Helyi közélet

2017.11.18. 12:13

Folyamatos kopogás: a radiátorból

Miskolc - Tíz család szenved nap mint nap, kérdés, ki tudna segíteni rajtuk.

Miskolc - Tíz család szenved nap mint nap, kérdés, ki tudna segíteni rajtuk.

Mit szólna hozzá, ha a nap 24 órájában folyamatosan kopogna valami? Illetve három percig ütemesen hallatszana az elég erős zaj, majd egy perc után újrakezdődne? Gondolom, egyetért, hogy kínzásnak is beillene. Nos, az Árpád utca 60. szám lakói minden nap ezt hallgatják.

Kocsis Gyula, a 10. emeleten lakik. Ő kereste meg szerkesztőségünket, és mellékelte a felvételt a zajról, amit miután meghallgattunk, részvétünket fejeztük ki. Mint mondja, nagyjából egy éve jelentkezett a probléma, és a ház összes, a sorban alatta lakóját érinti, azaz 10 családot. Vannak köztük idősek, gyerekek, van, aki már el is költözött, nem bírta. Ő maga és felesége egy ideje füldugóval alszik. Patthelyzet, bírni kell, mert kinek tudná így eladni a lakását?

Megoldást ugyanis egy éve nem találnak a problémára.

Nem találtak semmit

– Először a Váralja lakásszövetkezethez fordultunk, volt nálunk a karbantartó, aki megpróbálta a hibát elhárítani, de az nem vezetett eredményre. Ezután kerestük a távhőszolgáltató céget, a Mihő Kft.-t. Kijöttek, szintén széttárták a kezüket. Majd folyamatos panaszunkra közölték, hogy a csöveket rögzítő bilincs ad ki ilyen hangot, így azt meg kell lazítani: megtörtént, de semmi változás – meséli Kocsis Gyula. Megjegyzi, utána a fűtési szezon végével megszűnt a probléma, de most szeptember 15-ével újra kezdődött minden.

– Leveleket írogatok, hitegetnek, de nem történik semmi. Próbáltam egyeztetni a kezelővel, semmi eredménye, most már csak a nyilvánosság erejében bízom.

Kocsis Gyula nemrégiben a miskolci önkormányzat közmeghallgatásán is elmondta panaszát. Az ülésen jelen volt Nyíri László, a Mihő Kft. igazgatója is, aki reagált az elhangzottakra. Szavaiból kiderült, hogy tud a problémáról, kivizsgálták az ügyet, és megállapították, hogy nem a cég hőkazánjában van a probléma, így őket nem terheli felelősség.

Nem kötelességük

– Az önök rendszerével lehet a baj, ezért megoldani nem a mi kötelezettségünk és felelősségünk – válaszolta. Igaz, felajánlotta a segítségét, de a válaszból nem volt egyértelmű, hogy pontosan mire. Kiss János alpolgármester is érezhette ezt, mert a válasz után még arra kérte az igazgatót, hogy ne hagyják az ügyet annyiban, próbálják kideríteni, mi okozhatja a problémát. Ha kiderül, akkor könnyebb lesz orvosolni.

Kérdeztük az önkormányzat szóvivőjét is, hogy milyen segítséget várhatnak a panaszos lakók, a szóvivő válaszként elküldte a közmeghallgatáson készült hangfelvételt.

Itt tart most az ügy. Kocsis Gyula sem tudja, mi lesz a következő lépés. Közben pedig nap mint nap hallgathatja a monoton, egyenletes kopogást.


Szubjektív

Szörnyű érzés a tehetetlenség, ez volt az első gondolatom, amikor Kocsis Gyuláék történetét megismertem. Aztán ehhez csatlakozott a harag, amikor a távhő igazgatójának szavait is meghallgattam: szinte kikérte magának, hogy a panaszos háborgatni merte. Lehet, valóban nem ők az illetékesek. De ilyenkor sem ártana az empátia.

- ÉM-HM -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában