fejlesztések

2021.06.13. 17:30

Jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez

Megtartották a dolgozóikat és fejlesztésekkel reagáltak a megváltozott körülményekre az Avalonnál.

Horváth Imre

20210517 Miskolc fotó: Bujdos Tibor BT Észak-Magyarország Avalon park helyzetképek.

Fotó: Bujdos Tibor

2016. május 1-jén nyílt meg az Avalon Resort & Spa Miskolctapolcán, ekkor már közel egy éve működött próbaüzemben a szállodát körülölelő park. Már 2016- ban bekerült az ország top 10 szállodája közé, amely minősítést rajta kívül csupán két másik vidéki hotel kapta meg, és azóta is számos belföldi és nemzetközi díjat tudhatnak a magukénak. Ahogy Poncsák Pál szállodaigazgató mondja, úgy lehet tekinteni a helyzetüket, hogy ez egy szálloda, egy resort, aminek van egy hatalmas parkja, de úgy is megközelíthető, hogy egy park, aminek van egy resortja. Ennek megfelelően van egy pici kettősség a működésükben, hiszen külsős vendégeket is fogadnak, akik nem szállnak meg náluk, de ugyanazokat a szolgáltatásokat igénybe vehetik. Ennek ellenére a járványhelyzetet ők is megérezték.

– A csúcson voltunk 2020 márciusában, amikor a koronavírus-járvány először elérte Magyarországot. A járvány hullámai között van különbség szállodásszemmel, az első borzasztó volt, az egyik napról a másikra tűntek el a vendégek. Akkor nem voltunk kötelezve a bezárásra, de mivel nem volt vendégünk, így március végén üzemszünetet hirdettünk, elindítottunk egy felújítási kört, nagyobb erőkkel építettük tovább a Maya Játszópark zárt részét. Úgy döntöttünk, hogy nem küldünk el dolgozót, de mindenkit áttettünk négyórás munkakörbe, természetesen a vezetőséget is. Így mindenki fele annyi időt dolgozott, viszont előfordult, hogy a korábbi munkájukhoz képest eltérő feladatot is el kellett végezniük, és a cégcsoporton belül is mozgattuk az embereket – magyarázza Poncsák Pál.

Jó döntésnek bizonyult

Az elsők között nyitottak újra 2020 májusában a resortok között, ami jó döntésnek bizonyult.

A partnereink is nagyon rugalmasak voltak, megmutatkozott az igazi partnerség – Poncsák Pál

– Noha érződött, hogy van egy megtorpanás a piacon, de a hónap végén már a szó pozitív értelmében átgyalogoltak rajtunk a vendégek. Nem volt egyszerű, de a magas kihasználtság mellett magas ügyfél-elégedettséggel zártuk a nyarat. Jól indult az ősz is, egészen a nálunk már hagyományos programsorozatnak számító halloweenig. Ezután már jöttek a szigorítások, és mi úgy döntöttünk, hogy a wellnessrészleget bezárjuk, hiszen azt úgysem használhatja senki, és olyan stratégiai döntéseket hoztunk, amelyekkel a költségeket úgy tudtuk csökkenteni, hogy a dolgozók béréhez egyáltalán nem kellett nyúlni – sokban köszönhetően az állami támogatásoknak is –, az alapfizetésüket megkapták. Természetesen a turisztikában jelen lévő szervizdíjak, bónuszok elmaradtak, de át tudtuk vészelni ezt az időszakot. Betartottuk a törvényt, csak üzleti vendéget fogadtunk. Sok új kihívással kellett szembenézni, hiszen merőben másként kellett működni, mint korában. Néhány dolgozónk elment, mert az alapfizetés nem volt számukra megfelelő, de csak néhány ilyen eset volt, és ott sem haragban váltunk el – mondja a szállodaigazgató. Mostanra már teljesen pozitívan látják a helyzetüket, közel telt házzal zárták május harmadik hétvégéjét, pünkösdre pedig már telt házzal üzemeltek. A júniust a foglalások alapján kimagaslónak látják, de a nyár még kicsit toporog, van egy kis bizonytalanság az emberekben az igazgató szerint.

– Úgy érzem, jól vizsgáztunk, ez pedig elmondható az egész turizmusra. A szállodaszövetség folyamatosan tájékoztatott, nem hagytak magunkra minket, segítették a munkánkat. A partnereink is nagyon rugalmasak voltak, megmutatkozott az igazi partnerség. Ahhoz, hogy igazán sikeres legyen a nyár, szükség lehet a védettségi igazolványhoz kötés feloldására, vagy valamilyen enyhítésére mert így sokakat nem tudunk fogadni. Az emberek két éve nem voltak külföldön, sok piac nyit, így vélhetően szép számmal indulnak majd el határon kívülre is – véli Poncsák Pál.

Mivel nem volt jelentős fluktuációjuk a járványhelyzet alatt, így nem okozott náluk gondot a munkaerő, mint sok helyen a turizmusban, vendéglátásban. Tóth Eszter Anna, a park kommunikációs és marketingigazgatója szerint bár érezhető Miskolc munkaerő-elszívó ereje, de ennek ellenére is meg tudják tartani a dolgozókat, mert odafigyelnek a komfortérzetükre, az igényeikre. Nemrég például külön azért vásároltak egy új elektromos autót, hogy azzal tudják őket szállítani a parkhoz. Karrierprogramot működtetnek a cégcsoporton belül, amit tudatosan építettek fel, szeretik kinevelni a kollégáikat. Azonban abban biztosak, hogy lesz egy Covid utáni munkaerőhiány, sokan dolgoztak máshol, és találtak jó helyet maguknak, így a turisztikai szekciónak kapaszkodnia kell majd.

A munkaerő megtartása mellett az elmúlt egy évben a fejlesztésekre koncentráltak, 15 új szobát adtak át a park legszebb részén megépült új Erdei Dizájn Szárnnyal, így már nyolcvan szobára bővült a kapacitásuk, telt ház esetén pótágyakkal 240 embert tudnak fogadni. Építettek egy stratégiailag nagyon fontos zárt játszóházat, hiszen így szezontól és időjárástól függetlenül tudnak megfelelő szintű szórakozást kínálni a szálló- és nem szállóvendégeknek egyaránt. De egy borszalont is építettek, és újabbra, modernebbre cserélték a park 30 darab egyszemélyes és 4 darab kétszemélyes gokartból álló elektromos flottáját is.

Mint hozzátették: azt várják, hogy a rendezvények lassan indulhatnak be, így elsősorban az egyéni vendégek piacára koncentrálnak és biztosak abban, hogy az ágazatban tevékenykedőknek Covid-konformnak kell lenniük a jövőben is

(A borítóképen: Idén májusban már minden szolgáltatás működött a szállodában)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában