Helyi közélet

2013.09.26. 11:40

Miskolcon fejleszt újra a Vodafone

Miskolc - Több mint félezerre főre bővíti a miskolci Regionális Ügyfélszolgálati Központját a Vodafone. Ebből az örvendetes apropóból beszélgettünk dr. Beck Györggyel, a Vodafone Magyarország elnökével.

Miskolc - Több mint félezerre főre bővíti a miskolci Regionális Ügyfélszolgálati Központját a Vodafone. Ebből az örvendetes apropóból beszélgettünk dr. Beck Györggyel, a Vodafone Magyarország elnökével.

Észak-Magyarország: - Hogyan látja a hazai mobiltelefon piac helyzetét ?

Dr. Beck György: - Jó időben feltett kérdés, mert pár héttel ezelőtt felhősebbek voltak a kilátásaink, de az elmúlt időszakban nagyot léptünk előre. Az NMHH –val sikerült megállapodnunk 2022-ig az eddig vitatott frekvenciahasználatokról, visszamenőleg és a jövőre nézve is, így a Vodafone számára megnyílt az út a dinamikus mobilinternet szolgáltatásfejlesztés előtt. Ez azt jelenti, hogy egyre többen tudnak majd a Vodafone szolgáltatásaival mobil internetezni, s ez a növekedés bár jelentős befektetéseket, fejlesztéseket igényel, s ebben nem segítenek minket a különadók terhei, de mégis ma optimistábbak vagyunk mint a közelmúltban.

Észak-Magyarország: - Miként változnak a fogyasztói szokások? Mi az amire a Vodafone-nak is figyelnie kell?

Dr. Beck György: - A fejlődés hazánkban is rendkívül dinamikus, hiszen ma nyugodtan mondható hogy a fejlett Európa élvonalába tartozunk a mobilpiac és használat mennyiségi és minőségi adatait illetően. Ma minden elérhető nálunk is,ami jelenleg trendi, új, és különleges. A tendenciákat illetően az okostelefonok előretörése megállíthatatlan, de a tabletek száma is gyors tempóban növekszik, az idén majd négyszázezer darabra fut fel a hazai tablet eladás. A mobil hangátvitel használati aránya 115-120% , azaz minden magyar állampolgárnak 1,2 mobil előfizetése van. A mobilinternet az a terület ahol még nagy a növekedési potenciál, mert csak kb. 40%-os a használati arány, míg a Vodafone-nál 97%-os az ország mobilinternet lefedettsége. Ez rendkívül nagy szabadságot biztosít a cégünk ügyfeleinek.

Ha a világra tekintünk ki, azt láthatjuk hogy a mobiltechnológia eddigi „fehér foltjai" Afrika és Amerika is szédítő tempóban fejlődnek. Afrika egyszerűen előrelép a növekedésben, Amerika esetében pedig az látszik, hogy a rendkívül magas színvonalú vezetékes távközlési szolgáltatást Steve Jobsnak köszönhetően a mobilinternet szabadsága most váltja fel igazán. Ez megmutatkozik az üzleti életben is: felértékelődnek a mobilszolgálati részvények, cégek.

Észak-Magyarország: - Mi az ami ekkora hajtóerőt biztosít a fejlődésnek?

Dr. Beck György: - Mindent mindenhonnan el lehet érni, ezért a mai mobiltávközlés valóban „három dimenzióssá" lett. A Facebook, a youtube, a mobilinternet, a különféle alkalmazások hatalmas választéka olyan vonzerő a felhasználók számára,hogy a növekedés megállíthatatlan: a Földön több előfizetés lesz hamarosan mint amennyi földlakó... A technológia „fiatalodik" és „öregszik" egyszerre, azaz a legfiatalabbak között ugyanúgy hódít, mint az idősebb korosztályokban. Nagyon erős hajtómotor, hogy az elérhető többmilliárd potenciális ügyfél miatt fantasztikus léptékű tudás és innováció áramlik az iparágba, amely mindig biztosítja a fejlődést. Mindez Magyarország számára is lehetőség és üzlet is.

Észak-Magyarország: - A Vodafone a kezdetektől fiatalos, extravagáns arculatot mutatott Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy ma is a fiatalokra koncentrál?

Dr. Beck György: - Indulásunkkor azzal kellett szembenéznünk hogy két igen jó minőségű szolgáltató - a Westel és a Pannon - már itt van a piacon, és amikor 1999 -ben elindítottuk a szolgáltatásunkat, természetesen a kommunikációban is jelentősen különböznünk kellett. De ennél sokkal lényegesebb,hogy akkor a mobilszolgáltatás igen drága volt, nagyjából másfélmillió ember tudta megfizetni. Mi robbantottunk, és az alacsony árakkal gyorsan bevonzottuk azokat akik addig kizáródtak: a fiatalokat, a diákokat. De azóta eltelt több mint egy évtized és a diákokból családapák, anyák lettek,és azt láthatjuk hogy bár a Vodafone-nál megmaradt a fiatal fogyasztói réteg, ma már minden korosztály képviselteti magát célcsoportunkban. De úgy is fogalmazhatok hogy a Vodafone-nál a mobilinternetezésre fogékony emberek találkoznak egymással, hiszen az egyedülálló mobilinternetes lefedettségünk, és az ehhez társított RED tarifacsomagunk szinte korlátlan lehetőségeket nyújt.

Észak-Magyarország: -2009-ben döntött a Vodafone úgy hogy Miskolcon nyit ügyfélszolgálatot. Miért éppen Miskolcon?

Dr. Beck György: - Már 2007-ben gondolkodtunk azon, hogyan lehetne az ügyfélszolgálati munkánkat sokkal jobbá tenni. Úgy találtuk, hogy vidéken tudjuk a legnagyobb eséllyel alkalmazni azt a munkaerőt, amely alkalmas erre: elkötelezett, képzett, motivált fiatal embereket. Öt város volt versenyben, és a jelentkezők közül Miskolc volt az ahol úgy éreztük az adottságok is megvannak - egyetem jelenléte - az infrastruktúra és a szándék hogy oda települjünk. Ma elmondhatom, jó döntés volt! A miskolci csapat igen jól teljesített, díjakat nyertek sorra, egy jó szellemű, dinamikus, ötletekkel teli közösség dolgozik ott akikkel mindig öröm találkozni. Mindezt az ügyfelek is érzik, népszerű a központ, szeretik igénybe venni szolgáltatásait. Most bővítünk: a Miskolc 2. projektet amely a meglévő 300 fő mellett több újabb több mint 200 ember számára biztosít munkahelyet,minimum öt évre,magas hozzáadott értékű munkakörökben. Mindezt a város önkormányzata 130 millió forinttal támogatja, a beruházás teljes költsége eléri a 450 millió forintot. Úgy gondoljuk, hogy az a közös vállalkozás amely 2009-ben indult, most egy újabb lendületet kap, ígéretes kilátásokkal a távolabbi jövőre is.


Tények a miskolci központról

A központ a legmagasabb standard-eknek megfelelően került kialakításra, annak érdekében, hogy azt mind a Vodafone, mind Miskolc város vezetése referencia központként (akár nemzetközi ügyfélszolgálati központként is) bemutathassa potenciális befektetők megjelenése esetén.

A Miskolc 2 projekt célja:a miskolci Regionális Ügyfélszolgálati Központban a jelenlegi, közel 300 fő megtartása további, min. 5 évre, ezen túlmenően a Központ 240 fős bővítése és megtartása min. 5 éven keresztül.

A beruházás tervezett időtartama: 2014. január – 2015. december

A megvalósulás helyszíne: 3526 Miskolc, Arany János tér 1. (Macropolis irodaház), s ezáltal a terület bővítése 2700 m2- ről több mint 4200 m2-re

A Vodafone Magyarország eddigi is második otthonaként tekintett Miskolcra, ahol jelenleg közel 300 munkatársunk végez odaadó munkát ügyfeleink színvonalas kiszolgálása érdekében.

A miskolci központ további fejlesztése a beruházás kezdete óta folyamatosan napirenden van, hasonlóan a budapesti Vodafone Shared Service központhoz, mely mára meghaladja az 1000 fős létszámot.

A Vodafone munkatársai 2010., 2011. és 2012. évek során számos szakmai elismerést vívtak ki a minőségi ügyfélkiszolgálás terén, pl. a GfK Hungária „Best of Call Centers" és a Client First „Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban" versenyeken elért első helyezésekkel, mely sikerekhez jelentős részben a miskolci Központ járult hozzá.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában