2009.11.05. 13:06
Nézőpont: A vasút nyomorúsága
<p><EM>A reformkísérletek, az<br /> acsarkodások és a meghiúsult<br /> változtatási szándékok<br /> korát éljük.</EM> <br /> <STRONG>Buzafalvi Győző jegyzete.</STRONG></p>
Az egyik tábor szerint nem vitatható
számadatok látnak
napvilágot arról, hogy a
közösségi
közlekedés egyértelműen
pazarló,
összességében már
régen nem gazdaságos,
ráadásul még minősége,
az utasok kiszolgálása –
csekély kivételtől eltekintve
– nem javul a
kívánalmaknak és a modern
kor követelményeinek
megfelelően.
Azt mindenki felismerte, hogy a
közösségi
közlekedés állopota nem
maradhat így, mert jelenlegi
formájában csak további
romlásnak van kitéve.
A kormány azt
kommunikálja, hogy hozzáfogott
valamihez, és képes áttörni a
gátakat. Rövidebb lett a
bezárásra ítélt
vasúti vonalszakaszok listája: 29 vonalon
teljesen, egy szakaszon pedig részben
állnak le a vonatok– jelentették be
a szerdai kormányszóvivői
tájékoztatón.
Úgy érvelnek: a
közösségi
közlekedés sehol nem áll le,
csak a vonatok helyett buszok
közlekednek majd.
Az ellenzék a tervezetben
sötét indítékokat vél
felfedezni, a kőkemény
közúti lobbi érdekeinek
képviseletét látják ebben.
Putnokon a tiltakozó
polgármesterek teljesen
egyetértettek abban, hogy a
vasút elnyomorítása
csupán egyetlen állomás az
önkormányzatok
kivéreztetési
folyamatában. Attól tartanak, hogy
tudatosan terelik be a falusi embereket a
városokba, olcsó munkaerőknek. A
közlekedési lehetőségek
elvételével a fiatalok kénytelenek
elvándorolni
szülőföldjükről. Ezzel
elnéptelenednek a falvak, csak az öregek
maradnak itt röghöz kötve. A
vasút kérdése, mint sok
más, politikai üggyé vált.
Miért lenne egyetértés pont ebben?
Nem fognak közösen "belebotlani" az
igazságba. Maradnak az egymás
iránti előítéletek...
- Buzafalvi Győző -
Forrás:
Észak-Magyarország