lakossági áramszolgáltatás

2021.08.16. 11:30

E hónapra számláz utoljára az ÉMÁSZ

Az új lakossági áramszolgáltató belépése előtt érdemes leolvasni a mérőórákat.

20200323 Deszk Koronavírus-járvány Gázóra és villanyóra leolvasását mindenki saját maga végzi, és diktálja a szolgáltatónak. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország

Forrás: MW

Fotó: Karnok Csaba

Szeptember 1-jétől az MVM Next veszi át a lakossági áramszolgáltatást az Elmű-ÉMÁSZ szolgáltatási területén. A fogyasztók a váltással nem tapasztalnak majd változást a szolgáltatásban, nem emelkedik az áram ára sem, viszont változnak az ügyfélszolgálati elérhetőségek.

Új szerződés

Az átadás időpontjában a fogyasztó és az MVM Next között – a törvény erejénél fogva – új, egyetemes szolgáltatási szerződés jön létre. Új szerződés kiküldése, aláírása nem szükséges, a szerződéses adatai a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően átkerülnek az MVM Nexthez, így az akkortól felmerülő áramügyek intézésében az MVM Next Zrt.-hez kell fordulni.

Az állandó ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem változik, azonban azokat már az új szolgáltató üzemelteti.

A csalások elkerülése érdekében az MVM felhívja a figyelmet arra, hogy személyes megkeresés esetén minden esetben előzetesen tájékoztatja a fogyasztókat az időpontról, a helyszínre érkező munkatársai pedig hitelt érdemlően tudják igazolni, hogy az MVM nevében járnak el.

Rendkívüli elszámolás

Az augusztusi fogyasztásról a számlát szeptemberben még az ÉMÁSZ küldi ki. A társaság a lehető legpontosabb végszámla kiállításához javasolja a mérőórák leolvasását, hogy az elszámolás a tényleges fogyasztás alapján történjen meg, így fogyasztói „tiszta lappal” indulhatnak.

A mérőállás bejelentése augusztus 16–28. között tehető meg az áramszolgáltató honlapján újonnan létrehozott „Szolgáltatóváltás” menüpont alatt, az ÉMÁSZ ­EnergiApp mobilapplikációján, vagy telefonon augusztus 27-ig. Az időkülönbség miatt a szeptemberben elkészülő végszámla minden esetben egy hónapnál hosszabb időszakról fog szólni.

Aki nem él a diktálás lehetőségével, annál az utoljára leolvasott vagy korábban diktált mérőállás alapján, a fogyasztási szokásainak megfelelően becsült mérőállással számolnak. Az Elmű-ÉMÁSZ szerződést lezáró 2021. augusztus 31-i mérőállás minden esetben egyezni fog az MVM Next szerződést indító 2021. szeptember 1-jei nyitó mérőállással.

Amennyiben a fogyasztó az ÉMÁSZ-nál részszámlaalapú elszámolást kért, számára az MVM Next is részszámlákat fog küldeni a jövőben. Ugyanez vonatkozik a havi diktálás alapján történő számlázásra is, azzal a különbséggel, hogy a mérőállást az MVM ügyfélszolgálati elérhetőségein, illetve mobilapplikációján teheti majd meg.

Nincs teendőjük azoknak, akik a villamosenergia-számlájukat csoportos beszedési megbízással rendezik: a bankjuknak korábban adott megbízás az ÉMÁSZ által kiállított végszámla beszedését követően az MVM Next számláira is érvényben marad.

Oda kell azonban figyelni az egyedi átutalások indításánál, mivel az MVM Next más bankszámlaszámokat használ, ezek a villanyszámlákon megtalálhatók lesznek. Változás lesz az online felületről indított számlakiegyenlítésben is: az új szolgáltató az online bankkártyás fizetést a CIB Bank biztonságos felületén teszi elérhetővé.

Az eddig elektronikus úton érkező számlák továbbra is elektronikus formában érkeznek. Megszűnik azonban az OTP-s bankautomatákon keresztüli fizetési lehetőség.

Fontos megjegyezni, hogy ha lejárt tartozás miatt kikapcsolják a szolgáltatást, akkor a visszakapcsolást már az MVM Nextnél kell intézni.

Megújul a mobilapplikáció

Azok az ügyfelek, akik korábban már letöltötték telefonjukra az EnergiApp néven ismert applikációt, szeptemberben az első indításkor az applikáció felületén tájékoztatást kapnak az új verzió frissítéséről, amelyet új alkalmazásként kell majd letölteniük a Google Play áruházból vagy az App Store-ból. Az alkalmazás már az MVM Next mobilapplikációja lesz, amely MVM Next EnergiApp néven lesz elérhető, bejelentkezni pedig a korábban használt felhasználónévvel és jelszóval lehet. A korábbi, ÉMÁSZ EnergiApp applikáción keresztül ügyintézésre már nem lesz lehetőség.

A rendszer átállása miatt az MVM Next EnergiApp csak szeptember 1-jén 8 órától lesz elérhető. Az új applikáció az ígéretek szerint a korábban megszokott funkcionalitással használható majd: például mérőállás rögzítésére, számlafizetésre.


Reklamáció esetén

Az ÉMÁSZ-t érintő fogyasztói panaszokat a 2021. augusztus 31-ig terjedő időszakra a megszokott elérhetőségeken lehet megtenni: az online ügyfélszolgálaton vagy a társaság honlapján.

Az MVM Next ügyfélszolgálati elérhetőségei áramügyekben 2021. szeptember 1-jétől élnek.

Az online ügyfélszolgálat a ker.mvmnext.hu címen érhető el (az oldalra történő bejelentkezéshez az eddig használt felhasználónevet és jelszót kell megadni). E-mailt az [email protected] címen fogadnak.

A szolgáltatóváltásról további részletek ezen az internetes oldalon olvashatók.

(A borítóképen: Fénykép formájában is be lehet jelenteni a mérőóra állását)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában