2017.02.09. 07:57
Kátyúhelyzet Miskolcon - Megmértük, majd eltüntették
Miskolc - Az idei kemény tél láthatóan nagyon durva károkat okozott a közúthálózatban.
Miskolc - Az idei kemény tél láthatóan nagyon durva károkat okozott a közúthálózatban.
Szerintem ugyanolyan minden, mint korábban – ezt Kozma István, lapunk fotóriportere mondja, akinek több mint 20 éve van jogosítványa és munkája kapcsán naponta járja a megyét és Miskolc útjait. – Amikor elolvad a hó, akkor a kátyúk száma azonnal megnő. Olyan, mint ha minden út rossz lenne. A vízzel bármit lehet vágni, így ha egy autó kereke belemegy egy kátyúba, az továbbvágja az aszfaltot. Amikor látható a kátyú, az még mondhatni nem nagy baj – persze, de –, hiszen ki lehet kerülni, le lehet lassítani. A legveszélyesebb az, ami velem is megtörtént a Kiss Ernő utcán: tele volt vízzel a kátyú, nekem lekoppant az autóm alja, olyan mély volt…
4-5 centi mély
Kollégánk szerint nem lehet kijelenteni, hogy „itt vagy ott” veszélyesebb, de szerinte a legrosszabb most a perecesi elágazástól, Diósgyőr felé. „Persze azt nem tudom, hogy önkormányzati, netán közutas ez a szakasz, de nagyon rossz” – teszi hozzá. „Nem kátyús már, hanem végig ráz.”
Aztán Istvánnal mérőszalagot ragadunk és mérünk a Soltész Nagy Kálmán utcán a görögkatolikus általános iskola előtti zebrán, ahol egy jókora darab van kiszakadva az aszfaltból. 4-5 centiméter mély – mérjük. Nem sokkal később a mindig problémás martin-kertvárosi felüljárón vagyunk: mindenki lassít, autóbusz kerül, majd mérünk. A balos kanyar utáni közel kétszer akkora, mint a Soltészon.
A Martin-kertvárosban, a Martin Károly utcán meg is szólítunk egy férfit, aki nem szeretné elárulni a nevét, de szívesen nyilatkozik.
– A kátyúhelyzet hosszú évek óta változatlan, mert csak időlegesen, a legszükségesebb javításokat végzik el – mondja, megtudjuk, hogy 1986-tól él itt. – A probléma ott gyökerezik, hogy a Martin-telepnek ezen a felén egyetlenegy kanálist nem lehet találni, így nincs hol lefolynia a víznek. Ezért a csapadék miatti fagyási károk sokkal fokozottabbak.
Hangsúlyozta, hogy a kátyút befoltozzák, de az útsüllyedések maradnak, így megáll a víz, azaz vagy nem változik semmi, vagy szerinte sokkal rosszabb lesz a helyzet.
– Tél végén, tavasz elején előre lehet tudni, hogy a két híd közötti részen, a sorompónál biztos, hogy lesz kátyú. Az olyan biztos, mint a halál – mondja.
A belváros felé autózva később azt látjuk, hogy az egy órával korábbi „hídi” kátyút már tömik a szakemberek, igaz, reggel nem volt benne a Városgazda útjavítási terveiben, de persze örülünk neki.
Mindezek kapcsán az alábbi kérdéseket juttattuk el az illetékeseknek e-mailben:
„Figyeli-e és jelenti-e valaki a kátyúkat?” „Ezekre vonatkozik-e a (GPS-es) garancia?” „Mekkora nem várt (hány milliós) kárral számolnak?” „Hová fordulhatnak a kátyúban megsérült járművek tulajdonosai?” Amint választ kapunk, közöljük azokat.
ÉM-JLI