tömegközlekedés

2021.04.19. 11:30

Óriási a felháborodás az új menetrend miatt

Tragédiának, lezüllesztésnek, vérlázítónak tartják a hozzászólók az érvénybe lépett változásokat.

Fotó: Bujdos Tibor

Alaposan kiverte a biztosítékot a miskolciak körében a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. által közzétett, múlt szombattól érvényes menetrend, amely drasztikus járatritkítást tartalmaz. Ahogy beszámoltunk már róla, akár 40 százalékkal is csökken egyes járatokon a szolgáltatás színvonala a tavaly szeptemberihez képest, ami azt jelenti, hogy bekövetkezett az, amitől tartott a szakma: a drasztikusan megritkított menetrend állandósul a megyeszékhelyen.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületet (VEKE) azonnal aggodalmának adott hangot, hiszen hétfőtől több ezer alsós diák, óvodás és a szüleik indulnak ismét útnak reggelenként és délután, miközben az egyesület szerint eljön „az óránként egyszer közlekedő járatok korszaka Miskolcon”.

A városi Fidesz–KDNP frakció nemcsak amiatt emelt szót, mert a teljes árú bérletekért egy közel megfelezett tömegközlekedést kapnak a megyeszékhelyen közlekedők, hanem azért is, mert a koronavírusnak kiváló melegágya a zsúfoltság.

A közösségi oldalakon közzétett menetrend alá mindenhol százával ömlenek az elégedetlen kommentek, és megszerveződött a Nagy-Miskolc akciócsoport is a városban, melynek tagjai tájékoztató feliratokat raktak a miskolci buszmegállókban. Az Északban bemutatjuk, mit gondolnak az utasok a menetrend kapcsán.


Pillanatok alatt százával ömlöttek a kommentek minden olyan felületen, ahol a közösségi oldalakon „bemutatták” az MVK április 17-étől érvényes menetrendjét.

A Nagy-Miskolc akciócsoport is megszerveződött a városban, akik tájékoztató feliratokat raktak ki a miskolci buszmegállókban. Összegyűjtöttük, mit gondolnak az utasok.

Tájékoztató feliratok „lepték” el a várost az önszerveződő Nagy-Miskolc akciócsoporttól | Fotó: Facebook

„Akkor, ha fele annyi 1-es busz közeledik, mint eddig, a bérlet ára is feleződik? Amúgy érdekes, hogy a Berek­aljára több busz jár, mint a Majális parkba. Papírgyár, Sanofi, Waldorf-suli, Szimbiózis stb., mind erre van. Ahhoz képest több olyan óra is van, amikor egy darab 1-es busz sem megy fel. Most komolyan… Maguktól ilyen hülyék az MVK-nál, vagy súg nekik valaki?”

„Amikor azt mondják, az előző önkormányzat miatt, vagy a kormányzati elvonások miatt kell ezt tenni. Akkor én azt mondom, amikor jelöltették magukat képviselőnek, akkor azt vállalták, hogy a város problémáit megoldják, nem pedig sírnak folyamatosan. Amennyiben a megoldások megtalálására képtelenek, akkor adják vissza a mandátumot, hogy lehetőség legyen egy felelős önkormányzat megválasztására. Sejtem, ezt a javadalmazások miatt nem fogják megtenni, mert nincs bennük ennyi becsület sem.”

„Szirmán is téma, hogy akinek a gyereke a martinkertvárosi oviba jár, mert az a körzeti, körülbelül 2 óra hossza alatt jut be. Összességében mintegy 4 megállóról van szó. Csak épp át kell szállni Martinkertvaros végén oda-, meg visszafelé is. A 3-asról a 3A-ra, ami bevisz. Azt hiszem, ha nem veszik fel a lányomat Szirmára, még egy évet marad velem itthon a kicsivel. Ebben az agyrém közlekedésben nem fogok 2 kilométeren belül 4 órát utazni két kisgyerekkel, ha a férjemnek éppen kell a kocsi. Kíváncsi lennék, hogy máshol is ezt csinálják?”

„Mindig tud újat mutatni a szakértőkből álló csapat. Gyakorlatilag ez a miskolci tömegközlekedés lezüllesztése. A Velünk a Város elmehet melegebb éghajlatra. Szombat, vasárnap óránkénti buszjáratok. Már ott tartunk, könnyebb bejutni például a Tiszai pályaudvarra Emődről vonattal, mint Görömbölyről. Még tavaly ment a beetetés, hogy az átalakítások a városlakók érdekeit szolgálják, meg pluszjáratok, észszerűbb menetrend. Ezekkel homlokegyenest mást mutatnak a havonta drasztikusan csökkentett járatok. Jelenleg az emberek leszoktatása megy a tömegközlekedésről, utána meg majd tudják verni a mellüket, hogy nincs utas, így sincs ez sem kihasználva. Undorító, amit a jelenlegi városvezetés művel! 7700 forintért egy járat óránként!”

„Az újranyitás miatt csökkentik drasztikusan az eddig is ritka járatokat?! Aha, meséljenek még! Felháborító amúgy, mennyire el van lehetetlenítve a tömegközlekedés. Ha ezt még annak lehet nevezni egyáltalán!”

„Az egész menetrend egy tragédia! Átgondolatlan, összeszervezetlen! Elfelejtkeztek azokról, akik nem egy járművel érnek el a munkahelyükre. Egyik busznak sincs egyikhez se csatlakozása! Értelmetlenség, logikátlanság jellemzi ezt a menetrendet! És még ezért valaki fizetést is kap? Miskolcnak évtizedekig kiváló, utasbarát közlekedése volt, amit az utóbbi időben sikerült teljesen tönkretenni! Nem lehet mindent a járványra kenni!”

„Éppen ideje levenni a járművekről a „megbízható útitárs” kiírást! Se nem megbízható, se nem társ!”

„De amúgy azt az okost, aki megtervezte, megkérdezném, hogy szerinte mindenki csak 6-ra jár dolgozni? Mondhat itt bárki bármit, ez egy szégyentelen menetrend.”

„Az a baj, azt az Okost nem érdekli, hogy számtalan ember jár hajnalban dolgozni más közlekedési ágba, más szakmák, ágazatok megkívánják a korai kezdést. Például, hogy Okos korán reggel kaphasson kenyeret. A Szerencsétlen ezentúl mehet, ahogy akar dolgozni. Más, számtalan ember más városba megy, vagyis menne dolgozni vonattal, ha le tudna menni az állomásra az első vonathoz. De ezek a dolgok Okost nem érdeklik. De kívánom, hogy Okost is érje ekkora küszködés és gondolkodás, hogy hogy mehet munkába. Ja, bocsánat, Okost nem érdekli, mert biztos, hogy autóval közlekedik, nem szorul városi közlekedésre, mint a Dolgozó Kis Ember.”

„Vérlázító!!! De ismét köszönjük a klassz bérlet és jegy adta szolgáltatásokat. Állandó tömegnyomor, tehát kényelmes közlekedés kilőve, levegőtlen villamos, miáltal a tömeg beleheli az egész villamost. Köszöntsük a koronavírust, és még lehetne sorolni, kosz, szemét, hajléktalanok, és, és…”

„Igaz, de a 3.20-as busz így sem fog menni. Csak nem tudom, ha a pékségbe 4.45-re érek be, hogy pakolom ki a temérdek árut az 5 órási nyitásra. Vagy lecserélnek egy olyan dolgozóra, aki tud villamossal menni.”

„Szeretném megköszöni a magam és mások nevében is, akik hajnali 4-re járnak dolgozni, az új menetrendet. És mielőtt bárki szóvá tenné, nem, az Avasra nem jön fel a villamos...”

„Állítsák vissza a normális hétköznapi menetrendet, mert így nincs értelme a sofőrök mögött leszalagozásnak sem!! Úgy látszik, össze kell az utasoknak fogni, petíciót benyújtani, hogy a saját pénzükért normális szolgáltatást kapjanak az emberek!”

„Nesze neked, Covid! Így is mindig tele van a busz... Akkor mégis mi lesz most?! Az üzletekben tartsuk a távolságot, itt meg majd egymás arcában leszünk… Nem mindenki teheti meg, hogy mindenhová autóval járjon... Ezért fizetek 7700 forintot?!”

„Azért ez már tényleg nonszensz, hogy hétvégén 13 órától a 35-ös kivételével, majdnem minden vonalon óránként 1 járat lesz!”

„Végül is olyan jól megoldották a csatlakozást, hogy például szombaton 40 perc alatt nem érek ki a Tiszairól az Avasra. Szóval vagy megyek egy vonattal korábban, vagy elkések munkából.”

„Mondjuk azért az eléggé zavaró, hogy a 14-es busz, ami egy észak-déli gerincjárat, és alapesetben 10 percenként jár délelőtt, most félóránként jár majd, mintha csak egy alföldi mezővárosban lenne valami „volánbuszos” vonal. És mindezt úgy, hogy jelenleg 20 percenként jár?! És érezhető, hogy a húsvét utáni lazításokat követően megnőtt az utasforgalom. Lehet ezt „tanszüneti” menetrendnek hívni, de dolgozni mindenki másnak ugyanúgy kell járni, és egyre több embernek.”

„És igen, még ezt is le lehetne nyomni az utasok torkán, ha ehhez nem járna csapnivaló átszállási lehetőség az orrunk előtt elmenő, legközelebb majd 20-30 perc múlva jövő csatlakozással, és azzal, hogy ezt az egészet a költségcsökkentésre fogják, miközben az első ajtós lezárások és az ellen­őrök érthetetlen eltűnése miatt soha nem látott mértékben nőtt a potyázók száma, jelentős bevételkiesést okozva ezzel, nem beszélve az utazási feltételeket be nem tartó, hangoskodó, szemetelő, ne adj’ isten alkohol vagy kábítószer hatása alatt álló egyénekről, akiket senki nem akadályoz meg abban, hogy felszálljanak, és a maradék fizető utazóközönséget is inkább átszoktatja az autóra.”

„Nem lehet ezeket a dolgokat másként értékelni, mint hogy szándékosan próbálják hazavágni a miskolci tömegközlekedést! Az olyan dolgokról, mint az időalapú jegy, a városban több helyre telepítendő jegy- és bérletautomaták, meg a racionalizált vonalhálózat, amik valódi megoldást jelenthetnének, hónapok óta semmit nem hallani. Miért?”

„Ez egyre drasztikusabb. Mit gondolnak, hogy lassan gyalog járunk?! Akkor csökkenteni a bérlet- és jegyárat!”

„Tanszünet?? Nem most nyitnak iskolák, óvodák?

Azt gondoltam, hogy jobban már nem tudják le..arni a saját utazóközönségüket, kötelezettségüket... Megint tévedtem.”

„A buszjáratok csökkentésének eredménye, hogy egyre többen járnak autóval. A légszennyezettség egyre magasabb. A szmog lassú méreg. A járványt segíti a szálló por megnövekedett mennyisége is.”

Drasztikus a járatritkítás, amit a nyitás miatt a járványhelyzettel tovább nem lehet magyarázni | Fotó: VEKE

„Hosszú idő óta a napokban villamoson utaztam. Hát leírhatatlan utazás volt. Még szerencse, hogy a selyemréti megállóban szálltam fel, és volt hely leülni. A Centrumtól, mint a heringek, álltak az utasok, kivéve, ahol 4 fő randalírozott ocsmány szavak kíséretében. Gratulálok az MVK Zrt.-nek. És javaslom, hogy Ők is ilyen körülmények között utazzanak. Én egy jó ideig biztos nem teszem!”

„Valaki tudja, meddig lesz ez érvényben?

21 busz ? Óránként ??? Normálisak??? Ez a közlekedés nem ér 7700 forintot!”

„Petíciót kell indítani a menetrend módosítására! 7700 forintos bérletárak mellett ezt nem tehetik meg! Pont az MVK-nak kellene a legjobban tudnia, hogy rengetegen vannak, akik hajnali 5 előtt is járnak dolgozni. Arról nem is szólva, hogy az olyan járatok, amelyek a Tiszai pályaudvarra közlekednek, onnan sokan még vonattal utaznak tovább. Mielőtt ezt a menetrendet összeállították, vajon felmérték az egyes járatokon utazók számát? Személy szerint reggel a 4 óra 20 perckor induló 21-es járattal utazom a Tiszaira, és mindig tele van a busz. Kérdem én ezek után, hogy járok/járunk be dolgozni?”

„Miért kellett elvenni a hajnal 3 órakor induló villamosokat Felső-Majláthtól? Sokan azzal mennek dolgozni, és most nem tudnak mivel menni, illetve átszállni se semmire, hogy időben kiérjen a dolgozó a munkahelyére. Ez nagyon rossz döntés volt így megritkítani a járatokat!”

„Ilyen rossz közlekedést még soha nem tapasztaltam! Lassan már gyalogosan érdemes közlekedni, hamarabb oda érsz a célodhoz, ez a tapasztalatom.”

„Kíváncsi vagyok, ki alkotta meg ezt a gyönyörű menetrendet ismételten?! Merthogy nem egy miskolci, az biztos, vagy ha az is, tuti nem járt soha tömegközlekedéssel!”

„Csak nekem jutott az eszembe erről, hogy akkor a bérlet árát is lejjebb vihetnék minimum 40 százalékkal?”

„Pont 32-est kerestünk csütörtökön 17 óra után. Szerintem elég lenne csak számok nélkül indítani buszokat, és arra menne, amerre a pilótának éppen kedve van!”

(A borítóképen: Pénteken is nagy volt a tömeg a városban, pedig az alsósok és az ovisok még otthon maradtak)

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/ujabb-csapas-a-miskolci-tomegkozlekedesre-5368837/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/veke-szakmaiatlansag-es-kapkodas-az-mvk-nal-5304454/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/valodi-buszokon-valodi-tomeg-a-jarvany-idejen-5285404/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/nem-jon-a-2-es-az-mvk-pedig-1-esre-vizsgazott-5277484/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/eletveszelyes-katasztrofa-a-menetrend-valtoztatas-de-csak-eltereles-5277532/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/kesz-vege-osszeomlott-miskolc-tomegkozlekedese-5273722/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában