Helyi közélet

2013.10.04. 12:17

Goreczky Gergely: "Nem hiszek a külön irányban"

Miskolc - Az Észak-Magyarország szerkesztőségének vendége volt Goreczky Gergely, a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója.

Miskolc - Az Észak-Magyarország szerkesztőségének vendége volt Goreczky Gergely, a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója.Ez év februárjában foglalta el a tolcsvai központú Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatói posztját Goreczky Gergely, akit szerkesztőségünkben láttunk vendégül és egyebek között arról kérdeztük, milyen irányban halad tovább az állami tulajdonú cég.

Nincs külön út 

– Nem hiszek a külön irányban a borvidéken belül, úgy gondolom, együtt kell megteremteni Tokaj-hegyalján azt a minőségi javulást, ami a tokaji borokat ismét visszavezeti a világ élvonalába – mondta Goreczky Gergely. – Ehhez természetesen egységesíteni kell a törekvéseinket, a minőségi szabályokat. Azt nem várhatjuk el egymástól, hogy minden egyes borászat milliméterre ugyanazokat a termelési technikákat alkalmazza, de a termékleírás és a rendtartás erre megfelelő támpontot ad, és segít abban, hogy kialakítsunk egy olyan tokaji minőségi minimumot, amelyhez mindenki tartani tudja magát. Túl kicsi ez a borvidék ahhoz, hogy mindenki külön mutassa meg magát, ezért együtt kell a jelenleginél jóval erőteljesebben megjelennünk a külföldi piacokon. Mindehhez természetesen azt is figyelembe kell venni, hogy a márka- és piacépítésbe sok pénzt kell fektetni.

Kelet és nyugat

Arra a kérdésre, melyik piac fontosabb jelenleg a borvidék számára, a keleti vagy a nyugati, a Kereskedőház vezérigazgatója nem vagylagos választ adott.

– Az előző vezetés megkezdte a nyitást kelet, elsősorban Ázsia felé – mondta Goreczky Gergely. – A világgazdaságot ma jelenleg Ázsia és Amerika határozza meg, ezért számunkra mindkét piac nagyon fontos. Kínában és Dél-kelet Ázsiában nagyon nagy lehetőségeket látok. A mi természetes édesboraink önmagukban is kedveltek lehetnek Ázsiában, de az ottani étkezési kultúrához is remekül passzolnak a boraink. Amerika pedig – bármilyen furcsa is – világpiaci jelenlétünkhöz elengedhetetlenül fontos. Főként New York a fontos célpont, ahol a borvidéknek kell jelennie a prémium termékekkel. Ugyanez a helyzet Londonnal is. Bár ezek a piacok nagyon telítettek és magas marketingköltséggel lehet csak megfelelő eredményeket elérni. Viszont ha elérjük, hogy a New Yorkban és Londonban megjelenő mértékadó bormagazinokban jelen legyenek a tokaji borok, arra Oroszországban, Németországban és Skandináviában is felfigyelnek. Azt tudomásul kell vennünk, hogy Nyugat-Európában és a skandináv országokban a száraz borok fogynak, így a termékportfóliónkat is ennek szellemében kell megterveznünk.

A közelmúltban a cégben végrehajtott 1,5 milliárdos tőkeemelésről Goreczky Gergely elmondta, az a stratégiai váltás technológiai hátterének első ütemét fogja megteremteni. A több mint két év alatt végrehajtandó fejlesztés első elemeként a hűthető tartálytároló-kapacitását fogják növelni, ami a gyümölcsösebb, frissebb borok előállítását teszi lehetővé az egyre jobb alapanyagból.

ÉM-BG

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában