túlméretes rakomány

2020.10.20. 19:00

Extrém magas szállítmány indul Kazincbarcikára

Kombinált túlméretes szállítási projekt vízen és közúton Rotterdamtól Kazincbarcikáig.

Forrás: Bau-Trans Kft.

Ritkán látott méretű szállítmány közlekedik 2020.10.19.-28. között a magyar utakon. A Bau-Trans Kft. egy gázhűtő berendezést szállít 3 egységre bontva a rotterdami kikötőből Kazincbarcikára.

Az rakomány méretei: (ho X szé X ma)

6,28 m x 6,1 m x 5,63 m 58,5 to

5,95 m x 4,97 m x 4,9 m 17 to

8,42 m x 2,93 m x 2,93 m 21 to

Az ilyen erősen túlméretes rakomány szervezése és szállítása nagyon nehéz, bonyolult és időigényes folyamat. A kombinált projekt első részében az egységeket a folyami szállítás lehetőségeit kihasználva uszályon juttattuk el 2 hét alatt a rotterdami kikötőből Budapestre a Foka kikötőbe. A kikötőben a gázhűtő 3 részét daruval raktuk át speciális mélybölcsős szerelvényeinkre.

Fotó: Bau-Trans Kft.

A mélybölcsős szerelvény rakfelülete csak kb. 10 cm-magasságban helyezkedik el az úttesthez képest, többek között ezért is alkalmas túlméretes, magas rakomány szállítására. A konvoj legmagasabb pontja így is 6 m lesz.

A két nagyobb darabot szállító mélybölcsős szerelvény befoglaló méretei:

27,0 m x 6,2 m x 6,05 m (5,95 m), 109 to ( 4+6 tengelyes mélybölcsős szerelvény)

18,0 m x 5,2 m x 5,65 m ( 5,55 m), 48 to ( 3+2 tengelyes mélybölcsős szerelvény)

A tényleges szállítás 4 éjszaka zajlik, de mégis 10 nap alatt érnek le a szerelvények a Foka kikötőből Kazincbarcikára. A rakomány mérete miatt az útvonal előkészítése egy-egy szakaszon több napot vesz igénybe. Természetesen a konvoj csak éjszaka haladhat és a kijelölt parkoló területeken várakozik a továbbhaladás előkészítéséig.

  • átrakodás: 10.19. Budapest Foka kikötő
  • 1. éjszaka: 10.20. Foka – Fót indulás éjfélkor
  • 2. éjszaka: 10.21. Fót – Petőfi forrás /Bag
  • 3. éjszaka: 10.24. Petőfi forrás – Emőd
  • 4. éjszaka: 10.27. Emőd – Kazincbarcika
  • Az útvonal megtervezése és előkészítése több hónapos folyamat volt: engedélyeket kellett beszerezni az útvonalon található összes település Önkormányzatától és a Közútkezelőtől. A jelzőlámpák és jelzőtáblák időszakos bontására vagy megemelésére, a légvezetékek megemelésére vagy áramtalanítására kerül sor az áthaladás idejére. Az útmenti fákat gallyaztatni kellett.

    Fotó: Bau-Trans Kft.

    Mályi téglagyár egykori kötélpálya hídját el kellett bontani, mert a konvoj nem fért el alatta és nem volt más alternatív útvonallehetőség.

    A konvojt egy rendőrökből, szakkisérőkből, a légvezetékek áramtalanítását és megemelését végző szakemberekből álló csapat kíséri.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában