fejlesztés

2021.07.08. 14:00

Új szemlélet nélkül semmi sem megy

Új aspektusból megközelítve kell felemelni a térséget, hogy a Tokaji borvidék régi fényében tündököljön.

Bacsó István

Forrás: ÉM

 

„Elérkezett az a pillanat Tokaj-Hegyalján és a zempléni térségben, amikor a szavakat tettek követik” – vallja dr. Vinnai Balázs és Körmöndi Zoltán, akik közös vállalkozást és egy új márkát hoztak létre a cél érdekében.

Az „Essence of Tokaj” nem véletlenül kapta ezt a nevet. A védjegy alatt olyan kiváló szolgáltatókat akarnak felvonultatni, amelyek valóban a térség esszenciáját képviselik, és semmilyen körülmények között nem engedik meg maguknak, hogy a vendég elégedetlenül távozzon tőlük. Arra vállalkoznak, hogy az Essence of Tokaj márkanév alatt létrejövő – elsősorban internetes – platformokon a lehető legötletgazdagabb módon tálalják a Tokaj-Hegyalja régió értékeit, látványosságait és szolgáltatásait.

„Olyan platformon és üzleti megoldásokon dolgozunk, amelyekből a helyi vállalkozások, szolgáltatók és termelők egyaránt profitálnak. Arra törekszünk, hogy a Tokaji borvidék legyen az egyik legvonzóbb utazási célpont Magyarországon, és olyan szolgáltatáscsomagokat fejlesszünk, melyek felejthetetlen élményt nyújtanak. Olyan élményt, ami miatt továbbviszik a jó hírünket, és örömmel visszatérnek majd a régióba.” – vázolta a terveket Zoltán, akinek már van tapasztalata ezen a téren mint a Tokaj.hu Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa.

Több lehetne mint Toszkána

„A borvidékben rejlő lehetőségek adottak, de a kiaknázásukhoz szemléletváltásra van szükség, és Zolit úgy ismertem meg, hogy ezt az újító szemléletet el tudja hozni, át tudja adni a Tokaji borvidéken. Tokajt meg kell ismertetni a világgal, és hiába gondoljuk azt, hogy a világ ismer minket, hogy ha nincsenek meg az ehhez szükséges csatornák” – mondta dr. Vinnai Balázs.

A kooperáció nem titkolt célja az is, hogy egyre többen költözzenek haza az elvándorolt fiatalok és családok közül. Épp úgy, ahogyan Zoltán is családjával a Zemplént választotta. „Itt szeretnék megöregedni olyan körülmények között, mint amilyen lehetőségeket biztosítani tud, vagyis inkább tudna Tokaj-Hegyalja. Ez a tudna az, ami miatt belefogtunk ebbe a vállalkozásba. Mert úgy látjuk, ma nem tudunk megfelelő színvonalon szolgáltatni, sok turista csalódottan megy el innen. Pedig ez a borvidék, mint a világ első zárt borvidéke, több tudna lenni, mint Toszkána. Azon dolgozunk nap mint nap, hogy ezeket a lehetőségeket előhozzuk, becsomagoljuk és értékesítsük. Balázs a pénzügyi hátteret, IT-tapasztalatait és a nemzetközi üzleti szemléletet adja a projekt sikeréhez, míg én a marketingalapú tudást és tapasztalatot hozom ebbe a csapatba. Ahhoz, hogy ezek a célok megvalósuljanak, profi, regionális tapasztalatokkal bíró idegenforgalmi szakemberek bevonására is szükség van, így került a projektbe közreműködőként például Sipos Tamás és Bányai Gábor. Mindez garancia arra, hogy a vágyakból tettek következzenek. Tokaj-Hegyalja fellendítése szempontjából azt tekintjük célravezető megoldásnak, ha a régió vállalkozásai, önkormányzatai, termelői és szolgáltatói együttműködésekben gondolkodnak, és elég igényesek magukkal szemben is ahhoz, hogy megüssék a nyugatról jövő látogatók által elvárt színvonalat. Csak együtt lehet felemelni a térséget” – fogalmazta meg Zoltán.

Mindenkit várnak az együtt gondolkodásba és együttműködésbe, aki szeretne a térség esszenciája lenni, minőséget kínálni a sajtkészítő kézműves termelőtől a borászatokon át az éttermekig, szállásokig. A lényeg, hogy tartsák az egyenletesen magas szintet, hogy a vendégeik mindig mosolygó emberekkel találkozzanak, és maguk is mosollyal az arcukon és jó érzésekkel a lelkükben menjenek haza és vigyék el az itt szerzett jó élményeik hírét.

„Hiába híres Tokaj, ha a körülmények nem megfelelőek. Az attrakciók csak akkor érvényesülnek, ha a környezet, az infrastruktúra is adott. Ha van információ arról, hová érdemes menni, mit megnézni, hol van jó bor stb. És mindez a megfelelő nívón és megbízhatóan. Ez az Essence of Tokaj küldetése az elkövetkező tíz évben. Becsatornázni a minőséget, promotálni és garanciát adni arra, hogy az ajánlott helyen biztos, hogy jó lesz a bor, udvarias a kiszolgálás, mosolyogni fog a csónakos a Tisza-parton, finom lesz a keszeg a halsütőben. Mi ezt huzalozzuk össze” – mondta Körmöndi Zoltán.

A platformon, amelyen több nyelven is elérhetőek lesznek az információk, nemcsak tájékozódni lehet, hanem lefoglalni szolgáltatásokat, megrendelni transzfereket, és a rendszer kiszámolja a felmerülő költségeket. A felületen ingyenes lesz a megjelenés, csak az általuk generált forgalom után kérnek jutalékot. A cél, hogy egy 3–5 óra sugarú körből minél több látogatót hozzanak Tokajba és a Hegyaljára, és ők elégedetten távozzanak a térségből.

(A borítóképen: Dr. Vinnai Balázs és Körmöndi Zoltán Tokaj érdekében szövetkeztek)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában