Milliárdos beruházás

2020.10.06. 20:00

Ütőereje lesz a térségnek a négysávos 37-es főút

Harmincéves álom és a néhai Koncz Ferenc országgyűlési képviselő húszéves munkája válik valóra a 37-es számú főút négysávosításával.

Koncz Zsófia (b) Palkovics László (j),

Fotó: Vajda János

Az előkészítő munkák 2020 végére, a kivitelezés 2023 elején fejeződik be. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a hétfői sajtótájékoztatón elmondta: az előzetes becslés szerinti 35-38 milliárd forint összértékű beruházás teljes mértékben a kormány támogatásával valósul meg.

„Kulcsfontosságú a 37-es számú főút kérdése nemcsak Szerencsnek, de a környező településeknek is” – hangsúlyozta Koncz Zsófia fideszes országgyűlésiképviselő-jelölt. Kiemelte: Szerencs fejlődése az egész térség fejlődését meghatározza. Az elmúlt években mintegy 25 milliárd forint jutott a régióra, jelenleg pedig közel 6 milliárd forint összegű fejlesztés van folyamatban Szerencsen. A megkezdett munkának folytatódnia kell – összegezte Koncz Zsófia.

A térség polgármesterei kiemelték, hogy a 37-es főút fejlesztése segíti a munkahelyteremtést és -megőrzést, valamint a turizmust.A közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg összesen 3200 milliárd forintos keretösszegű Útprogram összegzi. A megyei jogú városokat érintő Modern város program pedig leszögezi a közúti kapcsolatok javítását.

– Nagyot léptünk előre annak a stratégiai célnak a valóra váltása irányába, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út. A kormány tavaly emelte be az Útprogramba a 37-es főút Szerencs és Gesztely közötti mintegy 20 kilométeres szakaszának négysávosítását. Az előzetes becslés szerinti a 35-38 milliárd forint összértékű beruházás előkészületei 2020 végére befejeződnek – fogalmazott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Hozzátette: a tervek szerint a Szerencs–Gesztely közötti útszakasz négysávosra bővítése 2023 elejére készül el.

Közúton és vasúton is

A szaktárca vezetője a hétfői sajtótájékoztatón arról is szólt, hogy a kormány több mint ötvenéves adósságot törlesztett azzal, hogy tavaly átadták a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti, több mint 46 kilométeres vonalszakasz villamosítását. A 23 milliárdos beruházás lehetővé teszi, hogy a főváros és Sátor­aljaújhely között teljes hosszában villamosított pályán közlekedjenek a vonatok. A vonalszakasz fejlesztésének részeként megújult a szerencsi vontatási transzformátorállomás is.

– Elindult a legforgalmasabb állomásokat érintő karbantartási program, melynek részeként a múlt héten megkezdődött a szerencsi vasút­állomás rendbetétele – folytatta Palkovics László.

Idén és jövőre összesen 180 millió forintból újul meg az állomásépület homlokzata, kicserélik a peron elhasználódott betonrészeit, és korszerű utastájékoztatási rendszert építenek ki.

Lehetőségek a térségnek

– Kulcsfontosságú a 37-es számú főút kérdése nemcsak Szerencsnek, de a környező településeknek is – ezt már Koncz Zsófia fideszes országgyűlésiképviselő-jelölt hangsúlyozta a sajtótájékoztatón. – Fontos a négysávosítás nemcsak

a biztonság, a munkahelyteremtés és a munkahelymegőrzés szempontjából, hanem a turizmus érdekében, a Tokaj-Hegyalján működő szőlészetek és borászatok számára is. Hiszen az úthálózat rendbetétele új lehetőségeket nyit majd. Szerencs fejlődése az egész térség fejlődését meghatározza. Az elmúlt években mintegy 25 milliárd forint jutott a térségben fejlesztésekre. Jelenleg közel 6 milliárd forint összegű fejlesztés van folyamatban Szerencsen, tehát a város a jövőben is sokat fog fejlődni. A 37-es főút pedig a szerencsiek jövőjét viszi előre. A megkezdett munkának folytatódnia kell – zárta szavait Koncz Zsófia.

Sokat lépünk előre!

A térség polgármesterei is kiemelték a bővítésben rejlő lehetőségeket. Nyíri Tibor, Szerencs polgármestere azt hangsúlyozta, hogy egy harmincéves álom válik valóra, hiszen a szerencsiek a rendszerváltás óta arra várnak, hogy biztonságosan és gyorsan közlekedhessenek. Hozzátette azt is: a 37-es főút út a jövőbe, út a lehetőségekbe, amivel a turizmus is lendületet kap majd. Bodnár László, Bekecs polgármestere az útfejlesztést történelmi lehetőségnek nevezte. Megjegyezte: a 2400 fős településükön 220 vállalkozás működik, és ipari parkra nyertek támogatást. A gyorsabb közlekedés tehát mindenképpen lételeme a településnek.

Síri Norbert, Tiszalúc polgármestere úgy fogalmazott: a nagyközség határában elnyúló 14 kilométer hosszú, 106 hektár felületű Tisza-holtág turisztikai lehetősége a megfelelő infrastruktúra hiánya miatt nem volt kihasználva. Nekik a 37-es főút igazi „ütőerő” – mondta.

– A négysávos út Taktaharkányhoz hamarabb ér, mint Szerencshez – jegyezte meg Szemán Ákos, a település vezetője. – A vérkeringésben eddig is benne voltunk, de lassabban. A biztonsági körülmények sem voltak a legjobbak, a tragédiákat mutatják az út mentén álló keresztek. De a jó minőségű és biztonságos út a települések lakóinak a munkába járását is szolgálja majd. Mindenki lépjen egyet előre, tűzi ki célként a kormány. Mi a négysávos úttal sokat fogunk előrelépni – jelentette ki Szemán Ákos.

(A borítóképen: Palkovics László miniszter és Koncz Zsófia országgyűlésiképviselő-jelölt a szerencsi Rákóczi-várban tartott tájékoztatón)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!