változás

2021.09.01. 17:30

Üdvözli az új áramszolgáltatója

Mától az MVM Next lépett az ÉMÁSZ helyébe. A változás 2,2 millió ügyfelet érint.

Forrás: Shutterstock/illusztráció

Fotó: Shutterstock

A lakossági villamosenergia-ellátást szeptember 1-jétől az állami tulajdonú MVM Next veszi át az ÉMÁSZ szolgáltatási területén. A Borsod-Abaúj-Zemplén valamennyi háztartását érintő szolgáltatóváltás során a villamosenergia-ellátás továbbra is zavartalanul biztosított, és az áram ára sem változik. Változnak azonban az online ügyintézésre használt felületek, és frissíteni szükséges a mobiltelefonokon a mérőállás diktálására és a bankkártyás fizetésre használt applikációt is az MVM Next EnergiAppra – hívta fel a figyelmet az új szolgáltató.

Átadva, átvéve

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-hez kerül át mától több mint 2,2 millió villamos energia egyetemes szolgáltatás keretében ellátott lakossági ügyfél az Elmű-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-től. Az ügyféladatok – a fogyasztási helytől a számlázási adatokon át az ügyfelek e-mail-elérhetőségéig bezáróan – az új szolgáltatóhoz kerültek, az átadás-átvétel így várhatóan nem okoz kényelmetlenséget a lakosság számára. Ezt ígéri honlapján az MVM Next is, amely zökkenőmentes átállásra készül.

A szolgáltatási szerződés megújításával az ügyfeleknek nincs teendőjük, a villamosenergia-törvény alapján ugyanis a megállapodás az átadó szolgáltatónál megszűnik, míg az átvevővel automatikusan létrejön.

Nem változik a diktálási időszak. Ha a szolgáltatóváltás miatti rendkívüli elszámoláshoz augusztusban megadták a villanyóra mérőállását, az Elmű-ÉMÁSZ ennek alapján állítja ki az augusztus 31-i végszámláját. A nem diktálók számára a végszámla a megszokott módon, becsült mérőállás alapján készül majd, viszont a számlák kiegyenlítését még az ÉMÁSZ felé kell majd teljesíteni.

Figyelmeztetés adathalászatra

Nincs teendőjük azoknak, akik korábban csoportos beszedéssel fizették a villanyszámlát, mivel a megbízásuk az MVM Nextnél is érvényes marad, nem érinti a szolgáltató bankszámlaszámának változása. Egyedi utaláskor azonban ügyelni kell az aktuális számlán szereplő adatokra és számlaszámokra, akár még az Elmű-ÉMÁSZ-tól, akár már az MVM Nexttől érkezik a díjbekérő.

Az elektronikus számlákat a fogyasztók továbbra is a korábban megadott e-mail-címre kapják, az e-számla pedig változatlanul kiegyenlíthető az értesítőből elérhető online bankkártyás fizetéssel.

Az új szolgáltatótól az első, részfogyasztásról szóló számlák várhatóan szeptember második felében érkeznek. Az online számlaügyintézéssel kapcsolatban azonban már most megtévesztő, adathalász internetes csalás veszélyére hívta fel az MVM Next azoknak a figyelmét, akik korábban még nem álltak kapcsolatban a társasággal. Kérik, hogy figyelmesen olvassák el a kapott e-mailt, és ha az abban szereplő adatok nem pontosak, vagy a levél helyesírási hibákat tartalmaz, vagy ha magyartalan mondatokat találnak benne, ne adják meg személyes vagy banki adataikat. Bizalmas adatokat – például jelszavakat, személyes adatokat, banki azonosítót – az MVM Next soha nem kér e-mailben, az e-számlát viszont minden esetben pdf formátumban csatolja a számlaértesítőhöz – közölték.

Reklamációs idő

A fogyasztók számára könynyebbség, hogy az áramügyekkel foglalkozó állandó ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem, csak a nyitvatartása változik: hétfőtől péntekig 8–14, szerdán 8–20 óra között érhetőek el. (A megyeszékhelyen kívül eső irodák más időpontokban tartanak nyitva.) Az előzetes időpontfoglalás továbbra is szükséges.

Az ügyfélszolgálatokon a jogszabályi előírásoknak megfelelően az Elmű-ÉMÁSZ képviselőinek is jelen kell lenniük a szolgáltatóváltást követő hat hónapban, 2022. február 28-ig, ők azonban csak az augusztus 31-ig felmerült ügyeket – számlák, tartozások, panaszok – intézik.

Az áramügyeket – az MVM Next telefonos ügyfélszolgálata mellett – szeptember 1-jétől kizárólag a ker.mvmnext.hu címen elérhető online felületen és az MVM Next EnergiApp néven elérhető mobilapplikáción lehet majd intézni.

A társaság további, például a gázszolgáltatás ügyintézésére is használható mobilalkalmazását és online ügyfélszolgálati felületeit egyelőre nem egyesítették, így azokat áramszolgáltatással kapcsolatos ügyek intézésére egyelőre nem lehet igénybe venni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában