Újragondolták a stratégiát

2022.01.20. 19:00

2021 a turizmus éve volt

Fellendülőben a hazai turizmus, és a cél az, hogy a magyar gazdaság húzóágazata legyen.

Ujlaki Attila

Miskolctapolca kedvelt célpontja a turistáknak. Fotó: Ádám János

Fotó: Ádám János

Kihívásokkal teli év áll mögöttünk, az év felében szinte zárva volt az ország, éppen ezért hatalmas teljesítmény, hogy idén minden idők legjobb nyarát zárta a hazai turizmus – mondta el Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese a szervezet közösségi oldalára feltöltött videójában.

 

Az év egészét nézve közel tízmillió vendég csaknem 29 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi szálláshelyeken, ami húsz, illetve huszonöt százalékos növekedés 2020-hoz képest. A szálláshelyek bevétele tavaly 22,5 százalékos emelkedéssel meghaladta a 360 milliárd forintot, a vendéglátásból származó bevételek pedig harminchat százalékkal nőttek, több mint 970 milliárd forintra, SZÉP-kártyával több mint ötvenöt százalékkal költöttek többet tavaly, mint az azt megelőző évben. Ehhez hozzájárult az is, hogy a kormány meghosszabbította a SZÉP-kártyákon tárolt összeg felhasználhatóságát.

 

Az ágazat átalakítása

 

Könnyid László kitért arra is, hogy a tavalyi a tervezés éve is volt, újragondolták a stratégiát, a turizmustörvény módosításával pedig több fontos változás lépett életbe. Elindult a szálláshelyek egységes osztályba sorolása, amely átlátható és fogyasztóbarát kínálatot teremt a piacon. Megkezdődött a vendéglátóhelyek és a turisztikai attrakciók csatlakozása a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz (NTAK), így 2021 júliusától Magyarország legátfogóbb, valós idejű, big data állománya segíti az adatvezérelt döntéseket. A KSH adataiból jól látható, hogy a fokozatos nyitást követően ugrásszerű növekedést produkált a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma. Elmondta, hogy 2022-ben a fürdők korszerűsítését a tervek szerint jelentős pályázati forrás segíti majd. Az ágazatirányításban új, térségeken alapuló modell épül fel, és kiemelten kezelik a munkaerő minőségének javítását, az oktatást és a karrierút-formálást. Tovább dolgoznak a tervek megvalósításán annak érdekében, hogy a turizmus újra a magyar gazdaság húzóágazata legyen – emelte ki Könnyid László.

 

A megyei szálláshelyeket megkérdeztük, amelyek kivétel nélkül azt nyilatkozták az Észak-Magyarországnak, hogy a csúcsszezonban telt házzal működtek, de most is 75 százalékos telítettséggel dolgoznak. Megyénk másik népszerű turisztikai célpontja a falusi turizmus, amely az elmúlt években lett népszerűbb a választható úti célok közül.

 

A másik fontos szempont, amelyeket a megyei szálláshelyek kiemeltek, hogy rengeteg pályázat nyílik meg a számukra felújításra és korszerűsítésre.

 

(A borítóképen: Miskolctapolca kedvelt célpontja a turistáknak)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!