2020.05.29. 20:00
Még mindig nincs béke az Andor utca környékén
Úgy tűnik, nem lesz mindenki számára megnyugtató megoldás az Andor utca forgalmát illetően.
Fotó: Ádám János
Hónapokra visszanyúlóan rendezetlen a helyzet a miskolci Andor utca környékén, hiszen az amúgy sem túl széles úton egyszerre próbál helyet találni magának az autós-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom.
Merre legyen az arra?
Egy gyökereiben messze nyúló közlekedési problémáról van szó. Miskolc kelet-nyugati közlekedési útvonalai főleg az erősen megnövekedett autósforgalom miatt beteltek, a csúcsforgalmi időszakokban sokszor csak araszolva lehet egyik helyről a másikra eljutni. Az autósok jó része az Andor utcát és a hozzá kapcsolódó többi útszakaszt használja arra, hogy Diósgyőr felől érkezve, a dugókat kikerülve eljusson a belváros irányába.
Andor utca forgalom
Ez a helyzet legfőképpen az ott lakókat érinti érzékenyen. A helyzetet az út egyirányúsításában látták megoldani, az viszont folyamatos vitát gerjesztett (és gerjeszt ma is), hogy melyik szakasz milyen irányban legyen egyirányú.
Az év elején ebben a kérdésben már volt egy egyeztetés, mert a környék lakóinak egy része azt kérte, a korábbinál nagyobb útszakasz legyen egyirányú a belváros felé.
A terv ellen több civil szervezet és az ott lakók ellenérdekelt csoportja is nemtetszésének adott hangot. Attól tartottak, hogy jelentősen megnövekedik az autósforgalom, hiszen errefelé ügyesen ki lehet kerülni a főutcai forgalmat. Így viszont mind a kerékpárosok, mind a gyalogosok közlekedése lehetetlenné válna. Akkor az a döntés született, hogy „kompromisszum” gyanánt próbaidőre bevezetik a megvitatott új forgalmi rendet. Közben forgalomszámlálást végeznek el, és annak eredménye alapján el lehet dönteni, mi a helyes és végleges megoldás.
Kompromisszum kell
A koronavírus-járvány miatt a márciusra tervezett újabb tárgyalási forduló elmaradt, de pár nappal ezelőtt sikerült összehozni a megbeszélést. A városházi eszmecsere azonban ismét nem hozott megnyugvást.
A városházi forgalommérés szerint nem növekedett jelentősen az érintett útszakaszon az autósforgalom, ám ezt a kerékpáros-szervezet cáfolta, mondván, az ő számlálásuk szerint a Nemzetőr és az Avar utca között – ahol a kötelező haladási irány megfordult – jelentős, több mint ötvenszázalékos növekedés történt. Ráadásul sok a gyorshajtó autós.
Úgy tűnik, nem sikerül mindenki számára jó megoldást találni az Andor utca közlekedési problémájára, mint ahogy Veres Pál polgármester, aki maga is részese volt a megbeszélésnek, elmondta, kompromisszumra van szükség a kérdésben.
(A borítóképen: Autósok, kerékpárosok egymás hegyén-hátán)