útépítés

2020.10.12. 14:00

Keresik a beruházót a 26-os út elkerülőjének megépítéséhez

A közbeszerzési felhívásban már a pontos paramétereket is közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Horváth Imre

Fotós: Bujdos Tibor

Fotós: Bujdos Tibor

Idén már kérdésünkre válaszolva ígérte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., hogy az év első felében a 260. számú út Sajószentpéter–Berente elkerülő szakaszainak előkészítési feladatai során véglegesítik a projekt műszaki tartalmát. A pontos műszaki tartalom ismeretében pedig várhatóan 2020. második felében kezdődhet meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás. Ez most meg is történt, ugyanis a közbeszerzési hatóság oldalán megjelent a kiírás a héten, így végre kézzelfogható közelségbe került az évtizedes álom, vagyis az elkerülő megépülte, amely mentesíti majd az átmenő forgalomtól Sajószentpétert és Berentét.

Régi ígéret teljesülhet

Ugyanis már 1998-ban is volt határozott ígéret arra, hogy megépülhet egy olyan út, amely a Miskolcról kiinduló 26-os főút által érintett településeket – különösen Sajószentpétert és részben Kazincbarcikát – elkerüli.

A Sajószentpéteren élők naponta érzik saját bőrükön a városon áthaladó sok ezer jármű – köztük nehéz-teherautók és kamionok – okozta súlyos terheléseket: a balesetveszélyt, a zajjal, a porral járó és a rezgések által okozta károkat.

Két évvel ezelőtt határozott ígéret hangzott el Miskolcon az illetékesek részéről, hogy az elkerülő megépül. Az út kiindulópontja a Sajószentpéter Miskolc felőli végében már elkészült körforgalom, a túlsó, kazincbarcikai végén pedig új nyomvonalon kötik a város belterületére a 2606. számú összekötő utat.

A Közbeszerzési Hatóság oldalára felkerült nyílt eljárásra november 3-ig lehet a kivitelezőknek jelentkezni. A projektet két részre bontva pályáztatják, az egyik maga az elkerülő út megvalósítása, amely a 26. sz. főút és a 2606. jelű összekötő út között valósul meg 2x1 sávon. Új nyomvonalon vezetett országos főút építése szerepel a kiírásban, egybefüggő 10 615 méter hosszban, valamint 6 darab új műtárgy (híd) építése, melyek összesen 451,13 méter hosszúságúak, (egyenként 72,96, 164,1, 71,6, 21,4, 33,14, 35,15, 28,4, valamint 24,38 méter hosszúak). Továbbá 2 új körforgalmi csomópont megvalósítása szerepel benne.

A projekt másik része a 2606. jelű összekötő út burkolatmegerősítésének és nyomvonalkorrekciójának megvalósítása. Mint írják: összekötő út úthálózati osztályba sorolandó országos közútfelújításról van szó, egybefüggő 1785 méter hossz­ban, melyből összekötő út burkolatmegerősítése egybefüggő 705 méter hosszban, továbbá nyomvonalkorrekció megvalósítása meglévő közúti forgalom fenntartása mellett egybefüggő 1080 méter hosszban. Ehhez tartozik két új körforgalmi csomópont, valamint 1 új vasút feletti műtárgy építése a 92. sz. vágány felett, ami 49,17 méter felszerkezeti hosszúságú, háromnyílású, 417 m2 felszerkezeti területű.

A beadás november 3-i határideje azt jelenti, hogy már idén meglehet a kivitelező cég a munkához, amely így – ha más akadálya nem lesz – akár már jövőre elindulhat.

(A borítóképen: A megnövekedett forgalom miatt állandó a vészhelyzet a 26-os mentén)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában