MVK Zrt.

2021.11.19. 17:30

Kiszámítható és átlátható közösségi közlekedést vár el a Fidesz-KDNP

Az MVK-menetrendet fővárosiak tervezik, a Fidesz–KDNP a szerződés nyilvánosságra hozását követeli.

Az Észak-Magyarország csütörtöki számában nyilvánosságra került egy dokumentum, amelyben a várost vezető baloldal gazdasági tanácsnoka, Mokrai Mihály DK-s politikus leírja: Veres Pál polgármester gazdaságpolitikája légvárakra épül. „Ez a nyílt beismerés rámutat arra, hogy a jelenlegi városvezetés a csőd felé kormányozza a várost, amit leglátványosabban a közösségi közlekedésben tapasztalhatnak meg a miskolciak” – fogalmazott Hollósy András, a miskolci Fidesz–KDNP frakciójának szóvivője a villanyrendőri buszmegállóban tartott sajtótájékoztatóján csütörtökön.

Az esemény helyszínének megválasztása szimbolikus jelentőségű volt: a közvélemény figyelmét arra a szakmai szempontból megkérdőjelezhető döntésre kívánták felhívni, amely szerint az MVK menetrendjét egy olyan budapesti cég állítja össze, amelynek feladata korábban a fővárosi kerékpáros közlekedés kialakítása volt.

„Mi az indoka annak, hogy Miskolc baloldali városvezetése egy biciklis közlekedéssel foglalkozó budapesti céget bízott meg városunk busz- és villamosközlekedésének átalakításával ahelyett, hogy ezt a helyi közlekedés tervezéséhez értő mérnökökre bízná?” – tette fel a kérdést a szóvivő. Hozzátéve: a megbízási szerződésről és annak pénzügyi vonatkozásairól semmit nem tudni, ezért követelik, hogy hozzák nyilvánosságra annak részleteit. A Fidesz–KDNP ugyanis úgy látja, hogy a baloldal pénzcsapnak tekinti a közlekedési vállalat felügyelőbizottságát, amelyben szakemberek helyett jól megfizetett politikusok ülnek, akik rátelepedtek a vállalat irányítására.

Jelentős támogatás

A városvezetés állításaival szemben a kormány jelentősen támogatta a miskolci közlekedést – emlékeztetett. A válsághelyzetben, közel két éven keresztül nem kellett fizetni a CNG-buszok lízingdíját, aminek köszönhetően 1,2 milliárd forint kiadástól mentesültek. A kormányzat emellett 1,35 milliárd forinttal járult hozzá az önkormányzat közüzemi díjainak a rendezéséhez, amiből 700 millió forintot különítettek el a tömegközlekedésre, ám máig nem tudni, mire költötte el ezt a tetemes összeget.

„Miskolc 1990 és 2019 között az ország egyik legjobb tömegközlekedését üzemeltette, és a válságok idején is rendben jártak a buszok és a villamosok. A baloldal azonban két év alatt ezt is tönkretette. A város országszerte híres közösségi közlekedéséből mára hírhedt tömegközlekedés lett: zsúfoltsággal, óránként közlekedő járatokkal, az ország legdrágább diákbérletével és követhetetlen menetrend-módosításokkal” – jelentette ki Hollósy András. Hangsúlyozta: a miskolciak jogos elvárása a városvezetéstől egy kiszámíthatóan és átláthatóan működő és mindenki számára kedvező utazási feltételeket biztosító közösségi közlekedés megszervezése.

(A borítóképen: Szécsényi Marianna és Hollósy András tájékoztatott a Fidesz–KDNP-frakció nevében)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában