Szendrő

2022.02.05. 12:00

Újabb kormányablak nyílt

Az okmányiroda helyén a 24. Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kormányablak kezdte meg működését Szendrőn.

Balogh Csilla

Forrás: Kozma István

A szendrői okmányirodából kialakított akadálymentesített kormány­ablak 4 ügyfélkiszolgáló munkaállomással, fotófülkével, továbbá háttérmunka-irodákkal és komfortosabb ügyféltérrel kezdte meg működését, ami az országban a 310., a megyében pedig a 24. ügyfélszolgálat. 

 

– Az okmányiroda és a kormányablak között az a különbség, hogy az okmány­iroda elsősorban személyi okmányokkal kapcsolatos ügyeket intéz, ugyanakkor egy kormányablakban már több mint 2500-féle ügy intézhető, illetve kezdeményezhető. Tavaly a megye teljes lakossága megfordult ezek valamelyikében. Ez is azt mutatja, hogy hatalmas igény van a személyes kapcsolatokra az ügyintézés során – mondta dr. Domokos Péter, a kormány­ablakokért felelős miniszteri biztos a hivatalos megnyitóünnepségen, rámutatva a kormányablakok egyik nagy előnyére.

Ez az integrált kormányzati ügyfélszolgálat megkönnyíti az itt élők hivatalos ügyeinek intézését is, nem kell több kilométert utazniuk például egy lejárt okmány miatt. A helyieken kívül a környező települések lakosai is benyújthatják többek között a családtámogatási (például családi pótlék, anyasági támogatás, gyermekgondozást segítő ellátás, gyermeknevelési támogatás), egészségbiztosítási (például táppénz, utazási költségtérítés, csecsemőgondozási díj), nyugdíj-megállapítással kapcsolatos kérelmeket is – emelte ki a miniszteri biztos, hozzátéve, hogy a tervek szerint minden második generációs okmányirodát kormányablakká alakítanak, bővítve szolgáltatásaik körét, emelve azok minőségét és tovább növelve az ügyintézés hatékonyságát. 

 

Újabb fontos lépés 

 

– 10 évvel ezelőtt a kormány­ablakok rendszerének kialakításával a közigazgatás ablakot nyitott a világra, ablakot nyitottunk a kistelepülésekre, és egy nagy lépést tettünk az emberek felé is. A közigazgatás átalakításával a kormány­ablakok olyan részei lettek az emberek mindennapjainak, amelyekhez bizalommal fordulhatnak. A kormányablak Szendrőn is ablakot nyit a lehetőségekre. Ezzel az épülettel a közigazgatásnak azt az oldalát akarjuk megmutatni, amely mindenkit egyformán szolgál, és megérdemli az emberek bizalmát – hangsúlyozta köszöntőjében dr. Alakszai Zoltán. A kormánymegbízott arról is szólt, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően az ügyek átlagosan fél óra alatt elintézhetőek. A megyei tapasztalatokról elmondta, hogy az ügyfelek élnek a lehetőségekkel. 2021-ben a koronavírus-járvány ellenére megyénkben 635 ezer ügyfél látogatott el kormányablakokba, és 611 ezer ügy lett elintézve.

Riz Gábor | Forrás: Kozma István

Riz Gábor, a térség ország­gyűlési képviselője megköszönte mindazoknak a támogatását, akik lehetővé teszik Szendrő gazdagodását és gyarapodását, mert mint mondta: ezzel a térség is gyarapszik, az itt élők pedig sokkal jobban elvárják, hogy ügyeik gyorsított menetben, korszerűen, emberbarát módon és lehetőség szerint minél kevesebb papírmunkával oldódjanak meg. Végül pedig a lehető legprecízebb és leg­gyorsabb ügyintézést kívánt a helyieknek.

 

(A borítóképen: Az ünnepélyes szalagátvágás pillanata)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában