Helyi közélet

2016.08.01. 09:05

Meghatározták, 2022-ig milyen út épül. És a többi?

Miskolc - Vajon megépül-e a Miskolcra tervezett út és az Y-híd? Van-e rá forrás?

Miskolc - Vajon megépül-e a Miskolcra tervezett út és az Y-híd? Van-e rá forrás?

Bogarat ültetett a fülünkbe egy, a napokban kapott információ, amit múlt héten meg is írtunk: a kormány határozatban rögzítette a 2022-ig megvalósítandó közútfejlesztési beruházásokat. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint az uniós és hazai költségvetési források terhére megvalósuló közútfejlesztési projektek között megyénkből az M30-as autópálya Tornyosnémeti és a határ közötti szakasza, illetve a Miskolc és Tornyosnémeti közötti etap szerepel. Más, nagyobb volumenű útépítés eszerint nem várható a jelen uniós ciklusban megyénkben, írtuk. Ez azonban felveti azt a kérdést, hogy ez esetben mi lesz a sorsa a további, tervezett útépítéseknek. Például annak, amit Miskolcra terveznek, és előkészítése javában folyik.

Ezt tervezik

Sokszor írt a tervezett beruházásról lapunk: a 3. számú főút belvárost elkerülő szakasza a Vörösmarty-Király utcai csomóponttól indulva jutna el a József Attila és a Fonoda utcáig. Az útépítés része a Martinkertváros felé haladva az Y-híd beruházás is, és „megszakítja” az intermodális csomópont, amellyel a Tiszai pályaudvar környékét fejlesztenék. Az út tervei már elkészültek, a Tiszai pályaudvar alatt alagútban haladna, a Szondin jönne a felszínre. Jelentőségét növeli, hogy ezzel megközelíthető lehetne a Martinkertváros mellé tervezett ezer hektáros ipari park is. Mi lesz ennek az útnak a sorsa?

Mire jutottunk?

Próbáltuk tanulmányozni a megjelent kormányhatározatokat, és a következőre jutottunk. Az 1247/2016 számúban szerepel az intermodális csomópont megépítésének terve a Tiszainál, erre 7,5 milliárd forintot szánnak. Az Okos város programot a 1308/2016 Kormányhatározat tartalmazza, ebben szerepel az említett új ipari park, amire 1,7 milliárdot irányoznak elő. A kapcsolódó közlekedési infrastruktúráról is említést tesz a határozat, ám mellette ez szerepel: nincs hozzárendelve 2016-os forrás. Kérdés, lesz-e később, vagy 2022-ig nem várható. Ha így van, akkor megépítik a Tiszai pályaudvarnál a csomópontot, de nem teszik mellé az utat?

„Együtt mozog”

Korábban az is elhangzott egy lakossági fórumon, hogy a három projekt (Tiszai, Y-híd és az út) „együtt mozog”, de ha logikusan gondolkodunk, nincs is értelme a csomópontnak önmagában. Vajon mi így a kormányzat elképzelése?

Az 1466/2012-es kormányhatározatban találjuk egyébként az út- és az Y-hidas beruházást, ám ez még az előző uniós ciklusra vonatkozik, amivel már el kellett számolni. Ha törölték volna, kellene róla lenni kormányhatározatnak, ilyet viszont nem találtunk.

Idáig jutottunk. Persze kérdések vannak, ezeket elküldtük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek és a miskolci önkormányzatnak is, utóbbi mára ígért választ.

Májusi részinformációk

A kérdést, hogy a kapcsolódó beruházásokat (út, Y-híd) miből tervezik megvalósítani, és ha nem lenne rájuk forrás, érdemes-e az intermodális csomópontot önmagában megépíteni, már májusban is feltettük a NIF Zrt.-nek.

Válaszuk csak részinformációkat tartalmazott: „Az Y-híd kialakítása, a 3. sz. főút belterületi szakaszának megépítése és az intermodális csomópont hármas fejlesztést jelent, írták. A 3. sz. főút belvárost elkerülő szakaszának engedélyezési és kiviteli terve a NIF Zrt.-nél rendelkezésre áll, az Y-híd-projekt esetében folyamatban van az engedélyezési eljárás, várhatóan az első félév végén megkapjuk az engedélyt. A beruházás költségét eredményes kiviteli közbeszerzési eljárást követően tudjuk megmondani”.


Miskolc - Intermodális csomópont, azaz vasút-, villamos, helyi és helyközi autóbusz-, taxiállomás lesz egyben.

Borsod-Abaúj-Zemplén - A kormány határozatban rögzítette a 2022-ig megvalósítandó közútfejlesztési beruházásokat.

Tornyosnémeti - Jövő év végére készül el az M30-as Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakasza.

Miskolc - „A Vörösmarty utcán a forgalom már így is sokszor elviselhetetlen.”

Miskolc – Az építkezés alatt senkinek sem lesz könnyű, mondta a projekt vezetője.

Miskolc – Merre megy majd a főút, ami elkerüli a belvárost? A tervezett ipari park is befolyásolja.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában