2021.11.18. 16:03
Miskolc közlekedését miért a fővárosból tervezik?
A Fidesz-KDNP az MVK-val kötött szerződés nyilvánosságra hozását követeli.
Fotó: Kozma István
„Mi az indoka annak, hogy Miskolc baloldali városvezetése egy biciklis közlekedéssel foglalkozó budapesti céget bízott meg városunk busz és villamos közlekedésének átalakításával ahelyett, hogy ezt a helyi közlekedést tervező mérnökökre bízná?” – tette fel a kérdést Hollósy András a miskolci Fidesz-KDNP frakciójának szóvivője a villanyrendőri buszmegállóban tartott sajtótájékoztatóján. Az esemény helyszínének megválasztása szimbolikus jelentőségű volt: ezzel a város közösségi közlekedésében hónapok óta tapasztalható áldatlan állapotokra is rá kívántak világítani. Egyben felhívni a közvélemény figyelmét arra a szakmai szempontból megkérdőjelezhető döntésre, amely szerint az MVK menetrendjét egy olyan budapesti cég állítja össze, amelynek egyik feladata korábban a fővárosi kerékpáros közlekedés kialakítása volt. Mint elmondta, a szerződésről és annak pénzügyi vonatkozásairól semmit nem tud a közvélemény, ezért követelik, hogy hozzák nyilvánosságra a szerződés részleteit.
Fidesz-KDNP sajtótájékoztató a villanyrendőri buszmegállóban
A baloldali városvezetés állításaival szemben a kormány jelentősen támogatta a miskolci tömegközlekedést – hívta fel a figyelmet a tényre Hollósy András. Mint sorolta: 2 éven keresztül a válsághelyzetben nem kellett kifizetni az új buszok lízingdíját, ami 1,2 milliárd forint kiadást jelentett volna. A kormányzat 1,35 milliárd forinttal járult hozzá az önkormányzat közüzemi díjainak a rendezéséhez, amiből a miskolci baloldal szerint 700 millió forintot különítettek el a tömegközlekedésre, ám máig nem tudni, mire költötte el ezt a tetemes összeget.
(A borítóképen: Szécsényi Marianna és Hollósy András)