miskolctapolcai élményfürdő

2020.07.05. 16:00

A jövő múlhat a létesítmény piaci bevezetésén

Az új miskolctapolcai fürdő hosszú távra tervezett turisztikai termék, amely szakmai szempontból kiemelkedő.

Nyikes Zita

Forrás: Peka-Bau

Látványos szakaszába érkezett a miskolctapolcai fürdő. Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmus szakmai igazgatója a héten látogatást tett az épülő komplexumban.

Mutat, halad, de...

– Turisztikai szempontok alapján támogattuk a terveket, hiszen egy hosszú távra felelősséggel tervezett turisztikai komplexumról van szó, amely kiemelkedő növekedési pályára állítja Miskolctapolca városrészt. De ezzel együtt Miskolcot is, hiszen minden bizonnyal ösztönzően hat majd a városban működő vállalkozásokra, és további beruházásokat is vonz a városba – fogalmazta meg Juhász Szabolcs.

Hozzátette azt is, hogy Miskolctapolcán olyan hagyománya van a fürdőkultúrának, amelyre építeni lehetett, az új fürdő azonban egy egész évben elérhető, négy évszakos kikapcsolódást kínál majd mind a miskolciaknak, mind a környékbelieknek, de a külföldi vendégeknek is.

– A jó szakmai programot, jó tervezési program kísérte – mondta az igazgató arra a felvetésünkre, hogy Wolfgang Vanek osztrák tervező tervei alapján valósul meg a beruházás. Említette, hogy az európai fürdők között több olyan is van, amely nemzetközi díjat nyert és az osztrák tervező nevéhez kötődik.

– A látványtervek szépen mutatnak, a kivitelezés a legjobb minőségben halad. Most pedig egy komoly fázis következik. Ebben a pillanatban aggodalmak fogalmazódtak meg mind az üzemeltető, mind egy olyan szervezeti egység hiánya miatt, amely menedzseli az üzemeltetés előkészítését. Egy ilyen létesítményben a legjobb minőségben kell szolgáltatást nyújtani, hiszen a létesítmény jövője múlik a piaci bevezetésen. Egy-egy végiggondolatlan vagy rossz döntés komoly következményekkel járhat – fogalmazta meg az igazgató.

A fürdő arca még hiányzik

A miskolctapolcai fürdő és élménykomplexum generál üzemeltetése alapvetően három területet érint: a műszaki üzemeltetést, az értékesítési vonalat és a látogatói menedzsmentet. A műszaki menedzsment egy teljesen automatizált rendszer tökéletes ismeretét és működtetését foglalja magában. A látogatói menedzsmenthez pedig a tájékoztató táblák elhelyezése, a textileken elhelyezett logó vagy mintázat is beletartozik.

– Az úszómester a fürdő arca – hangsúlyozta Juhász Szabolcs, arra utalva, hogy a dolgozók felkészítése és képzése is olyan terület, amelyre már fél évvel a nyitás előtt gondolni kell, hiszen minden kedves szó, kedves mosoly fogyasztásra és visszatérésre ösztönzi a látogatókat. Normális esetben az üzemeltető végigkíséri a kivitelezést, de legalább fél évvel a beruházás műszaki befejezése előtt az üzemeltető is bekapcsolódik a munkába. Fontos feladat a fürdőnek mint turisztikai terméknek az értékesítése, hiszen a fürdő- és élménykomplexumot nem műszaki beruházásként, hanem turisztikai termékként kell értékesíteni. Ennek során pedig a teljes értékesítési és marketingfolyamatnak kiemelt jelentősége van.

Kapcsolódó cikk:

(A borítóképen: Látványterv az egyik ellipszis alakú épületről. A fürdő egy öt ellipszisből álló komplexum)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában