Gazdasági konferencia 2025.

2025.05.15. 08:00

Miskolc újrapozícionálja turizmusát

Pozsonyban és Prágában már bemutatták a Miskolc, a Bükk városa projektet.

Miskolc újrapozícionálja turizmusát

Fekete-Angyal Enikő

Fotó: Archív

Új turisztikai koncepció mentén alakítja városimázsát, a Bükk városa brand felépítését Miskolc. Fekete-Angyal Enikőt, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetőjét arra kértük, foglalja össze terveiket, a legfontosabb célkitűzéseket.

Hotel Bodrog Fotó: archív

„Fontos feladatunk, hogy újrapozícionáljuk Miskolcot, és oda kerüljön a turisztikai palettán, ahová az értéktára és élménytára alapján megérdemli. A belföldi mellett a külföldi turisztikai piacon is szeretnénk aktívan megjelenni, hogy a város turisztikai vonzerejét bemutassuk a potenciális küldőpiacaink számára. Miskolc egyedülálló természeti és kulturális adottságaira építve az aktív turizmus egyik hazai központjává válhat. Kiemelt célkitűzésünk, hogy Miskolc turizmusa ne egyetlen kiemelten fontos attrakcióra épüljön, hanem több meghatározó turisztikai termékünk is legyen, ennek érdekében a helyi szolgáltatók aktív bevonásával termékfejlesztési projekteket valósítunk meg, többek között a gasztronómia, az ipari örökség és természetesen a globális trendnek megfelelően az aktív turizmus, valamint fenntarthatósági témákban, ezek mellett pedig figyelmet fordítunk a sport- és vallásturizmus fejlesztésére is.

Hotel Bodrog Fotó: archív

A természeti adottságokra épülő turizmus fejlesztése hosszú távon fenntartható növekedést eredményezhet, amelyhez elengedhetet­len a megfelelő háttér biztosítása, a turisztikai szolgáltatók fenntart­hatósági szemléletformálásának támogatása. Ahhoz, hogy közös sikert érhessünk el, és a város turizmusa minőségi értelemben is fejlődjön, a helyi vállalkozások számára fenntarthatósági képzéseket és szakmai támogatást nyújtunk. Miskolc, a Bükk városa projekt nemzetközi bemutatása és az ehhez kap­csolódó hazai és nemzetközi megjelenések a város jó hírét viszik, és nem csupán presztízst jelentenek, hanem tényleges gazdasági erősödést is eredményezhetnek. A nemzetközi piacon való megjelenés alapjait a közelmúltban fektettük le, április 8-án Pozsonyban és április 9-én Prágában szlovák és cseh utazásszervezők előtt mutattuk be a várost és vonzó kínálatát, a visszajelzések alapján hatalmas sikerrel. A város számára ez az esemény egy újabb fontos lépés volt a nemzetközi piacra lépés útján, és ezen az úton haladva tényleges látogatószám-növekedés remélhető. A cél, hogy Miskolc tudatos, fenntartható és versenyképes irányba mozduljon, mi ezért dolgozunk.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában