Helyi gazdaság

2013.06.19. 14:26

A GFR maradt versenyben a román államvasút teherszállító részlegének privatizációjában

Bukarest, 2013. június 19., szerda (MTI) - A Grup Feroviar Roman (GFR) román kereskedelmi vasúti áruszállító vállalat maradt versenyben a román államvasút teherszállító részlege (CFR Marfa) többségi részvénycsomagjára kiírt pályázaton - közölte szerdán a Mediafax román hírügynökség.

Bukarest, 2013. június 19., szerda (MTI) - A Grup Feroviar Roman (GFR) román kereskedelmi vasúti áruszállító vállalat maradt versenyben a román államvasút teherszállító részlege (CFR Marfa) többségi részvénycsomagjára kiírt pályázaton - közölte szerdán a Mediafax román hírügynökség.

A GFR mellett a román Transferoviar Grup és az osztrák Donau-Finanz GmbH&Co befektetési alap társulásából létrejött konzorcium pályázott az állami vállalat többségi részvénycsomagjára. Ez utóbbi közölte, hogy a magánosítási folyamat nem volt átlátható, nem volt elég idő alaposan átvizsgálni az állami vállalat pénzügyi helyzetét, ezért nem tettek vételi ajánlatot.

A Transferoviar Grup jelezte, fenntartja magának azt a jogot, hogy megóvja a privatizációs eljárást.

Victor Ponta román miniszterelnök szerdán kormányülésen kijelentette, hogy a közlekedési minisztérium megfelelően bonyolította le a privatizációs eljárást, és azért voltak kénytelenek rövid határidőket szabni, mert a Nemzetközi Valutaalappal való megállapodás szerint júniusig le kell zárni a magánosítási folyamatot.

A privatizációs versenyből korábban az amerikai Omnitrax is visszavonult, miután a második körben érvénytelen ajánlatot nyújtott be. Az amerikaiak is kifogásolták a magánosítási eljárás gyors ütemét, illetve azt, hogy a kormány az eljárás idején döntött úgy, hogy eltörli az állami vállalatnak a román állammal szemben felhalmozott adósságait. Ezt az adósságot részvényekké alakítják át.

Relu Fenechiu közlekedési miniszter a múlt héten elmondta: Bukarest azt ígérte a CFR Marfa potenciális vásárlóinak, hogy állami adósságok nélkül privatizálja a vállalatot, és ez a szerződéskötéskor kell érvényes legyen, nem lett volna értelme az év elején eltörölni az adósságot, mert közben a cég újabbakat halmozott volna fel - magyarázta.

A román állam minimum 180 millió euróért akarja eladni a CFR Marfa 51 százalékos többségi részvénycsomagját. A privatizációs ütemterv szerint a hatóságok csütörtökön jelentik be, hogy a versenyben maradt GFR lesz-e a privatizáció nyertese.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!