Érvek és ellenérvek

2020.05.20. 13:00

Kinyissanak-e még az iskolák?

Mire visszaszoknának a gyerekek, vége lenne a tanévnek, a barátok viszont örülnének egymásnak.

Hegyi Erika

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

Még nem dőlt el, hogy júniusban kinyitnak-e az iskolák, vagy sem. Érvek és ellenérvek sorakoznak mindkét lehetőség mellett. Utánajártunk, mi indokolná a nyitást, és mi a zárva tartást.

Ne érezzék tehernek…

A göncruszkai Talentum Református Tehetséggondozó Általános Iskola igazgatója, Beidek Endre úgy fogalmazott, szerinte lélekölő az iskolák mostani helyzete.

– Kezdetben, a digitális tanrend bevezetésekor a gyerekek és a pedagógusok is jól vették az akadályt, zökkenőmentesen sikerült nálunk is átállni a digitális oktatásra. Azonban mostanra már nagyon hiányzik az a személyes kapcsolat, aminek segítségével a tanítók és a tanárok hatékonyan tudnák motiválni a diákokat. Ugyanis egyre inkább lankad a gyerekek aktivitása, egyre nehezebb olyan feladatokat találni számukra, amelyek újszerűek, figyelemfelkeltőek. Ez azért fontos, hogy a diákok ne érezzék akkora tehernek a tanulást, mint amekkora valójában – fogalmazott az igazgató.

Jelezte: az is kérdés, hogy a két és fél hónapos digitális oktatás után sikerülne-e a gyerekeknek visszaszokniuk a régi iskolai rendbe. Két hét bizonyára kellene hozzá, de addigra meg vége lenne a tanévnek.

– Az azonban tény, hogy a gyerekek nagyon hiányoznak egymásnak, az iskolai baráti közösségek most nem működnek, és teret kellene engedni annak, hogy újra örülhessenek egymásnak. A júniusi két hét valószínűleg gyermekmegőrzés lenne, de ezt nem tartom bajnak, mert a közösségépítés szempontjából viszont hasznos lenne. A nyolcadikosok el tudnának búcsúzni az iskolától, a diáktársaktól, a tanároktól, a pedagógusokkal pedig úgy tudnánk lezárni a tanévet, hogy átbeszélnénk az elmúlt hónapok eredményeit. Bizony sok gyereknek óriási lemaradása van, hiszen a digitális oktatás ott működött jól, ahol a szülők segíteni tudtak a gyerekeknek, munka után tanító nénivé vagy bácsivá tudtak válni. Még a pedagógusoknak nem említettem, de jó lenne egy olyan nyári napközit szervezni, ami a felzárkóztatást szolgálná – mondta az igazgató.

Az Abaújszántón élő Gyöngyössy Andreának két általános iskolás kislánya van. Szerencse, hogy a 21 éves nagylány is itthon volt az elmúlt hónapokban, így ő tudott a tanulásban segíteni a húgainak.

– Úgy gondolom, nem sok értelme van két hétre kinyitni az iskolát, érdemi oktatás már úgysem folyna. Azoknak kellene csak bemenniük, akiknek nincs elég jegyük vagy valamelyik tantárgyból javítaniuk kell. Az igaz, hogy a gyerekeknek hiányoznak a barátaik, de telefonon tartják a kapcsolatot, és ha feloldják a szigorú szabályokat, akkor átjárnak majd egymáshoz, ahogy ezt a járvány előtt is tették – indokolt Andrea.

A hatodikos matek

Hozzáfűzte: az iskolák kinyitásának egészségügyi kockázata is van, hiszen a veszély még nem múlt el. Ő nem szívesen engedné a gyermekeit iskolába.

– Nálunk az itthoni tanulás az elsős kislányommal ment jobban, mivel neki tudtunk segíteni, de a hatodikos gyerekem matekpéldái nekem is fejtörést okoztak. Ezenkívül felsőben a tananyag mennyisége sem kevés – sorolta az édesanya.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában