közutak

2019.09.19. 17:30

Tavasz óta is vannak kátyúk az utakon

Mivel megyénkben sok helyen vannak olyan kátyúk az utakon, amelyek még az elmúlt tél során keletkeztek, és lassan ismét jön a rossz idő, így arról kérdeztük a Magyar Közút Zrt.-t, hogy terveznek-e még útjavításokat idén.

Horváth Imre

Útfelújítás

Forrás: ÉM-archívum

Olvasóink jelzése alapján is úgy tűnik, mintha idén kevesebbet kátyúztak volna megyénk útjain, mint a korábbi években. Vannak olyan útszakaszok, ahol nem volt útjavítás egész nyáron, noha kátyú akad, és ilyet a főutak, így a 3-as, 26-os és 37-es főút egyes részein is lehet tapasztalni. A Magyar Közúttól így afelől érdeklődtünk, hogy idén mennyit tudtak kátyúzni vagy útburkolatot javítani, esetleg nagy volumenű aszfaltcserét végrehajtani a megyében. Valóban kevesebb volt-e ez, mint korábban, vagy csak úgy tűnik? Lesz-e még idén útjavítás valahol – ha igen hol -, mielőtt beáll a rossz idő? A Közút válaszából kiderül: a korábbi évekhez hasonló mennyiségű aszfaltot használhattak fel.

13 ezer tonna

„Társaságunk idén is a korábbi évekhez hasonló nagyságrendű aszfaltmennyiséget használhatja fel a minden évben előre meghatározott központi, költségvetési forrásaiból, ami 2019-ben eddig összesen közel 13 ezer tonna aszfaltot jelent. Ebből az aszfaltmennyiségből láttuk el a lokális javítási munkákat egész évben, illetve a kátyúzáson túlmutató nagy felületű javításokat is. A javítási munkákat ütemezetten látják el mérnökségeink, vagyis első körben a főutakon, majd a forgalmasabb mellékutakon, végül az alacsonyabb forgalmú alsóbbrendű utakon, bekötőutakon avatkoztak, avatkoznak be szakembereink. Ez folyamatos és tervszerű munkát igényel egész évben. Mérnökségeink a téli időszak beálltáig folyamatosan végzik az úthálózaton lévő burkolathibák meleg aszfaltkeverékkel történő javítását, utána pedig hideg keverékkel szüntetik meg a burkolathibákat. Ezenkívül főleg a Magyar falu programnak köszönhetően a mellékutakon indulhattak el több körben teljes körű felújítási munkák. Az idei év első felében, főleg a tavaszi hónapokban jelentős volt a csapadékmennyiség, ami kedvezett az új burkolathibák kialakulásának, ami egyúttal a javítási munkáinkat is hátráltatta” – írták lapunk kérdéseire reagálva.

Hozzátették: megyénkben idén több útszakaszon történtek útfelújítások hosszabb, rövidebb szakaszokon. Így a 3-as Budapest–Tornyosnémeti–Miskolc elsőrendű főút arnóti körforgalom Szikszó felé kivezető ágán, a Sárospatak–Cigánd összekötő úton, a 39-es út Encs–Mád másodrendű főúton rézsűcsúszás helyreállítása, a 25-ös főúton a sajópüspöki Sajó-híd teljes átépítése, Miskolc–Harsány–Vatta, Mályi–Sajópetri, Felsőzsolca–Muhi, Sajólád–Bőcs összekötő utak, Ináncs–Abaújszántó összekötő út Abaújszántó belterület, Háromhuta bekötőút, 3718 út a 37. sz. Felsőzsolca–Sátoraljaújhely másodrendű főút csatlakozásától a Károlyfalva településjelző tábláig, Igrici állomáshoz vezető út, Szuhafő bekötőút, Szerencs–Mezőzombor összekötő út, Nyékládháza–Ónod összekötő út.

Még dolgoznak

Folyamatban van még idén a Sárospatak–Cigánd összekötő út kétszer ezerméteres szakasza, Ózd–Uppony összekötő út 2871, Nyésta bekötőút 1089, Debréte bekötőút 1755, Kisgyőr bekötőút 950, Tokaj–Taktaharkány összekötő út 8710 méter hosszan, Hangács bekötőúton, Ziliz, Nyomár és Hangács települések belterületén folyik nagy felületű burkolatjavítás 2,7 kilométer hosszban. A Miskolc–Bükkszentkereszt összekötő út Miskolc belterületi szakasza, a Vasgyári temető vasúti átjárójától a Kabar utca útcsatlakozásáig 240, a Kisgyőr bekötőút Kisgyőr és Mocsolyástelep közti szakasza 2600 méteren, a Sajókeresztúri bekötőút teljes szakasza és a Kács bekötőút Bükkábrány település végét jelző táblától Tibolddaróc település kezdete tábláig, mintegy 3000 méter hosszban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában