Helyi közélet

2013.02.26. 16:17

Miskolc népszerűbb lett itthon

Miskolc - Miskolc népszerűbb volt tavaly a belföldi turisták körében, mint korábban. A KSH listán két helyet lépett előre.

Miskolc - Miskolc népszerűbb volt tavaly a belföldi turisták körében, mint korábban. A KSH listán két helyet lépett előre.A 13-ik helyről a 11-ikre ugrott a borsodi megyeszékhely, azon a listán, amelyet a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adott ki a belföldi vendégforgalom alakulásáról. Ami az összes vendégforgalmat illeti, Miskolc maradt a 15-ik helyen. Az előbbi statisztikában magunk mögött tudhatjuk Debrecent, Szegedet, Visegrádot, Egerszalókot, de még Balatonszemest is.

Az önkormányzattól kapott adatokból kiderül: a belföldi vendégforgalom tekintetében 13,1 százalékos növekedés volt tavaly, az előző évhez képest. Számokban: míg 2011-ben 164389 belföldi vendég érkezett Miskolcra, addig 2012-ben már 185962.

Az összes vendégforgalmat tekintve is volt növekedés, de ez nem volt elegendő ahhoz, hogy Miskolc elmozduljon a 15-ik helyről. Az adatok így alakultak: 2011-ben 214139-en érkeztek a városba, míg 2012-ben 236784-en fő érkezett városunkba.

„Tavaly elindult egyfajta együttgondolkodás a turizmus területén. De Miskolc átstrukturálta marketingjét is, új logóval jelent meg. Megújult Miskolc honlapja, amely fontos kommunikációs csatorna a turizmus szempontjából is. És fontos volt, hogy az utazási kiállításokon a város jelen volt, bemutathatta a Barlangfürdőjét” – sorolta az előrelépés lehetséges okait Nagy Júlia, a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM) vezetője.

Azt is elmondta: hogy a TDM és az új turisztikai információs szolgálat inkább az idén érezteti majd hatását.

A növekedés kapcsán kiemelte a fesztiválok szerepét is: „Ezek a rendezvények nagy tömegeket hoznak a városba. De meg kell említenem a Miskolci Nemzeti Színház új programjait is, amelyek sok embert mozgatnak, nem csak turisták, de vendégművészek is érkeznek hozzánk.”

A városmarketing is folyamatosan átalakul – emelte ki Nagy Júlia. „A TDM is igyekszik ebben szerepet vállalni. Például miskolci hírességekkel szeretnénk bemutatni a város értékeit. Az első ilyen rendezvény lesz az Utazás Kiállítás, ahol Kamarás Máté énekes lesz a város arca. A többi egyelőre titok, mert áprilisban indul a kampány” – tudtuk meg.

Meglepődnek

„Az érezhető, hogy kisebb előrelépések vannak a miskolci idegenforgalom területén. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy Miskolctapolcán olyan létesítmények létesültek – négycsillagos wellness szálló –, amelyek versenyképesek az országon belül. Másrészt: a városnak lett önálló arculata, logója. Ezeket azonban jobban ki lehetne bontani” – ezt már Bárdos István turisztikai szakember mondta el lapunknak. „Van három olyan rendezvényünk is – Operafesztivál, Sörfesztivál, Kocsonyafesztivál – amely vonzza a vendégeket. De ilyenből még 2-3-at elbírna a város” – tette hozzá.

Bárdos István azt is elmondta: a szakmán belül megdöbbenéssel tapasztalja, hogy akik eljönnek ide, azok rácsodálkoznak, nem az a város, amire gondoltak. „Pozitívan csalódnak. Meglepődnek azon, ami itt van, mert nem az a kép alakult ki bennük a városról, amit itt látnak. Éppen ezért jobban fel kell hívni a figyelmet Miskolcra, hogy idevonzzuk a turistákat. De ebből a szempontból a városmarketing elmaradott” – fogalmazott.

ÉM-NSZR

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában