Helyi közélet

2012.06.05. 13:03

Külföldön is el kellene adni Miskolcot

Miskolc - „Amíg nem ismerik a várost, addig nem várható el, hogy turisták tömege érkezzen ide.”

Miskolc - „Amíg nem ismerik a várost, addig nem várható el, hogy turisták tömege érkezzen ide.”

Ezt Bárdos István, a Szervíz Utazási Iroda vezetője mondta lapunknak, amikor arról a programcsomagról kérdeztük, amit Miskolc állított össze. A Wizz Air Légitársaság ugyanis – június 18-tól – menetrendszerinti járatokat indít London és Debrecen között. Abban bízva, hogy ez a régió turisztikai életét fellendítheti, Kriza Ákos polgármester és Kósa Lajos, Debrecen polgármestere, februárban, megállapodást írtak alá. Már egy Miskolcot ajánló programcsomag is készült: 6-7 napos, valamint 10-11 napos. Ebben szerepel – többek között – ökoturizmus, borturizmus, kulturális turizmus. És persze látnivalók: például a Deszkatemplom, Avasi református templom, Őskohó, Lillafüred, Garadna, Színészmúzeum. Valóban vonzó célpontok ezek? – erről kérdeztük a turisztikai szakembereket.

„Jó az ötlet, jó a kezdeményezés. De a lényeg az lenne, hogy Miskolc kilépjen az ismeretlenségből és az érdektelenségből. Azaz, külföldön is népszerűsíteni kellene a várost, hiszen a legtöbb helyen fogalmuk sincs Miskolc létezéséről” – kezdte Bárdos István. Hozzátette: Debrecent, Hajdúszoboszlót ismerik, utóbbit főleg a fürdőhelyeiről. „Ahhoz, hogy ebből a város profitáljon sok-sok év kell, olyan évek, amelyek kemény marketingmunkával telnek” – fogalmazott.

Nemzetközi reklám

Mire lehetne építeni? „Lillafüred, Barlangfürdő, borkóstolások, kassai kirándulások, vagy éppen fesztiválok” – válaszolta. „Két ismertebb fesztiválunk van: a Kocsonya- és az Operafesztivál. Ezekről is inkább csak belföldön tudnak. A Borsodi Fonót is lehetett volna nemzetközi szinten reklámozni” – vélekedett a turisztikai szakember.

Hasonlóan vélekedett dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének igazgatója is: „Innen eladni Miskolcot nehéz, londoni utazási iroda kell, amely partner, amely kiajánlja a várost.”

Amennyiben a repülős útra építünk, akkor hiányzik a miskolci kínálatból a kétnapos, hosszú hétvégés program – vélekedett az igazgató. A nyugat-európai fiatalok közt ugyanis ez a közkedvelt: felülnek egy fapados gépre, elutaznak egy európai városba bulizni – magyarázta.

A miskolci kínálatról – például Színészmúzeum, Deszkatemplom – az intézetvezető elmondta: „Ezeket megnézik, ha itt vannak, de ez nem vonzerő a külföldieknek. Rendezvényekhez, eseményekhez kell kötni a programokat. Például, ha Debrecenben van egy fesztivál, ahhoz ajánlani miskolci programot. „Van logikája Miskolc és Debrecen együttműködésének, de a vivőtermékek hiányoznak a kínálatból” – fogalmazott Piskóti István.

Azt is elmondta: ilyenkor hiányzik a Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM), amely összefogná ezeket a programokat. Hangsúlyozta: együttműködésre és komoly marketing munkára lenne szükség.

ÉM-NSZR


Miskolc - Miskolc és Észak-Magyarország is készül a nyugati turisták fogadására.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában