2020.05.08. 11:30
Angolból „yes” – gőzerővel robognak a sikeres érettségi felé a végzős diákok
Csütörtökön angol nyelvből tettek érettségi vizsgát a középiskolák diákjai.
balról: Kollonai Zsanett és Iványi Fruzsina
Fotó: Bujdos Tibor
Végéhez közeledik az érettségi hét. A magyar nyelv és irodalom, a matematika és a történelem tantárgyak után jöttek az idegen nyelvi megpróbáltatások. Megyénkben is érintette az idegen nyelv érettségi vizsga az intézményeket. Körképünkben végzős diákokat és szaktanárokat kérdeztünk meg a vizsga utáni tapasztalataikról.
Angol érettségi után az Avasi Gimnáziumban
Nyelvvizsga után könnyedén
Kollonai Zsanett a miskolci Avasi Gimnázium tanulója, és a Semmelweis Egyetemen szeretne továbbtanulni, hogy orvos lehessen. Már túl van a középszintű angol nyelvvizsgán, jelenleg a felsőfokúra készül, ezért nem tartott annyira a középszintű angolérettségitől.
– Nem volt nehéz ez a feladatsor, főleg a levélírás, aminek a legkönnyebb formáját kaptuk – vélekedett Zsanett. – E-mailt kellett írnunk, és azt sem hivatalos személynek, hanem a barátainknak. A hallott szöveg értésénél a nyelvhelyesség kicsit becsapós volt, ez volt talán a legnehezebb része a vizsgának.
Diákbarát feladatok
– Harmadikos korom óta tanulom az angol nyelvet. Nagyon szeretem, és számtalan területen tudom használni, legyen szó a mindennapokról, utazásokról, az internet világáról vagy könyvolvasásról – mesélte Iványi Fruzsina, aki szintén az Avasi Gimnáziumban érettségizik. – Az érettségire úgy készültem, hogy az előző évek érettségi feladataiból nagyon sokat megcsináltam otthon, a levélírás gyakorlásában pedig az iskolai angoltanárom segített, hogy még jobb legyek. Szerencsére jó feladatokat kaptunk, némelyik kimondottan diáknyelven volt megfogalmazva, rövidítésekkel és szlengekkel, amit a mai fiatalság használ. Úgy érzem, hogy jól teljesítettem, a négyes biztosan megvan, de van esélyem az ötösre is.
Teljesíthető volt
– Összességében nem volt nehezebb az idei középszintű angolérettségi, mint az előző években – tudtuk meg Balla Árpádtól, a kazincbarcikai Szalézi Szent Ferenc Gimnázium igazgatójától, angol–történelem szakos tanárától. – Annyival rosszabb inkább a helyzet, hogy szóbelivel most nem tudnak kompenzálni a 90 százaléktól alacsonyabb pontszámot elérő diákok. A gimnazista diákokat tekintve mind a négy feladat teljesíthető volt. Az olvasott szöveg értésénél az első feladat kimondottan könnyű volt, viszont a második feladat ezt kompenzálta. Ezt csak az a diák tudta helyesen megoldani, aki tisztában van azzal, hogy mi az a szövegösszetartó erő és hogyan működik. A három hallott szöveg értésénél a középső feladattal lehetett a legnagyobb gond, ugyanis a helyes válaszhoz két szót kellett beírni a tanulóknak úgy, hogy egyiknek a szinonimáját sem használhatták, és csak így kaphatnak egy pontot a feladatra. Jelen esetben nyolc ilyen szópárról beszélhetünk, ezért ennél a feladatnál sok pontot lehet veszíteni.
Kisebb nyelvtani gondok
Gadóczi Gergő is érettségizett angol nyelvből a kazincbarcikai Szalézi Szent Ferenc Gimnáziumban, és a Miskolci Egyetemen vegyészmérnök alapszakon szeretné folytatni a tanulmányait.
– Szeretem az angolt, kisebb-nagyobb problémáim csak a nyelvtannal vannak – kezdte Gergő. – Az iskolában nagy hangsúlyt fektetnek a nyelvoktatásra, és kiváló tanáraink vannak. Az angoltanárnőnk sokat segített a felkészülésünkben. Gyakoroltatta velünk a levélírást, mert azzal sok pontot tudunk szerezni, a digitális órákat követően még küldött feladatokat a virtuális Classroomba, ráadásul mindenkire külön is odafigyelt. Az érettségin jó feladatsort kaptunk, de számomra a nyelvhelyességgel kapcsolatos feladatok kicsit nehezebbek voltak. Minimum hármas-négyes osztályzattal szerettem volna teljesíteni az érettségit, és utólag úgy érzem, hogy esélyem lehet a négyesre.
(A borítóképen: Szótárral a kézben Kollonai Zsanett [balra] és Iványi Fruzsina)
Kapcsolódó cikkek: