2021.07.10. 15:00
BMW 220d Gran Coupé teszt – Könnyen státusz-szimbólummá válhat
A fiatal korosztály egyből felkapja a fejét, ha meglátja. A modell ugyanis pontosan alkalmas arra, hogy a huszonévesek státusz-szimbólumává váljon.
Fotó: Stefler Balázs
Nagyszerű a fogyasztás, kiváló a váltó és a motor összhangja, és igazi vezetési élményt nyújt számunkra.
Nem átlagos
A tervezőasztalnál komoly munka volt, ez egészen biztos, hiszen mindent megtettek azért, hogy ne csupán egy átlagos, vagy klasszikus négyajtós BMW szülessen meg. Ennek egyértelmű jelének tekinthető a keret nélküli ajtó, a lapos tetővonal, a kupéra emlékeztető hátsó rész, valamint a modellt optikai szempontból szélesítő, csíkszerű lámpák, amelyek újra és újra hatásos látványelemnek számítanak.
Aki szereti a feltűnést, célja, hogy az úton sokan megnézzék az autóját, azt biztos, hogy elégedettséggel tölti el az újdonság. A külső újítások mellett azt is meg kell jegyezni, hogy amikor helyet foglalunk benne, szinte azonnal helyére kerül minden.
Viszonylag a földhöz közel foglalunk helyet a BMW 220d Gran Coupé-ban, ezért a vezetési pozíció pontosan megfelelő. Az ember egyébként olyan burkoltan érzi magát, hogy egyáltalán nem koncentrál másra, csupán a vezetési élményre.
Szűk hátsó rész
Aztán a második sorban gyorsan megváltoznak a dolgok. Eleve szűk az ajtónyílás, és hiába tisztességes a lábtér, ha a fejnek jutó hely korlátozott, egészen pontosan 180 centis magasság felett zavaróan közel van a tető.
Nem zavaró fronthajtás
Örök vitatéma, hogy egy BMW-hez mennyire illik az elsőkerékhajtás, de a válasz nem is lehetne egyértelműbb. A fronthajtás ellenére semmilyen zavaró hajtási befolyás nincs, és az sem mellékes, hogy kanyarvadászat közben sem vall szégyent, a karosszéria oldaldőlése egészen minimális. Utóbbi azért nagy szó, mert a rugózási komfort terén is jól teljesít a 2-es Gran Coupé.
Mivel a motorpaletta a háromhengeres benzinestől a 306 lovas M235i-ig igencsak széles, mindenki megtalálhatja a pénztárcájához és habitusához illőt. Ugyanakkor, ha mondanom kellene egy motort, amellyel biztosan nem lehet melléfogni, az a 190 lóerős 20d dízel.
A 400 Nm-es nyomaték miatt a rugalmassága kifejezetten meggyőző, a 7,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulási adat és a 235 km/órás végsebesség is érzékelteti, hogy a dinamika rendben van. A nyolcgangos automatikus váltó és a motor közötti összhangot tanítani kellene, arról nem is beszélve, hogy a 6,3 literes tesztátlag több mint korrekt. Egyszerűen megnyugtató, amikor tankolás után 900 kilométer feletti hatótávolságot jelez a műszer.
A 8,9 milliós indulóár és az alapból automatikus váltóval ellátott 20d 11,5 millió Ft-ja is értékarányos. Egyrészt az 1-es BMW-hez viszonyított, motorváltozattól függően 700 000-1 000 000 Ft-os ártöbblet nem vészes, másrészt a nagy ellenfél Mercedes CLA-hoz képest ezek az árak jóval kedvezőbbek. Még akkor is, ha a BMW nem túl nagyvonalú az alapfelszereltséggel: még az automatikus klímaberendezésért és a parkolószenzorokért is plusz pénzt kell fizetni.
(A cikket itt is elolvashatja)
BMW 220d Gran Coupé
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1750-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4526/1800/1420 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1561/1561 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg: 1580 kg
Csomagtér: 430 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,5 s
Max. sebesség: 235 km/h
Átlagfogyasztás: 4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 110 g/km
A modell alapára: 8 933 000 Ft*
A tesztelt verzió ára: 11 503 000 Ft
*218i Gran Coupé (136 LE)
TETSZETT
NEM TETSZETT
ÖSSZEGZÉS
Amikor az ember beül hátra, vagy a csomagtartóba próbálja beszuszakolni a pakkokat, az az első gondolat, hogy a szépség árán fel kellett áldozni a praktikum egy részét. Akinek viszont nem a literek és a centik a fő szempontok, az biztosan elégedett lesz a 2-es Gran Coupéval: dízelmotorral gyors és takarékos utazóautó.
(Fotók: Stefler Balázs)