Túrázzunk!

2023.05.03. 17:00

Elhagyom a várost... mégpedig bringával!

Könnyű, de izgalmas kerékpártúra kezdőknek a Mályi-tóhoz. Garantált a jóleső fáradtság!

Pap Gyula

Egy könnyű túrát ajánljunk.

Fotó: shutterstock

Új sorozatunkban kezdő kerékpárosoknak javaslunk érdekes, kihívásoktól sem mentes túrákat, amelyek során körbejárhatják Miskolc környékét. A belvárostól indulva mintegy 40 kilométeres túra természetesen igényli a jól működő, minimum trekking kerékpárt és szerszámokat, és defektjavító segédleteket is vigyük magunkkal. Az utazás időtartama alatt változhat az idő, ezért esőkabát is kerüljön a hátizsákba. A bukósisak viselését pedig remélem, említenünk se kell.

Kirándulós tempóban

A belvárosból indulva a kerékpárút igénybevételével Miskolctapolca felé vesszük az irányt, elhaladunk a Népkert majd az SZTK mellett, és folyamatosan gurulunk az Egyetemváros felé. A Gyermekvárosnál veszünk egy bal kanyart, és átkelünk a főúton, majd a Hejő-patak hídján, és egy kavicsos, rövid emelkedőn kapaszkodunk fel a domboldalba, az emelkedő végén egy éles bal kanyarral fordulunk rá a Benedeki pincesorra, majd a Benedekalja utcára. Itt a kavicsos terepet beton váltja fel, melyen leereszkedünk egészen a Dr. Kalocsay Kálmán út végéig vigyázva, hogy keresztben sóderes útszakasz se okozzon meglepetést. A Szabó Károly utcán jobbra haladva 100 méter után ráfordulunk a Deák Ferenc utcára, amely elvisz egészen a Pesti útig. A lámpánál átkelve a Lidl/Praktiker felé vesszük az irányt befordulva a nagy parkolóba, jobbra tartva igyekszünk eljutni az Auchan benzinkútig, utána a bicikliúton a Takata utcáig tekerve jobbra átkelünk a 304-es úton, és egy hibátlan kerékpárúton folytatjuk utunkat, amíg tart a beton. Utána következik a minimális kalandelem, miszerint a mezőgazdasági úton tovább haladva a Pesti útnál kötünk ki. Tovább az út bal oldalán futó bicikliút lesz segítségünkre célunk elérésében, a Vezér utcánál pedig a Mályi-tó felé vesszük az irányt. A Hejő utcán érünk ki a Széchenyire, amellyel a tó sarkáig jutva jobbra fordulunk a Berki Géza utcára. A tavat kerülve ajánlatos az óvatosság, néhol igencsak keskeny és változatos minőségű talajjal találkozunk. A tavat megkerülve - a túlsó partról is jó fotókat lőhetünk egy pár szusszanásnyi szünetben, de persze senki nem tiltja meg, hogy tovább időzünk, esetleg napozzunk a szabad partszakaszon. Majd ismét a Széchenyi utcán kötünk ki, ahonnan a már megismert útvonalon, jóleső fáradtsággal érkezhetünk haza.