M30-as autópálya építése

2020.07.22. 07:00

M30-as: túl a földmunkákon

A Via Carpatia folyosó egy nagyon fontos szakasza lesz kész az M30-assal.

Szaniszló Bálint

Forrás: NIF

Ütemterv szerint halad az épülő M30-as autópálya Szikszó és Encs közötti szakasza, ahol a főpálya földmunkáinak készültsége jelenleg 90 százalékos, mindemellett pedig folyamatosan épül a pályaszerkezet – adott tájékoztatást Facebook-oldalán az építkezés állásáról a szakaszt kivitelező Colas Út Zrt.

Három ütemben

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megépülő M30-as autópálya szerepe kettős: egyrészt bekapcsolja Miskolcot, az ország harmadik legnépesebb városát a magyar gyorsforgalmi úthálózatba, valamint jelentős szerepet játszik az európai úthálózatban is.

Mint ismert, a Miskolc és a szlovák államhatár között megépülő, 2018-ban elrajtolt projekt három ütemben valósul meg: az első 10,4 kilométeres szakaszt Miskolc és Szikszó között (a 30+100-as és a 40+500-as kilométerszelvények között) a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma építi meg nettó 39,9 milliárd forint értékben, a 24,2 kilométeres második szakaszt Szikszótól Encsig (a 40+500-as és a 64+700-as között) a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alakítja ki, mintegy nettó 75,4 milliárd forintból, a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt Encs és Tornyosnémeti között (a 64+700-as és a 86+848-as között) pedig a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi meg nettó 63,9 milliárd forintból.

Az európai úthálózat része

A 2-szer kétsávos, közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, óránkénti 130 kilométeres haladási sebességgel. Az útvonalon többek közt hat külön szintű csomópontot, hét alcsomópontot, valamint 25 felüljárót és 17 aluljárót is építenek. Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpatia út része, a szóban forgó építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült vagy kivitelezés alatt áll.

A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már korábban átadták:

az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült meg már évekkel ezelőtt.

Kapcsolódó cikkek:

(A borítóképen: A nyomvonal már mindenütt látszik)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában