Tanítsunk Magyarországért

2022.01.22. 19:30

Miskolcon is egyre több egyetemista érdeklődik a Tanítsunk Magyarországért program iránt

A 2019-ben indult program azért jött létre, hogy támogassa a kistelepüléseken élő általános iskolásokat tanulmányaik sikerességében.

Balogh Csilla

Elsősorban azt tanítják meg nekik, hogy milyen az a világ, amelybe érkeznek majd.

A hozzájuk szegődő mentorok, az egyetemi hallgatók feladata, hogy segítsék őket abban, hogy képesek legyenek kihozni magukból a maximumot, legyen az szakmaszerzés, érettségi, továbbtanulás, sport, művészetek és a végén elhelyezkedés a munkaerőpiacon.

 

– Kicsit megtévesztő a program címe, mert elsősorban nem a tanításról szól. Az egyetemisták inkább felnőtt barátként állnak az általános iskolások mellett. Beszélgetnek, játszanak velük, programokat szerveznek nekik, s ha szükséges, akkor segítenek a tanulásban is. Élményekkel próbálják őket gazdagítani, illetve az egyik legfontosabb célunk az, hogy motiválják őket a tanulásra és a továbbtanulásra – részletezte az Észak-Magyarországnak Ádám Anetta, a program egyik felkészítő oktatója. Hozzátette: Egy mentorra 4-5 mentorált tanuló jut, ezért ez a segítő munka a hallgatóktól céltudatosságot és rugalmasságot követel. Észre kell venniük, hogy egy-egy tanulónak mikor, mire van kedve, illetve szüksége, amit tudni kell kezelniük.

 

Az ösztöndíjprogramra a Miskolci Egyetemről egyre több diák jelentkezik, és minden karról, tehát már nemcsak bölcsészhallgatók, mint eleinte, hanem gépészek, gazdászok, nagyon sok az egészségügyi, de a többi karról érkező hallgató is, akik egy féléves felkészítő tanfolyam után válhatnak mentorrá.

 

Felkészítik őket

 

– Ez idő alatt hatunk a fejükre, a szívükre és a kezükre. Elsősorban azt tanítjuk meg nekik, hogy milyen az a világ, amelybe érkeznek majd. Felvértezzük őket a tevékenységük végzéséhez szükséges önismereti és közösségi játékokkal, valamint különböző konfliktuskezelési és helyzetmegoldási technikákkal. Megpróbáljuk felkészíteni őket arra is, hogy az ő szerepük nem tanárszerep, hanem partneri – mondta a felkészítő oktató.

 

Az elmúlt félév eredményei közül Ádám Anetta azt emelte ki, hogy minden téren eljutottak a dinamikusan fejlődő és növekvő szakaszba: „Míg tavaly még csak 9 általános iskolában voltunk jelen, addig idén már 15-ben. Óriási sikerként éltük meg azt, hogy azok a hallgatók, akik a kurzusra beiratkoztak, mindvégig velünk maradtak. Így idén 40 új, összesen pedig már 117 aktív mentorral kezdhetjük meg a 7. félévünket.”

 

Ádám Anetta szerint a hallgatók egyfelől azért szeretik a programot, mert jól kitalált, vonzó ösztöndíjat kínál nekik, hiszen havi 30 ezer forint juttatást és egy ingyenes utazásra feljogosító kártyát kapnak, a gyerekekkel kapcsolatos kiadások fedezésére pedig havi 10 ezer forint áll rendelkezésükre, ám ezt az összeget csakis valamilyen élményt nyújtó programra vagy dologra költhetik el. Hozzátette: vonzónak találják másfelől azért is, mert minden egyes mentorálásnál azt élik meg, hogy segíthetnek, hogy tehetnek azért a társadalmi közegért, amelyben élnek. A segítés élménye pedig erős motivációs erő.

 

– Azt tudtuk, hogy a program mindenkinek hasznos lesz, amivel azonban nem számoltunk, és minket is meglepett, hogy az egyetemisták legalább annyit fejlődnek a program alatt, mint amennyit az általános iskolások – hangsúlyozta Ádám Anetta.

 

A felkészítés megkoronázásaként a legközelebbi program a kétnapos élménytábor lesz január 31-én és február 1-jén a Miskolci Egyetemen, ahol a leendő mentoráltak találkoznak a leendő mentorokkal.

 

(A borítóképen: Elsősorban azt tanítják meg nekik, hogy milyen az a világ, amelybe érkeznek majd)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában