Autóteszt

2021.07.17. 15:00

Suzuki Swace menetpróba – Csak az embléma más

Azonnal déja vu érzése támad az embernek. A Suzuki Swace formája ugyanis egy az egyben a Toyota Corolla kombira emlékeztet. Annyi változtatással, hogy ezt a modellt a Suzuki emblémája dísziti.

Marosréti Ervin

Fotó: Suzuki

Ezek után pláne érdekes lehet az összehasonlítás. Mi is nagyon kíváncsiak voltunk arra, hogy csak a külső formavilág egyezik, vagy más is egybecseng a Swace és a Corolla kombi esetében. Lássuk.

A kooperáció eredménye

Nem kérdés, egy újabb érdekes autóipari kooperáció történt ebben az esetben. Mi is tanú lehetünk mindannak, amit a két gyártó annak idején, négy évvel ezelőtt papírra vetett. A Toyota és a Suzuki 2017-ben írta alá azt az együttműködési megállapodást, amely ilyen és ehhez hasonló érdekességeket tartogat. Akkor az is kiderült, hogy a Toyota Lengyelországban található gyárában Suzuki-fejlesztésű motorokat fognak gyártani. Az Indiában készült Suzuki modelleket pedig a Toyota az afrikai kontinensen saját márkaként forgalmazza a jövőben. A magyar piacot érintő legfontosabb szegmens viszont az volt, hogy a Toyota Corolla Touring Sport, vagyis a kombi kasztnis kivitele, Swace néven jelenik meg a Suzuki kínálatában.

Első ránézésre a két modell csupán a lökhárítóban és az emblémában különbözik egymástól, ezért sokakban felmerülhetett a kérdés, hogy a két típus nem oltja-e ki a másikat a hazai piacon. A Suzukinál azt mondják: erről szó sincs. Mégpedig azért nem, mert az elmúlt évek, évtizedek tapasztalata azt mutatja, hogy a Corolla vásárlói rétege biztosan áll a lábán, ezért a Swace elsősorban azoknak szól, akik a korábbi Suzukijukat szeretnék egy újabb, modernebb változatra lecserélni.

Feljebb lépni

A Suzukinál azt várják, hogy inkább az SX-4 S-Crossból vagy Vitarából lépnek feljebb azok, akik egy tágas kombit szeretnének a már bizonyított öntöltő hajtáslánccal. A Swace a Corollával ellentétben kizárólag 1,8-as hibridként kerül gyártásba, a másik különbség pedig, hogy nincsenek GR Sport és szabadidő-autós beütésű Trek megfelelők.

A Suzuki malmára hajthatja a vizet a sűrűbb kereskedői hálózat, a 3+7 éves garancia és persze az a tény is, hogy minimálisan olcsóbb a Corolla kombinál, a Swace 8 440 000 Ft-os kedvezményes ára 230 000 Ft-os árelőnyt jelent.

Mit tettek bele?

Műszaki értelemben nincs nagy meglepetés, az 1,8-as szívó benzinmotor és a 3,6 kWh-s akkumulátorból táplált villanymotor összteljesítménye 122 lóerő. A hibrid rendszer működése mintaszerű, városi forgalomban halk és finom autó benyomását kelti az újdonság, fogyasztása pedig mindenféle erőlködés nélkül 5,0 liter környékén tartható. Ez azt is jelenti, hogy a kompakt kombik között kicsinek számító, 43 literes tank ellenére is megfelelő a hatótávolság.

Persze aki a sportosságot, vagy mondjuk a turbós Vitarák és S-Crossok nyomatékát keresi, lehet, hogy kissé csalódni fog. Bár a Toyota évek óta tökéletesíti ezt a hajtásláncot, a gázadásra felbőgő motor nyugodt autózásra készteti a sofőrt. Az úthibákat jól elnyelő rugózás és a kormányzás hangolása is rímel erre, ami helyénvaló is, hiszen mégiscsak egy praktikus kombiról van szó.
Négy felnőtt kényelmesen elfér a Swace-ben, a sík padló miatt a középen ülő utas lábának is jut elegendő hely, és az is fontos, hogy nem spórolták el a hátsó szellőzést sem. Az igazi bravúr azonban az, hogy a csomagteret kinyitva nem látszik, hogy hibrid hajtás dolgozik az autóban, ugyanis az akkucsomagot a hátsó üléspad alá rejtették. Az 596 literes raktér önmagában is bőséges, de az ülések lehajtásával 1,6 m3-esre duzzad a raktér – ügyes, ha ledöntjük a hátsó üléseket, a kalaptartót el tudjuk külön helyezni a padlóban. A támlák előrehajtása a csomagtér oldalfalában elhelyezett fülekkel is lehetséges, és persze azért is piros pont jár, hogy az oldalsó rekeszek mellett két fémpánt és akasztófülek segítenek a csomagok rögzítésében.
Az új Swace amolyan hétköznapi hősnek ígérkezik, amely feltűnés nélkül teszi a dolgát és nagy dizájntrükkök helyett a használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Ugyan a Corollával ellentétben nem rendelhető hozzá bőrülés, nem hiszem, hogy ezzel a Suzuki vásárlókat veszítene.

(Fotók: Suzuki)

SUZUKI SWACE

Összlökettérfogat: 1798 cm3

Hengerek/szelepek: S4/16

BENZINMOTOR

Max. teljesítmény: 72 kW (98 LE) 5200/perc

Max. forgatónyomaték: 142 Nm 3600/perc

VILLANYMOTOR

Max. teljesítmény: 53 kW (72 LE)

Max. forgatónyomaték: 163 Nm

HIBRIDRENDSZER

Max. teljesítmény: 90 kW (122 LE)

Hossz./szél./mag.: 4655/1790/1460 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1530 mm

Fordulókör: 10,4 m

Saját tömeg: 1400 kg

Csomagtér: 596-1606 l

Üzemanyagtank: 43 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 11,1 s

Max. sebesség: 180 km/h

Átlagfogyasztás: 4,4 l/100 km

CO2-kibocsátás: 99 g/km

 

A modell alapára: 8 440 000 Ft

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában