2021.05.11. 20:00
Megint tele lettek a buszok, ezúttal az iskolanyitás miatt
Csak bizonyos járatokat sűrítettek, nem mindegyiket, ez észrevehető volt, illetve néhány viszonylaton nagy volt a késés.
Fotó: Ádám János
Május 10-től életbe lépett az MVK Zrt. tanulmányi időszaki menetrendje, ezzel együtt a járvány miatti ideiglenes intézkedések egy részét is visszavonták.
Ilyen is, olyan is
Újra csak az első ajtón lehet felszállni a buszra, a járművezető ellenőrzi az érvényes utazási okmányokat, és lehet nála menetjegyet is vásárolni.
Ez valóban így van, számolt be róla Zsolt, aki mindennap a 44-es autóbusszal jár a munkahelyére, de gyakran használ más viszonylatokat is Miskolcon. Hétfőn reggel különösebb változást nem észlelt a forgalomban, de az elmúlt hetekben gyakran bosszankodott a ritkított járatok miatt – tette hozzá.
Katalin az Avasról jár a belvárosba dolgozni. Hétfőn reggel a 35-ös buszra szállt 8 óra előtt néhány perccel, nem voltak sokan, átlagosan volt megteltnek nevezhető a jármű – mondta.
Erzsébet viszont azt említette, hogy fél 8-kor állt az avasi megállóban, amikor az oda érkező 34-es busz már dugig volt utassal.
A Diósgyőri Gimnázium környékén azonban azt tapasztalta szerkesztőségünk munkatársa, hogy nem keletkezett probléma, a villamosok „egymást érték”, nem kellett sokat várakozni, és nem voltak zsúfoltak.
Csuklós busz kellene
A reggeli csúcsforgalomban feltűnően sok helyen szólóbuszok közlekedtek, emiatt tömeg alakult ki a járműveken.
– A ritkított menetrendhez mérten volna elég csuklós autóbusz, vagyis lennie kellene – mondta Fejér Balázs, a VEKE miskolci tagszervezetének vezetője. – Úgy tűnik, még mindig ezen spórol az MVK Zrt. – tette hozzá. Sokfelé késéseket figyeltek meg, általában azokon a helyeken, ahol egyébként is dugó szokott kialakulni a megnövekedett autóforgalom miatt, amelyet a járványhelyzet csak fokozott, így a közösségi közlekedés még kiszámíthatatlanabb lett – vélte a szakmai szervezet vezetője.
A feltorlódott járművek miatt a 7-es viszonylaton a reggeli órákban 10-15 perc és afeletti késés is volt. Továbbá az 1-es, 1B-s és 54-es, illetve a 101B-s és 21-es buszok esetében is jelentős késések voltak.
– Az új menetrend – amely április 17-től lépett életbe – egyik neuralgikus pontja a 20-as autóbusz, amely a korábbi 12-es és a 2-es viszonylat összevonása. A járat a Repülőtértől indul, és Miskolctapolca Barlangfürdő a végállomása, de érinti az Egyetemvárost, valamint a Búza teret is. A belváros mindig nagyon bedugul, a napközben arra közlekedő MVK- és Volán-járatok is gyakran araszolnak a nagy forgalomban. Az összevont 20-as anno – nem hiába – estére és hétvégére lett kitalálva, nem volna szabad csúcsidőszakban járatni – fogalmazott Fejér Balázs.
Nagyvároshoz méltatlan
– Egy másik kritikus terület, Berekalja közlekedése sem lett jobb, van, hogy egymást érik az 1-es, 1B és 101B-s járatok, utána pedig egy órán keresztül nincs busz. A napközbeni és hétvégi óránkénti közlekedés sok más viszonylatnál is megmaradt, amely nagyvároshoz méltatlan kiszolgálás – tette hozzá.
Kérdéseinket a legújabb menetrenddel kapcsolatban elküldtük az MVK Zrt.-nek, ha kapunk választ, arról tájékoztatjuk olvasóinkat.
Kérdéseink az MVK-hoz
Miért nem használnak a szolgáltatásban csuklós buszokat?
Mit terveznek tenni a járatok jelentős késése ellen?
Tervezik-e a 20-as csúcsidőszakból történő kivételét?
https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-kozlekedes-maga-a-katasztrofa-5414287/
https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/az-utasok-idegeit-borzolja-az-uj-menetrend-5378575/
https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/ujabb-csapas-a-miskolci-tomegkozlekedesre-5368837/
https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/nem-jon-a-2-es-az-mvk-pedig-1-esre-vizsgazott-5277484/