2020.10.12. 14:00
Keresik a beruházót a 26-os út elkerülőjének megépítéséhez
A közbeszerzési felhívásban már a pontos paramétereket is közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
20190928 Kazincbarcika fotó: Bujdos Tibor BT Észak Magyarország BorsodChem (BC) melletti építési beruházás, csőhíd beemelése miatt zárták le a 26-os számú főút egy szakaszát.
Forrás: ÉM
Fotó: Bujdos Tibor
Idén már kérdésünkre válaszolva ígérte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., hogy az év első felében a 260. számú út Sajószentpéter–Berente elkerülő szakaszainak előkészítési feladatai során véglegesítik a projekt műszaki tartalmát. A pontos műszaki tartalom ismeretében pedig várhatóan 2020. második felében kezdődhet meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás. Ez most meg is történt, ugyanis a közbeszerzési hatóság oldalán megjelent a kiírás a héten, így végre kézzelfogható közelségbe került az évtizedes álom, vagyis az elkerülő megépülte, amely mentesíti majd az átmenő forgalomtól Sajószentpétert és Berentét.
Régi ígéret teljesülhet
Ugyanis már 1998-ban is volt határozott ígéret arra, hogy megépülhet egy olyan út, amely a Miskolcról kiinduló 26-os főút által érintett településeket – különösen Sajószentpétert és részben Kazincbarcikát – elkerüli.
A Sajószentpéteren élők naponta érzik saját bőrükön a városon áthaladó sok ezer jármű – köztük nehéz-teherautók és kamionok – okozta súlyos terheléseket: a balesetveszélyt, a zajjal, a porral járó és a rezgések által okozta károkat.
Két évvel ezelőtt határozott ígéret hangzott el Miskolcon az illetékesek részéről, hogy az elkerülő megépül. Az út kiindulópontja a Sajószentpéter Miskolc felőli végében már elkészült körforgalom, a túlsó, kazincbarcikai végén pedig új nyomvonalon kötik a város belterületére a 2606. számú összekötő utat.
A Közbeszerzési Hatóság oldalára felkerült nyílt eljárásra november 3-ig lehet a kivitelezőknek jelentkezni. A projektet két részre bontva pályáztatják, az egyik maga az elkerülő út megvalósítása, amely a 26. sz. főút és a 2606. jelű összekötő út között valósul meg 2x1 sávon. Új nyomvonalon vezetett országos főút építése szerepel a kiírásban, egybefüggő 10 615 méter hosszban, valamint 6 darab új műtárgy (híd) építése, melyek összesen 451,13 méter hosszúságúak, (egyenként 72,96, 164,1, 71,6, 21,4, 33,14, 35,15, 28,4, valamint 24,38 méter hosszúak). Továbbá 2 új körforgalmi csomópont megvalósítása szerepel benne.
A projekt másik része a 2606. jelű összekötő út burkolatmegerősítésének és nyomvonalkorrekciójának megvalósítása. Mint írják: összekötő út úthálózati osztályba sorolandó országos közútfelújításról van szó, egybefüggő 1785 méter hosszban, melyből összekötő út burkolatmegerősítése egybefüggő 705 méter hosszban, továbbá nyomvonalkorrekció megvalósítása meglévő közúti forgalom fenntartása mellett egybefüggő 1080 méter hosszban. Ehhez tartozik két új körforgalmi csomópont, valamint 1 új vasút feletti műtárgy építése a 92. sz. vágány felett, ami 49,17 méter felszerkezeti hosszúságú, háromnyílású, 417 m2 felszerkezeti területű.
A beadás november 3-i határideje azt jelenti, hogy már idén meglehet a kivitelező cég a munkához, amely így – ha más akadálya nem lesz – akár már jövőre elindulhat.
(A borítóképen: A megnövekedett forgalom miatt állandó a vészhelyzet a 26-os mentén)