Számolnak az Y-híd folytatásával, 2024 végére lehetnek kész a tervek

Sajtótájékoztatót tartottak szombaton az Y-hídról, példaértékűnek nevezték az építkezést a résztvevők.

HM

Hamarosan elkészül az Y-híd és tervezik a folytatást is, derült ki azon a sajtótájékoztatón, amit szombat délelőtt tartott Csöbör Katalin országgyűlési képviselő, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Veres Pál Miskolc polgármestere az épülő Y-híd Kisfaludy utcai oldalán.

Csöbör Katalin először is megköszönte a miskolciak türelmét az építkezés okozta kellemetlenségekért. Hangsúlyozta, az impozáns híd kárpótol mindenkit, hiszen segíti majd a közlekedést.

Kisebb munkálatok

- Nagy öröm, hogy szerkezetileg elkészült, most már csak kisebb munkálatok váratnak magukra, mint például az aszfalttömörítés. Hamarosan 12 darab 37 tonnás teherautó teszi majd próbára a hidat, a forgalomba helyezési eljárások után pedig decemberben vehetik birtokba a közlekedők - hangsúlyozta. 

Csöbör Katalin emlékeztetett rá, hogy az Y-híd építésének kezdetekor a Kisfaludy-híd átépítése még nem volt a tervben. A forrást - akárcsak a kerékpáros átjáróra - a Technológia és Ipari Minisztérium később biztosította. Ezek építése az Y-híd elkészülte után kezdődik, ezért a teljes beruházást 2023 tavaszán adják át. 

A képviselő köszönetet mondott a a beruházóknak és tervezőknek, hogy rugalmasan kezelték a változtatásokat, hogy figyelembe vették a környéken lakók felvetéseit és igényeit annak ellenére, hogy ilyen nagyméretű beruházásnál ezeket nehéz összehangolni.

A projekt varázsa

Nyul Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgató-helyettese is hangsúlyozta, az ilyen nagy beruházásoknál a legfontosabb az együttműködés, ennek szép példája volt az Y-híd építése. Ő is kiemelte, hogy jól együtt tudott működni a megrendelő a kivitelezővel, a várossal, a politikai döntéshozókkal, valamint a finanszírozást biztosítókkal abban, hogy a projekt még jobb legyen, mint amilyen az indulásnál volt. 

- Ennek a projektnek az a varázsa, hogy komoly változások, bővülések mehettek rajta végbe. Az Y-híd megépítése mellett a Vörösmarty utca négysávosítása, a Vörösmarty-Király utca találkozásánál megvalósuló körforgalom önmagukban is komoly beavatkozások. Emellett a bővítések, mint a Csokonai utca meghosszabbítása, ami a beruházás alatt terelőút, utána fontos városi útként szolgál majd, a Kisfaludy-híd felújítása, valamint a kerékpáros híd biztonságosan tudja majd szolgálni a közlekedést. 

Nyul Zoltán beszélt még a MÁV-telepen lévő gyalogos aluljáró megújításáról, a közvilágítás fejlesztéséről, a hídra vezető liftek, a zajvédőfal városi környezetbe illő jellegéről, amelyek szerinte kényelmes és esztétikus környezetet teremtenek.

- Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan tovább - folytatta. - A NIF már elindította az Y-híd 3-as és 4-es szakaszainak az előkészítését. Az ősz második felére elkészül a kapcsolódó úthálózaton túl a közösségi közlekedés fejlesztését is vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány, amely után megindulhat a tényleges tervezési munka. 2024 végére, 2025 elejére rendelkezésre állnak majd a tervek, amelyről reményeink szerint egy sokkal pozitívabb gazdasági és világpolitikai környezetben lehet majd dönteni - fogalmazott.

Régi terv volt

Veres Pál polgármester szerint évtizedek óta húzódó igény volt, hogy megoldódjon a Martinkertvárosba és a Szirmára való közlekedés, valamint az, hogy a város kiterelje Miskolc központjából a 3-as főközlekedési útvonalon beérkezőket.

- Régi terv volt, hogy létrejöjjön a város új keleti kapuja - emelte ki. Külön köszönetet mondott Csöbör Katalinnak a lobbizásért, hogy ez a beruházás elindulhasson, valamint a kivitelező és a lebonyolító cégeknek a példaértékű munkájáért. 

- Példaértékű, hiszen a kezdetektől figyelembe vették a szakma, a városépítészet, az összes civil szervezet és a leendő használók véleményét - utalt a már említett időközbeni módosításokra, amelyekkel kiegészült az eredeti terv. Jelezte, bízik benne, hogy  megvalósulhat hazai vagy külföldi forrásból a folyatás is.

A polgármester kiemelte, a város mindezzel párhuzamosan átdolgozza Miskolc teljes közlekedési koncepcióját, hogy megtalálják az alternatívákat a közlekedés megkönnyítéséhez. 

A sajtótájékoztató végén lapunk szóvá tette, hogy a környéken élők közül többen jelezték az építkezés során felmerült problémáikat, kérdeztük, tervezik-e kezelni ezeket. Igen, minden egyes esetet egyénileg vizsgálnak ki - válaszolta a NIF vezérigazgató-helyettese.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában