2020.01.22. 17:30
Amikor keresztülrepül…
Több oka is van annak, hogy az autósok „benézik” a kereszteződést.
Mindenen keresztülhajtott a golfos, csak az árok fogta meg
Forrás: ÉM
Szombaton késő este nem akármilyen baleset történt a 37-es főúton a gesztelyi körforgalomnál. Egy Golf érkezett Miskolc irányába befelé, azonban a nagy ködben elnézte az utat, és keresztülhajtott a körforgalom dombján, majd a szemben lévő kihajtó melletti árokban kötött ki. A sofőrt életveszélyes, utasát súlyos sérüléssel szállították kórházba.
Ittasság, gyorshajtás
Nem példa nélküli az ilyen baleset, az elmúlt néhány évben előfordult például Muhinál, Szerencsen, Szikszónál, Gesztelynél vagy éppen a zsolcai és az úgynevezett turbókörforgalomnál is. Az okok eltérőek, de azért ugyanazok a minták megfigyelhetők, tudtuk meg a megyei rendőr-főkapitányságon. Az ongai esetnél a sofőr gyorsan hajtott, nem az útviszonyoknak megfelelően vezette autóját, amelynek rossz volt a műszaki állapota, és kiderült, ittas is volt a férfi. Az már csak hab a tortán, hogy az autóvezetéstől is el volt tiltva.
A leggyakoribb probléma nem a látási viszonyokkal van, mint a szombati esetnél, ahol sokan a köddel magyarázták a sofőr figyelmetlenségét. A körforgalomban történő hasonló balesetek okozója a gyorshajtás vagy relatív gyorshajtás, a nem az útviszonyoknak megfelelő vezetése a járműnek, az ittasság vagy bódult állapot, a fáradtság és a szabálytalan sávváltás.
Tavaly júniusban ittasan vitte el kérdés nélkül ismerőse autóját az az 52 éves miskolci férfi, aki Szikszó mellett ugyanúgy járt a körforgalommal, mint a mostani ongai eset sofőrje. Szintén ittas volt az a férfi, aki két éve Miskolcon a Népkertnél hajtott át a körforgalmon egy lopott autóval. Két másik autót is kiütött, és több sérültje is volt a gesztelyi körforgalmon keresztülhajtó Volvós esetének, itt a baleset fényes nappal, kora délután történt.
Hosszú út végén
De elég gyakorinak mondható a turbókörforgalomban is a baleset, néhány hete még a szalagkorlátot is átszakította egy kamionos. Itt a leggyakrabban az autópálya lehajtójáról érkeznek túl nagy lendülettel az autók, kamionok a körforgalomba, és vagy a túl nagy sebesség vagy az elsőbbség meg nem adása, esetleg a szabálytalan sávváltás, besorolás miatt ütköznek. Itt gyakori, hogy a fáradás is közrejátszik, gyakran hosszú utakról érkeznek, több száz kilométerrel a „lábakban”, és a monoton autópálya-vezetés után nem tudnak elég gyorsan reagálni a megváltozott forgalomra.