Télen is dolgoznak

2022.02.23. 08:30

Így halad az erdei kisvasút felújítása!

Jelenleg a majláthi forgalmi telep átépítése zajlik, nyárra megújul a Lillafüredi Állami Erdei Vasút.

Hegyi Erika

Forrás: Lillafüredi Állami Erdei Vasút/Facebook

A tervek szerint az idei szezonnyitásra, azaz nyárra fejeződik be az Északerdő Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút eddigi legnagyobb fejlesztése. A forgalom részleges fenntartásával zajló teljes körű felújítás három évvel ezelőtt kezdődött. Gyakorlatilag olyan, mintha újratelepítették volna az egész közkedvelt kisvasutat, amely évente 220 ezer embert hoz közel a természethez.

 

Hol tartanak most a munkákkal?

 

Jól halad az Északerdő Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút átfogó felújítása, tudtuk meg Pintyili Gergelytől, a társaság üzemigazgatójától. Az elmúlt időszakban megújították az utasfogadó tereket a kisvasút végpontjain, valamint a lillafüredi állomáson. A Miskolc-Dorottya utca végállomás teljes felújításon esett át: korszerű, akár egy nagyobb csoport fogadására alkalmas várótermet alakítottak ki, valamint a vizesblokkok mellett a forgalmi irodát is rendbe tették. A Diósgyőr-Majláth forgalmi telepen korszerűsítették a kiszolgáló épületeket, Lillafüreden pedig a peront, ami később további bővítésen esik majd át.

 

Garadnán egy erdei és vasúti tematikájú játszóteret hoztak létre, és megújították az Erdészettörténeti Gyűjtemény épületét is. A Szövetség-forrás környezetében esőbeállót, rönkbútorokat és szalonnasütőket helyeztek el. A völgy alján kialakítottak egy erdei „amfiteátrumot”, ahol előadásokat, erdei iskolai foglalkozásokat lehet tartani. Itt ugyancsak új szalonnasütő-helyek, rönkbútorok várják a kirándulókat.

 

Korhű elemek

 

Az üzemigazgató elmondta azt is, hogy a beruházás során megújult a Lillafüredi Állami Erdei Vasút teljes járműparkja. A munka során külön figyelmet fordítottak arra, hogy korhű elemek és belső terek várják az utasokat. A kisvasút vonalán már csak a korszerűsített kocsik közlekednek. A környezettudatosságot szem előtt tartva, az eddigi egy hibrid hajtású mozdony mellett további kettőt állítottak üzembe. Megújították a C-50 típusú mozdonyokat és korabeli kialakítást kapott a speciálisan a LÁEV részére gyártott Mk48 típusú dízelmozdony.

 

A 13 kilométer hosszú Miskolc-Dorottya utca és Garadna közötti fővonalon eddig 5,5 kilométeren korszerűsítették a vágányt. A pályatest teljes átépítésén, szükség szerinti megerősítésén túl a munka magába foglalja a csapadékvíz-elvezetést is. Az átépített szakaszokon már megújultak a peronok és megállóhelyek, ezeket a jelen kor elvárásainak megfelelően alakították ki.

 

Télen is dolgoztak

 

Az időjárásnak köszönhetően télen sem állt meg a munka, hangsúlyozta Pintyili Gergely. Jelenleg a majláthi forgalmi telep átépítése zajlik, és amint a fagyok elmúlnak, a Garadna völgyében folytatódik a nyíltvonali korszerűsítés. A beruházás során kiemelt figyelmet kapnak a műtárgyak, a hidak, amelyeket folyamatosan újítanak majd meg. A vasúti közlekedés biztonsága érdekében rendbe teszik az útátjárókat és az azokat biztosító berendezéseket, sorolta az üzemigazgató.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában