37-es főút

2020.06.26. 14:00

Már a közbeszerzésnél tart a 37-es út négysávúsítása

A távlati tervek szerint egészen az országhatárig kiszélesítenék majd az igen fontos másodrendű főutat.

Szaniszló Bálint

Forrás: ÉM

Régóta húzódik, így a kétkedők tábora sem csekély, most azonban olyan szakaszába ért a 37-es út fejlesztése, amely mindenki számára kézzelfogható reményekkel kecsegtet.

Elindult a pályáztatás

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Miskolc irányából Szerencs gyorsforgalmi bekötését létrehozó útfejlesztés közbeszerzését.

A projektben a 37-es főút válik négy sávon járhatóvá a 8+444-es és a 27+182-es kilométerszelvények között. A közbeszerzésből kiderül, hogy a 8+444-es kilométerszelvény és a 25+788-as kilométerszelvény között a meglévő útpálya jobb oldalán végzik el a szélesítést, míg a 25+788 kilométerszelvénytől a szélesítés a főút mindkét oldalára épül.

Nehézgépjárműveknek is

A Gesztely és Szerencs közötti 18,9 kilométeres szakaszon emellett olyan burkolatmegerősítést is elvégeznek, amely lehetővé teszi a 11,5 tonna tömegű nehézgépjárművek biztonságot közlekedését.

A pályázati kiírás egyébként két részre oszlik. Az első rész az előbbiekben leírt munkákra vonatkozik, míg a második rész egy körforgalmú csomópont építésére és tengelysúlymérő állomás létesítésére a 37-es és a 38-as főutak csatlakozásában.

A projekt első részében egy meglévő egysávos körforgalmú csomópontot átépítenek turbó típusú körforgalommá, emellett három meglévő útkereszteződést átépítenek egyszerű körforgalmú csomóponttá, valamint hat meglévő kishíd elbontása és új kishidak építése is az első részhez tartozik.

A közbeszerzés második részében az áll, hogy az új csomópont a 37-es és 38-as főutak találkozásánál kerékpárút-átvezetéssel készül el. Emellett a főutak csatlakozóágai is megkapják a 11,5 tonnás burkolatmegerősítést. A tengelysúlymérő állomást a 37-es főút 35+795 km-szelvényénél a jobb oldalon kell megépíteni. Ebbe az új csomópontba csatlakozik majd be az egész Hegyalját behálózó kerékpárút egyik szakasza.

A 37-es út az országhatárig húzódva Sátoraljaújhelyig vezeti a forgalmat, Tokaj után a Bodrog mentén haladva. A távlati tervek szerint teljes szakaszán, egészen a határig négysávosítják majd.

Remény a 26-os út mentén is

Hasonló reményekkel várják a jó híreket a Miskolcról Ózd felé vezető 26-os út mentén élők is. Ott – a tervek szerint – a Sajószentpéter előtt lévő körforgalomból kiindulva egészen Kazincbarcikáig épülne meg a Sajószentpétert elkerülő szakasz, amely tehermentesítené az igen nagy terhelést elviselő kisvárost. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től úgy tudjuk, az ezzel kapcsolatos közbeszerzési pályázatot is kiírják a második félévben.

Kapcsolódó cikkek:

(A borítóképen: Balesetek bizonyítják, kell az a négy sáv)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában