Autóteszt

2022.03.12. 15:00

Felvillanyozó modell - Mercedes-Benz EQA teszt

Nem szabad alábecsülni a Mercedes-Benz palettára kerülő villanyautóját, hiszen az EQA-t, a márka szabadidő-autója, a GLA alapján valósították meg a tervezők és a kivitelezők.

Marosréti Ervin

Fotó: STEFLER BALAZS

Az újítások terén belelendült a Mercedes, az elmúlt időszakban egymást érték a bemutatók. Az EQC SUV bemutatása után az EQV, majd az EQA következett, az EQS pedig a közelmúltban fedte fel bájait.

 

Szerencsére azonban az újdonságok mellett a hagyományos értékeit is sikerült megtartania a gyárnak. Így pedig megadták az esélyt azoknak is, akik jelenleg még nem akarnak búcsút inteni a belső égésű motoroknak.

 

Forrás: STEFLER BALAZS

 

Van párhuzam

 

Az ember önkéntelenül is párhuzamot keres a normál modellpalettán található GLA szabadidő-autóval, ami esetünkben a 190 lóerős teljesítményazonosság elvét követve a 220 d verzió. A gázolajos „féltestvér” – nem meglepő módon – több lényeges ponton is jobban áll, mint a zöld filozófiát követő újdonság: egyrészt listaáron számolva 5,8 millió forinttal olcsóbb, másrészt bő 4 mázsával (!) kevesebbet nyom a mérlegen. Itt és most természetesen nem a típusválasztás ésszerűsége a mérvadó, ám egy-két adat segíthet jobban képbe helyezni az EQA-t.

 

400 kilométer

 

Ami a mindennapi használatot illeti, a teljes töltéssel elérhető hatótávolsággal valahol 400 km körül érdemes kalkulálni (az NEDC-szabvány 486, az életszerűbb WLTP 426 km-rel számol), nyugodt, intenzív gyorsításokat mellőző vezetéssel jól kontrollálhatóan tartható a 16-19 kWh/100 km-es energiafelhasználás. A domborzati viszonyoknak megfelelően erősen kontrasztosan fogyaszt és tölt vissza a padló alatti telepekbe, vélhetően ez lesz majd az egyik legfontosabb olyan viselkedési sajátosság, amivel az EQA gazdája hosszú távon eljátszadozhat. Nagy segítség a váltófülekkel kalibrálható motorfékhatás, itt a szabadonfutós gurulástól a szinte bólintós lassításig négyféle karakterből szelektálhatunk – ügyes, de összeszokást igényel. Hogy mennyire voltunk hatékonyak a gazdálkodj okosan villanyautós megfelelőjében, azt a rekuperáció mértékét mutató műszerfali menüben csekkolhatjuk.

 

Forrás: STEFLER BALAZS

 

Súlyos példány

 

A vaskos saját tömeg egyelőre megkerülhetetlen velejárója az elektromos autózásnak. Sík szakaszon haladva vagy éppen enyhe manőverezésnél nem érezni a 2 tonna feletti súlyt, erősebb fékezésnél, egy-egy körforgalmon lendületesen áthaladva azonban tudtunkra adja batárságát. A légies mozgás tehát kizárva, de otthonosság tekintetében dicséretes az EQA. Kellemes az utastér atmoszférája, a hátsó középső hely kivételével jól elférünk, a dizájn abszolút modern, a funkciók jól értelmezhetők. Az Edition 1 kivitel rózsaarany színkoncepciója igazán különleges, ezt azonban jó eséllyel inkább a hölgyek konfigurálják majd. Legalábbis remélem.

 

Eminens módjára tudja a villanyautózás alapvető csínját-bínját az egyre szélesedő EQ-paletta legkisebb tagja, a szemlélettel azonosulni és a márkahűséget kifejezni a fronthajtású 250-es verzió is tökéletesen megfelel. Más kérdés, hogy ezért csaknem 20 milliót kell kicsengetni.

 

Forrás: STEFLER BALAZS

 

TETSZETT
• dizájn, minőség
• hatótáv
• motorfék-variációk
NEM TETSZETT
• nagy saját tömeg
• vételár
• burkolat nélküli motortér

 

Mercedes-Benz EQA 250
Max. teljesítmény: 140 kW/190 LE
Max. forgatónyomaték: 375 Nm
Hossz./szél./mag.: 4463/1834/1620 mm
Tengelytáv: 2729 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1585/1584 mm
Fordulókör: 11,4 m
Tömeg/terhelhetőség: 2040/430 kg
Csomagtér: 340-1320 l
Akkumulátor kapacitás: 66,5 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 160 km/h
Átlagfogyasztás: 17,7-19,1 kWh/100 km
A modell alapára: 19 372 000 Ft

 

(Cikk forrása: Autó-Motor)

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában